Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Smedet stempler http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=11954 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Rune A. [ 15 mar 2005, 14:14 ] |
Titel: | Smedet stempler |
hey... jeg ville hører om der var nogen der vidste hvad det ca. koster og hvor lang tid det ca. tager at få lagt smedet stempler i en ford rs turbo. den er boret op til en 1,9 og kører med et ladetryk 1,0 bar. jeg kender ikke kompressionsforholdende!!! mvh Rune! rune.arpe@ofir.dk[/b] |
Forfatter: | Ole.. [ 15 mar 2005, 17:06 ] |
Titel: | |
De koster mellem 6tusinde og op + montering hvis du ikke selv kan montere, men hvorfor vil du have smedet stempler?? |
Forfatter: | Gæst [ 15 mar 2005, 17:16 ] |
Titel: | |
det er fordi den ligger og kører med sådan et højt ladetryk!! den har ca. 200hk... så kunne jeg forstille mig at den havde bedre at nogle smedet stempler...eller hvad?? |
Forfatter: | Rune A. [ 15 mar 2005, 17:17 ] |
Titel: | |
Anonymous skrev: det er fordi den ligger og kører med sådan et højt ladetryk!! den har ca. 200hk... så kunne jeg forstille mig at den havde bedre at nogle smedet stempler...eller hvad??
|
Forfatter: | Ole.. [ 15 mar 2005, 17:27 ] |
Titel: | |
Jeg ville bruge pengende på køling og bedre benzin/tændings styring istedet... 1 bar er ikke voldsomt meget(her er nogen sikkert uenig) men på en RST er det væsentlig bedre at junke det gamle KE indsprøtningsanlæg da det oftest er der at fejlen ligger når motoren står af grundet for lidt brænstof og for dårlig styring.. |
Forfatter: | Escort 3 [ 15 mar 2005, 18:05 ] |
Titel: | |
Til 200 hk vil jeg påstå at "det gamle KE" som du siger fint kan klare opgaven hvis det blot er indstillet korrekt !! kører du med en tilskudsdyse ???? hva er der lavet ved den ???? |
Forfatter: | Ole.. [ 15 mar 2005, 18:20 ] |
Titel: | |
Escort 3 skrev: Til 200 hk vil jeg påstå at "det gamle KE" som du siger fint kan klare opgaven hvis det blot er indstillet korrekt !!
Det nytter jo ikke at det er indstillet korrekt hvis systemet er slidt hvilket de fleste er.. hvilket heller ikke er underligt med ca 20års brug.. Der er meget effekt, bedre økonomi, bedre kørbarhed og det er en mere holdbar løsning ved at skifte det ud med noget der er mere "up too date" Jeg vil vove den påstand og sige, at de personer der køre rst eller har haft en, har eller vil på et eller andet tidspunkt få/haft trælse problemer med anlæget. |
Forfatter: | Escort 3 [ 15 mar 2005, 18:39 ] |
Titel: | |
Der kører da mange rst'er der kører med standard spøjt der har over 200 hk men hvis han ikke ved hva han skal bruge hans penge til kunne han da fx smide et komplet anlæg i fra en cossi, men nemt er det heller ikk ![]() tror faktisk at de fleste biler generalt der kører med tryk har haft problemmer med deres styring, så jeg synes ikke helt den holder den der... |
Forfatter: | Rune A. [ 15 mar 2005, 19:05 ] |
Titel: | |
hvad koster det så ca. at få bedre benzin/tændings styring?? |
Forfatter: | Ole.. [ 15 mar 2005, 19:40 ] |
Titel: | |
Rune A. skrev: hvad koster det så ca. at få bedre benzin/tændings styring??
Det kommer igen meget an på hvor meget du selv kan lave og om det skal være HKS eller noget andet fancy eller om du er en rigtig garagetuner med hang til noget hjemmelavet, for så er MS helt oplagt.. Så hvis du har fri adgang hos en ophugger og har uhæmmet adgang til diverse maskiner samt har evnerne kan det gøres for 0kr. Men skal du betale dig fra det, kan det nemt blive dyrt ![]() ---->escort 3 Ja et komplet "cossie mangement" kan ruinere en, men det er også noget der funker ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |