Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
TDI projekt til golf 1! gode råd søges http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12146 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | vang [ 01 apr 2005, 10:59 ] |
Titel: | TDI projekt til golf 1! gode råd søges |
hej jeg er ved at rode mig ud i noget lort ![]() jeg har hørt at jeg kan bruge en krumtap, blok, plejlstænger og stempler fra en 1,9 tdi og resten af stumperne fra en 1,6 td!!! det ville derfor være muligt ar smide den i golf 1 uden de helst store problemer! men den skal køre omkring 1 - 1,2 i ladetryk og med stor custom intercooler lavet efter motorstørrelsen! MEN hvilken turbo skal jeg vælge, en fra en 1,9 tdi eller noget andet! kunne godt tænke mig noget effekt dog uden overkill... råd modtages gerne... evt erfaringer med noget ligende!!! mvh jesper |
Forfatter: | beamer [ 05 apr 2005, 23:38 ] |
Titel: | |
Til dit projekt vil jeg anbefale dig en Turbo fra en 180hk TDI V6... den kan levere den ønskede effekt, og passer godt til din motor.... den kan kommer i næheden af 250hk i effekt hvis man vil.... og så kan den fås relativt billigt! ... men vil du have mindre effent kan du købe f.eks. min KKK03 fra en 2.0 HDI motor, den kan godt levere 180hk.... men har det bedst omkring 150hk.... den er din for 1200 kr. |
Forfatter: | 2fat2fly [ 06 apr 2005, 06:29 ] |
Titel: | Re: TDI projekt til golf 1! gode råd søges |
vang skrev: hej jeg er ved at rode mig ud i noget lort
![]() jeg har hørt at jeg kan bruge en krumtap, blok, plejlstænger og stempler fra en 1,9 tdi og resten af stumperne fra en 1,6 td!!! mvh jesper Er det noget der er 100% at man kan bruge en 1,6td top på en 1.9 bund |
Forfatter: | vang [ 07 apr 2005, 06:45 ] |
Titel: | |
hej... med hensyn til turbo vil jeg måske købe en garret t25 ny - den er rimelig billig og olie/vandkølet! Beamer : de virker lidt for store de turboer du referere til - 250 hk!!! det vil da være urealistisk på sådan en motor! jeg regnede med en effekt på omkring 120 hk - men det ved jeg sgu ikke!!! jeg har talt med en ældre herre, som har gjort meget i disse ting og renovere 1,6 td og 1,9 tdi motoren, han sagde at det kunne lade sig at gøre at bruge toppen fra en 1,6 td! MEN den har mindre ventiler, så derfor tror jeg at jeg vil gå efter 1,9 tdi topstykket! det dyreste i dette projekt bliver de nye stempler!!! uhaa... 5000 + momme jesper |
Forfatter: | 2fat2fly [ 07 apr 2005, 16:44 ] |
Titel: | |
vang skrev: jeg har talt med en ældre herre, som har gjort meget i disse ting og renovere 1,6 td og 1,9 tdi motoren, han sagde at det kunne lade sig at gøre at bruge toppen fra en 1,6 td! MEN den har mindre ventiler, så derfor tror jeg at jeg vil gå efter 1,9 tdi jesper Lyder godt for vi har en 1.9Td motor med død top og de er ikke til at finde, tror ikke de er ret stærke så hvis vi kunne få en 1.6td top på ville det være kanon. tror du der er forskel på ventiler fra 1.6TD til 1.9TD ( ikke TDI motore) |
Forfatter: | C.Sørensen [ 07 apr 2005, 23:41 ] |
Titel: | |
ikke for at lukke luften ud af din ballon men hvis du "kun" ville have 120hk ud af din vogn så kan det gøres meget letter samt billiger prøv at læs mit indlæg ang turbo & kompressor på diese jeg har skruet rigtig meget på de gammel golf motor og jeg ville ikke bruge din opsætning 1.9eren har problemer med at krumtapen knækker samt plejlstængerne er ikke så stærke som f.eks SBeren jeg ville godt vædde med at jeg kan få 130hk ud af en TDer det bedste du kan gøre er at købe en Sber da den har oliekøling af stempelerene samt forstærket topstykke en pumpe der virkelige kan give noget diesel det du gør med den er at du køber en styrenål fra KW systems i tyskland der efter en god KKK14 turbo lader en G60 rally intercooler uden aircon et godt luftfilter samt en free flow udstødning gerne så kort så muligt får det hele justeret PS husk en ordenlig kobling DET spiller MAX |
Forfatter: | 2fat2fly [ 08 apr 2005, 06:33 ] |
Titel: | |
C.Sørensen skrev: prøv at læs mit indlæg ang turbo & kompressor på diese
Hvor står det henne ? kan ikke finde det under VW |
Forfatter: | vang [ 08 apr 2005, 06:57 ] |
Titel: | |
hej, har også hørt det med en 1,9 krumtap, derfor køber jeg en der er forstærket, der hvor de er svage - i den ende hvor remhjulet sidder! ventilerne i en 1,9 tdi er større end i en 1,6td top! jeg prøver at lave en opsætning med en 1,9 top istedet, hvis det ikke dur så får den bare en anden top, men lad os nu se! nogen skal jo prøve det! med hensyn til brændstofpumperne, så syntes jeg det virker lidt sindsygt med alt den debat om at de ikke kan leverer nok- dem jeg kender og den sidste jeg havde havde overhovedet ikke noget problem med at levere nok brændstof - SMOKE! Motoren skal jo som sagt i en golf 1 og intercooleren kommer til at sidde mellem forlygterne- den er fra en lastbil og skåret til, så den fylder hele pladsen imellem lygterne! det bliver rigtigt godt! 2" rustfri rør, og rustfri udstødning... det kan da også være at den kan få mere effekt end jeg selv tror... vil bare ikke sætte mine forventninger for højt!!! jesper |
Forfatter: | C.Sørensen [ 09 apr 2005, 11:46 ] |
Titel: | |
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... highlight= problemet med pumperne er at de begynder selv at skrue ned for brændstofet ved et bestemt rpm tal kan ikke lige huske og det giver problemer hmm måske er det bedst at bruge 1.9 tdi topstykket du få stor problemer med at få et std topstykke til at holde over længere tid |
Forfatter: | vang [ 14 apr 2005, 10:04 ] |
Titel: | |
hej igen... lige et spørgsmål mht gearkasser!!! jeg vil jo have en 5 trinsgearkasse i, men hvor meget skal der skiftes - hvad præcist for at kunne gøre det? jeg har luret i de tyske blade at de har et gearkasse ophæng. der passer på en evt golf 2 5 trins og samtidig i golf 1 beslaget!!! nogen der ved mere om det? mvh jesper |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |