Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Lidt spørgsmål om benzintryk ?? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12069 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | HansPuntoGTHald [ 26 mar 2005, 05:54 ] |
Titel: | Lidt spørgsmål om benzintryk ?? |
Skal til at lave det sidste ved Punto´en her når varmen og solen kommer frem. Så tænker jeg lidt på benzintrykket. Kan jeg da nøjes med en benzintryksregulator, eller skal der osse en større benzinpumpe på ?? Har et godt øje til regulatoren herinde fra, så er der endvidere nogen der har erfaringer med sådan een ?? HansPuntoGTHald |
Forfatter: | John Sahl [ 26 mar 2005, 07:04 ] |
Titel: | Re: Lidt spørgsmål om benzintryk ?? |
Hvad med resten af dit setup? Og skal du ikke have nye dyser i samme omgang? |
Forfatter: | Morten VJ [ 26 mar 2005, 15:14 ] |
Titel: | Re: Lidt spørgsmål om benzintryk ?? |
HansPuntoGTHald skrev: Skal til at lave det sidste ved Punto´en her når varmen og solen kommer frem.
Så tænker jeg lidt på benzintrykket. Kan jeg da nøjes med en benzintryksregulator, eller skal der osse en større benzinpumpe på ?? Har et godt øje til regulatoren herinde fra, så er der endvidere nogen der har erfaringer med sådan een ?? HansPuntoGTHald Hvorfor denne interesse for benzintrykket, er den ved at have for små dyser, og så er en justering af benzintrykket ikke særligt effettivt. En dyle der er opgivet til 100 ml/min ved 3 bar vil give 142 ml/min ved 6 bar. Men det er ikke hele historien. Dyser og pumpe er diminsioneret til et tryk, som regel omkring 3 bar ved atmosfære tryk. Vis vi nu hæver trykket med en bar vil hvores 100 ml/min dyser give 115 ml/min. Nu er vi jo så glade 15% mere flow i dyserne, men nej ikke helt Dysens sprøjte billede kan ændre sig markant, således at det bliver dråber istededt for en homogen gas der bliver sprøjtet ind, ig åbningstiderne kan også ændre sig til det langsommere. Så slutresultatet kan være at man kun får 5% mere brændbart brændstof ind i motoren. Pumpen on den kan holde eller ej, er den gl og slidt så kan den temligt sikkert ikke. Den eneste måde er at montere et manometet, fyre æsken af og se efter trykfald, hvis den bevæger sig så meget som en 1/10 del mm på uret så har man problemer. MVH Morten |
Forfatter: | HansPuntoGTHald [ 26 mar 2005, 16:13 ] |
Titel: | |
Tak for svarene i første om gang. Har snakket med mange kloge mennesker gennem tiderne, og John du kender jo Kim, han mener jo at standard dyser kan være med op til 212 hk. så de burde jo ku være med indtil videre om man vil, men har stadig 330 ml. dyser i udsigt. Men fik ikk helt svar, synes jeg, på mit spørgsmål om en regulator kan gøre jobbet, eller om der osse skal en anden og større pumpe til. I nærmeste fremtid er der osse plads til en nyindkøbt, og en del større IC som kan køle svinet lidt... så må vi se. HansPuntoGTHald |
Forfatter: | John Sahl [ 27 mar 2005, 14:15 ] |
Titel: | |
Hej Hans, Som jeg husker det har du allerede større turbo på, du formentligt yderligere har hævet trykket og så er det altså på høje tid at du sikrer dig at den får benzin nok.. Find en bedre pumpe, der er mange fra andre biler der kan bruges. Men sørg også for at få monteret større dyser, de 330ml du snakker om vil være i den store ende rent umiddelbart, men samtidigt en størrelse hvor du ikke umiddelbart render ind i et problem med at du ikke kan lave lukketiderne små nok. De dyser du har nu er 236ml og 212Hk på dem er ud fra andres erfaringer ikke godt nok.. Uanset hvad Kim H siger ![]() . |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |