Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
325 turbo motor.. http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12093 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Martin! [ 28 mar 2005, 10:43 ] |
Titel: | 325 turbo motor.. |
Skal til og bygge en 325 m20 motor med turbo, og nu har jeg set at nogle smider lmm og filter på turboen og andre kun filter(og så sender tryk igemmen lmm).. SÅ er det jeg godt vil vide hvorfor det ene eller det andet...? Her er lidt billeder af det jeg mener.. ![]() ![]() Det var lige det eneste billde af jeg kunne finde af den anden måde.. ![]() |
Forfatter: | bmwmanden [ 30 mar 2005, 16:15 ] |
Titel: | |
Hej Det er da vist sunes gamle BMW du har fået billeder af der hva hehe...tja altså, man behøver jo ikke lmm hvis man har map sensor og noget godt sprøjt jo, så det er nok derfor... |
Forfatter: | bmwmanden [ 30 mar 2005, 16:17 ] |
Titel: | |
hov da der misforstod jeg da vist noget...ja, nogen sætter lmm på tryksiden, men det har jeg også prøvet at elsperimentere lidt med, på samme motor i øvrigt, men der er ikke den store forskel, hvis nogen overhovedet...men du kan jo nok godt se at der ikke er plads til 2 lmm ved turboerne ik ![]() |
Forfatter: | Martin! [ 30 mar 2005, 19:14 ] |
Titel: | |
bmwmanden skrev: hov da der misforstod jeg da vist noget...ja, nogen sætter lmm på tryksiden, men det har jeg også prøvet at elsperimentere lidt med, på samme motor i øvrigt, men der er ikke den store forskel, hvis nogen overhovedet...men du kan jo nok godt se at der ikke er plads til 2 lmm ved turboerne ik
![]() Ja kan godt ser det kniber med pladsen, men det vil sige den køre godt nok med lmm og filter på turboen.. Du skulle vel ikke ha et billede af den måde du har lavet det, på din motor... Du må gerne sende det her til returflasken@yahoo.dk |
Forfatter: | bmwmanden [ 01 apr 2005, 20:46 ] |
Titel: | |
Hej På en af de motore jeg har lavet med lmm så r det ligesom de billeder du har, men når jeg bruge map sensor så har jeg jo bare filter på turboen og rør direkte op til indsugningsmanifolden... |
Forfatter: | K-FINN [ 01 apr 2005, 23:37 ] |
Titel: | |
Du skal tænke på hvis du trykker igennem imm så ligger din tændingskurve MEGET højt,og vil ikke anbefale ret meget tryk. MVH Finn. |
Forfatter: | HenrikGM [ 02 apr 2005, 07:50 ] |
Titel: | |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Du skal tænke på hvis du trykker igennem imm så ligger din tændingskurve MEGET højt,og vil ikke anbefale ret meget tryk.
MVH Finn. ? forklaring udbedes? Hvorfor ligger tændingskurven da så højt? Eller hvad er det du mener? |
Forfatter: | K-FINN [ 02 apr 2005, 15:25 ] |
Titel: | |
Der er ikke bankesensor på denne motor.Så tændingskurve ligger som sugemotor.Har også ladet mig fortælle at når du trykker igennem en flowmåler ændre du i den oprindelige kurve. Men du er velkommen til at rette mig ![]() MVH Finn. |
Forfatter: | Morten VJ [ 02 apr 2005, 16:05 ] |
Titel: | |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Der er ikke bankesensor på denne motor.Så tændingskurve ligger som sugemotor.Har også ladet mig fortælle at når du trykker igennem en flowmåler ændre du i den oprindelige kurve.
Men du er velkommen til at rette mig ![]() MVH Finn. Motoren der er vist kører med en dum fordeler uden tilslutning til ECu en. De senere havde fordeleren monteret på tandrems dækslet, og var 100% styret af ECu en. Og er derfor stærtk afhænige af signalet fra LMM. Om hvirvidt at LMM bliver forvirret af at sidde på tryksiden er der åbenbart forskellige meninger om. Men jeg har aldrig set en sådan måler sidde på tryksiden af turboen/kompressoren som OEM. montering, og de må have haft en grund til det. Fordelen ved at montere LMM på suge siden er at man kan benytte org styringen sålænge den holder sig under tryk, og det er uden problemer. Problemet komme først når motoren kommer under tryk og ECU en løber tør for værdier til den øgede luftmængde, og man skal til at bygge et tilskuds system. Det samme med tændingen, man skal finde et sytem der rettadere tændingen under tryk, da ECuen ikke har de værdier i sin hukommelse. MVH Morten |
Forfatter: | HenrikGM [ 02 apr 2005, 16:30 ] |
Titel: | |
Finn Tolstrup Pedersen skrev: Der er ikke bankesensor på denne motor.Så tændingskurve ligger som sugemotor.Har også ladet mig fortælle at når du trykker igennem en flowmåler ændre du i den oprindelige kurve.
Men du er velkommen til at rette mig ![]() MVH Finn. Well, eftersom den oprindeligt kom fra en sugemotor, så har motorstyringen nok kurve som en sugemotor...... ![]() Flowmåleren er i de fleste tilfælde en "dum" dims, og har absolut intet med hverken tændingskurve eller brændstofditto at gøre. Den kommer bare med et signal alt afhængig af hvor meget flappen er skubbet tilbage. Selve styreboksen har så nogle værdier den sammenligner med, og finder herved de parametre som den oprindelige sugemotor kørte med. Uanset der er tryk eller ej. Så man ændrer sguikke på kurven fordi flowmåleren sidder på den ene eller den anden side, men det er _kun_ på sugesiden den måler rigtigt. Hvad den måler på tryksiden er bedøvende ligegyldigt da ingen af stumperne er lavet til den placering, og man lukker reelt øjnene og ser om den springer i luften når man placerer den på tryksiden. |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |