Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
tilspænding top/turbo http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12100 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | RSV [ 28 mar 2005, 13:15 ] |
Titel: | tilspænding top/turbo |
Hey gutter skal til at samle en motor med dobbelte toppakninger, er der noget jeg skal være opmærksom på, og hvor meget skal tilspændings momentet øges? På forhånd tak |
Forfatter: | Morten VJ [ 28 mar 2005, 15:14 ] |
Titel: | |
Momentet bliver det samme da det er boltenenes stræk egenskaber man spænder moment efter, og ikke toppakningens kompressions evne. Andre ting Hmm... Lav motoren således at udskiftning af toppakning er nemt og hurtigt. Da det nok er den dårligste løsning du har fundet til at kompressionsænke din motor på. Større forbændings kamre i topstykket, stempler der er neddrejede i mindten er 100 gange mere pålideligt, og giver med garenti mere effekt. MVH Morten |
Forfatter: | RSV [ 28 mar 2005, 20:22 ] |
Titel: | |
hej morten tak for vejledningen, projektet er en vw lupo med turbo og har været monteret med dobbelte pakninger og det har fungeret fint, lige til den smed en plejlstang ud gennem siden bum bummelum og så holdt den stille ![]() Vi er eneige om at andre stempler eller neddrejning er det bedste. Tak MVH RSV |
Forfatter: | Ex. [ 29 mar 2005, 14:22 ] |
Titel: | |
2 toppakninger og mellemflange holder også fint. Bruges såvidt vides af flere anerkendte tunere. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |