Powerforum
http://powerforum.dk/

Gearkasse spørgsmål
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=12001
Side 1 af 1

Forfatter:  Mikkl [ 20 mar 2005, 10:36 ]
Titel:  Gearkasse spørgsmål

Hejsa.

Har en 200sx chippet med forhøjet begrænser.
Men hvis jeg trækker den ud til 8500-8800 omdrejninger, kan jeg overhovedet ikke få den i gear - før den falder lidt i omdrejninger...
hvilket er meget irreterende....
Hvad kan være problemet??

På forhånd tak drengene....

mvh
mikkl

Forfatter:  hYe [ 20 mar 2005, 10:39 ]
Titel: 

Slidte syncromesher... :?:
Min kammi har samme problem...
Motoren kan tage alt det prygl du kan give, men gearkassen står hurtigt af.... :(

Forfatter:  Dagooz [ 20 mar 2005, 10:45 ]
Titel: 

Mit første gear gør det samme. Maks omdrejninger og så siger det crunshj når man maser den i anden. Så jeg giver sjældent maks omdrejninger i første :(

Forfatter:  Mikkl [ 20 mar 2005, 10:51 ]
Titel: 

Gearkassen burde ikke være slidt. Den har nemlig ikke gået særlig meget, men den kan selvfølgelig godt være slidt alligevel.

Vil en nyrenoveret gearkasse løse problemet?
Kan jo give den til brøndby ombytning!!!

mvh
mikkl

Forfatter:  lqs [ 20 mar 2005, 12:35 ]
Titel: 

det kan også være pga. koblingen... dvs. for stor dia. på samme! troede ikke selv på at det kunne være et problem, før jeg så det i virkeligheden. der er en (god) grund til man kan købe koblinger med flere plader. MVH. søren

Forfatter:  Mikkl [ 20 mar 2005, 13:22 ]
Titel: 

Koblingen?!?!

Vil det sige jeg skal ud og købe en racekobling?!? og evt hvilken en???

mvh
mikkl

Forfatter:  Transitfar [ 20 mar 2005, 13:39 ]
Titel: 

Egentlig er det vel meget logisk:
Synchromesherne skal sørge for, at gearakslernes omdrejningshastighed bliver ens, således at skiftemuffen kan glide ind over låsefortandingen uden for mange "cronsch"-lyde.....

Jo større inertimoment på den ene eller den anden aksel, desto sværere bliver opgaven for synchromesherne!!

Stor diameter på kobling = stort inertimoment.
Inertimomentet stiger med kvadratet på omdrejningshastigheden.

Derfor er det klart, at standard-synchromesherne MEGET hurtigt får det svært ved stigende omdrejninger.

Jeg ville nok også starte med at prøve en anden kobling. Det er væsentligt nemmere, og nok ikke meget dyrere end at rode med gearkassen.

VH Lars

Forfatter:  Mikkl [ 20 mar 2005, 16:32 ]
Titel: 

er der så nogen der ved hvor man køber sådan en fætter henne??

mvh
mikkl

Forfatter:  Escort 3 [ 21 mar 2005, 08:11 ]
Titel: 

ring til autobremsen de plejer at kunne hjælpe....

http://www.autobremsen.dk/Tunings%20&%2 ... rtkobl.htm

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/