Powerforum
http://powerforum.dk/

Hvilken størrelse dyser? Og hvor højt tryk?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12019
Side 1 af 1

Forfatter:  Borup [ 22 mar 2005, 08:22 ]
Titel:  Hvilken størrelse dyser? Og hvor højt tryk?

Hej Forum.

Jeg skal hen sidst på sommeren og montere Turbo på min Nissan CA18DE motor.

Har nu:

Garret T28 A/R 0.6 med justerbar wastegate
Saab 9000 Intercooler
Udst. manifold til turbo og downpipe
Secretpower blowoff
og diverse småting.

MF og dyser er ikke købt endnu...

Motoren er en 1.8 liters 16V motor med 129 HK fra fabrikken.

Motoren er magen til den orig. turboladede der ligger i en 200SX, bortset fra topstykke og manifolde.

Der er smedede stempler i fra std, og kompressionsforholdet er 9,5:1

Nu er mine spørgsmål:

1. Har hørt at jeg højst kan køre med et tryk på 0,6 bar med den kompressionsratio. Kan i bekræfte det?

2. Hvor mange HK kan jeg regne med den får, med et ladetryk på 0,6 bar?

3. Hvilken størrelse dyser skal jeg køre med?

4. Er der andet jeg mangler til min opsætning?

Håber i kan hjælpe mig.

Vh Borup

Forfatter:  Gæst [ 22 mar 2005, 14:19 ]
Titel: 

1, ja det kan du sagtens...... hvad følderne bliver eller hvor længe?? 2. 129hk på sug......1.6 gange 129hk =200-210hk i bedste fald. 3. igen hvor store er de nu? du sigter efter +60% ydelse, så dyserne skal også have MIN. 60% mere kapacitet.... tag dem nu rigelige første gang. 4. prøv at læse lidt mere om emnet, så du ikke kommer galt afsted, VIGTIGT forstå hvad tændingsbanken er og hvad det gør ved en motor! MVH. søren

Forfatter:  Dagooz [ 22 mar 2005, 20:55 ]
Titel: 

Anonymous skrev:
2. 129hk på sug......1.6 gange 129hk =200-210hk i bedste fald.

hijack on:
Er sug så lig med 0.0 gange 129hk= hmmm 0? Nu er jeg nysgerrig efter hvordan regnestykket virker.
Modsiger dig ikke men det sprang mig bare i øjnene
hijack off.

Forfatter:  Borup [ 22 mar 2005, 21:58 ]
Titel: 

Anonymous skrev:
1, ja det kan du sagtens...... hvad følderne bliver eller hvor længe?? 2. 129hk på sug......1.6 gange 129hk =200-210hk i bedste fald. 3. igen hvor store er de nu? du sigter efter +60% ydelse, så dyserne skal også have MIN. 60% mere kapacitet.... tag dem nu rigelige første gang. 4. prøv at læse lidt mere om emnet, så du ikke kommer galt afsted, VIGTIGT forstå hvad tændingsbanken er og hvad det gør ved en motor! MVH. søren


Tak for dit svar, men forstår desværre ikke hvad du mener med: "det kan du sagtens...... hvad følderne bliver eller hvor længe??" ?

Den har fra std. 260cc injectors. Den trykladede CA18DET har fra std. 370cc, og yder 189 HK. Hvad skal jeg så have?

Har fået instruktion om tændingsbanken, og hvad jeg skal være påpasselig med, vil bare gerne have nogle udgangspunkter... :-)

Forfatter:  Gæst [ 22 mar 2005, 22:00 ]
Titel: 

Lige lidt info om min motor, hvis det kan hjælpe jer til noget :

The big difference between the DE and DET is compression ratio, 9.5:1 on the DE (10.0:1 on pre 1989 models) and a more turbo friendly 8.5:1 on the DET. Ignition timing is at 15 degrees for the DE and 10 degrees for the DET. The DE has 260cc injectors, 370ccc on the DET. There are some differences from year to year in the intake manifold and ports, cams, front wheel drive versus rear wheel drive but otherwise, the DE and DET have the same block so the connecting rods are the same 133mm, same connecting rod bearings and main bearings, identical 83mm x 83.6mm bore and stroke, 1809cc displacement, cast iron with main bearing girdle, forged four counterweighted crank, 204.8 mm deck height, and 1.59:1 rod/stroke ratio.

Forfatter:  lqs [ 23 mar 2005, 04:57 ]
Titel: 

følderne=følgerne med log ind! sug er lig med 1 gange 129hk=med 129hk ved 1bar absolut.... ingen extra overtryk! så simpelt er det i min verden. MVH. søren

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/