Powerforum
http://powerforum.dk/

Motor skift i Taunus
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12135
Side 1 af 1

Forfatter:  Gæst [ 30 mar 2005, 22:51 ]
Titel:  Motor skift i Taunus

Hej.
jeg har en 82'er Ford Taunus 1,6. Og ja den har jo ikke for mange søheste hjemme i folden så jeg vil skifte motor. Men hvilken skal jeg vælge, 2,3 fra taunus, granada eller 2,3 sierra. jeg vil betale afgiften. senere vil jeg nok montere turbo og det er jo nemest at gøre på en med sprøjt. Mit spørgsmål er så vis jeg skifter til en motor fra før 84 er der jo ikke noget der forhindre mig i at tune bilen, men i 84 kom de første CO2 regler, men vil de følge motoren vis jeg lægger den i en bil fra 82? Bilen skal kunne synes også med turbo, vis det bliver aktuelt.

Forfatter:  ford p7 biturbo [ 31 mar 2005, 02:01 ]
Titel:  Re: Motor skift i Taunus

Anonymous skrev:
Hej.
jeg har en 82'er Ford Taunus 1,6. Og ja den har jo ikke for mange søheste hjemme i folden så jeg vil skifte motor. Men hvilken skal jeg vælge, 2,3 fra taunus, granada eller 2,3 sierra. jeg vil betale afgiften. senere vil jeg nok montere turbo og det er jo nemest at gøre på en med sprøjt. Mit spørgsmål er så vis jeg skifter til en motor fra før 84 er der jo ikke noget der forhindre mig i at tune bilen, men i 84 kom de første CO2 regler, men vil de følge motoren vis jeg lægger den i en bil fra 82? Bilen skal kunne synes også med turbo, vis det bliver aktuelt.


Hvis det skal være en 6 benet så tag 2,9i efi motoren, den er nemmere at montere turbo på + topstykkerne er med 3 udsthuller de andre er med 2.
http://www.flatlanderracing.com/ enginekits - Engine OEM Rebuild Kits - Ford - der har du et komplet renoveringskit til billige penge

Forfatter:  JK [ 31 mar 2005, 04:06 ]
Titel: 

Hej, jeg har haft en Taunus. Hvor jeg skiftede 1,6 ud med en 2,0 4 cyl. da det er en god motor at tune. Jeg fik den bore op til 2,2 l. Hvis jeg husker rigtig var det med XR4i stempler. Der var taget 1mm af toppen + toppen
var bearbejde, med 2 40mm webber, bananmanifold og 2" udstødning. Dette gav 163 HK på rullefelt. Det tror jeg du får nemmer med at syne.

MVH. JK. :D

Forfatter:  Gæst [ 31 mar 2005, 18:09 ]
Titel: 

Tak for svarende. Ideen går egentlig ud på at jeg skal have min fritid til at gå med noget, så tid er ikke noget problem og jeg vil gerne prøve at eftermontere turbo på en motor. At toppene er med to udstødnigs afgange er vel ikke noget problem? jeg skal jo aflige vel til at svejse et nyt manifol.

Forfatter:  Gæst [ 31 mar 2005, 18:13 ]
Titel: 

Tak for svarende. Ideen går egentlig ud på at jeg skal have min fritid til at gå med noget, så tid er ikke noget problem og jeg vil gerne prøve at eftermontere turbo på en motor. At toppene er med to udstødnigs afgange er vel ikke noget problem? jeg skal jo aflige vel til at svejse et nyt manifol.

Forfatter:  ford p7 biturbo [ 01 apr 2005, 03:59 ]
Titel: 

Anonymous skrev:
Tak for svarende. Ideen går egentlig ud på at jeg skal have min fritid til at gå med noget, så tid er ikke noget problem og jeg vil gerne prøve at eftermontere turbo på en motor. At toppene er med to udstødnigs afgange er vel ikke noget problem? jeg skal jo aflige vel til at svejse et nyt manifol.


Der er bare bedre flow i dem med 3 kanaler... de andre går 2 sammen til en kanal. jeg har foresten et sæt topsyykker der er modificeret du må få, de er godtnok med 2 kanaler,hvis det var noget

Forfatter:  Gæst [ 01 apr 2005, 09:20 ]
Titel: 

Jeg vil gerne vide vis man nu har en bil fra før 84 med kaburatormotor(bilen må tunes uden begrensning) og lægger en motor i fra en bil efter 84 (bilen må tunes uden begrensning men må ikke forurene mere end standart) med indsprøjtning man betaler så afgiften men hvilken af de to regler gør sig så gældene i synshallen.
De toppe er det med indsprøjtning? jeg vil ikke købe noget før jeg er 100% sikker på hvad jeg må og ikke må.

Forfatter:  bimmer [ 03 apr 2005, 13:16 ]
Titel:  Re: Motor skift i Taunus

Anonymous skrev:
Hej.
jeg har en 82'er Ford Taunus 1,6. Og ja den har jo ikke for mange søheste hjemme i folden så jeg vil skifte motor. Men hvilken skal jeg vælge, 2,3 fra taunus, granada eller 2,3 sierra. jeg vil betale afgiften. senere vil jeg nok montere turbo og det er jo nemest at gøre på en med sprøjt. Mit spørgsmål er så vis jeg skifter til en motor fra før 84 er der jo ikke noget der forhindre mig i at tune bilen, men i 84 kom de første CO2 regler, men vil de følge motoren vis jeg lægger den i en bil fra 82? Bilen skal kunne synes også med turbo, vis det bliver aktuelt.


har en 2.8i motor samt ledningnet modificeret til en taunus har også turbo og manifol til 2.8i send sms på 60248394

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/