Powerforum
http://powerforum.dk/

Afdrejning af stempler (update)
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=11828
Side 1 af 3

Forfatter:  Morten AA [ 07 mar 2005, 14:04 ]
Titel:  Afdrejning af stempler (update)

Er det rigtig at hvis man ønsker at afdreje sine stempler, at det kun må gøres i U-form. Altså fra midten og ud så cylindervæggen ikke bliver blottet.
Ved godt at det er poor-man solution, men det er nu det der skal til.
Presset vil vel altid være nedad på stemplet og ikke udad??

Mvh Morten

Vedhæftede filer:
Filkommentar: top og stempel
top.doc [26.5 KiB]
Downloadet 212 gange
Filkommentar: top og stempel
top.doc [26.5 KiB]
Downloadet 323 gange

Forfatter:  Doc 309 [ 07 mar 2005, 16:49 ]
Titel: 

Hej

Jeg har nu selv kørt med afdr. stempler i over et år med turbo og der er ikke nogle problemer...

stemplerne er bare drejet lige af, ikke noget med mere i midten end i siderne..

( Jeg ved det er en billig løsning men det er ikke alle der har råd til den gode løsning så vi må jo nøjes :) )

Forfatter:  Pappa the Kid [ 07 mar 2005, 17:51 ]
Titel: 

Doc 309>> hvad køre du med af ladetryk på de stempler!?

Forfatter:  mh [ 07 mar 2005, 20:10 ]
Titel: 

og hvilken motor snakker i begge om??

Forfatter:  Shelby 500 [ 07 mar 2005, 21:18 ]
Titel: 

Det ville være en dårlig ide at dreje et U <-- den vej - Tynde materiale samlinger er ikke nogen go' ide på en turbo motor.....så det bedste må vel være lige henover...
:)

http://powerpage.gjelsoe.dk/download.php?id=1004

mvh
Lars

Forfatter:  Transitfar [ 08 mar 2005, 02:30 ]
Titel:  Re: Afdrejning af stempler

Prøv at søge med det magiske ord: "squish"
Søg både her på forumet, og også gerne på google....

Morten aasted skrev:
Presset vil vel altid være nedad på stemplet og ikke udad??

Mvh Morten

En gas trykker i alle retninger.... 8)
Tilfældigvis kan stemplet flytte sig, men derfor er trykket stadig lige stort i alle retninger.

V/H Lars

Forfatter:  lqs [ 08 mar 2005, 04:29 ]
Titel: 

ja det er godt med dig TRANSFAR! det er blot ikke altid lykken på en husmands turbomotor.... prøv at læse BILSPORT hvor de følger opbygningen af en NISSAN 2 liters turbomotor.... med 765hk! der vælger de faktisk at se bort fra squartskant... en af grundene til ikke at dreje et stempel lige af, kunne også være at få max materiale ned til øverste stempelring. MVH. søren

Forfatter:  2fat2fly [ 08 mar 2005, 06:17 ]
Titel:  Re: Afdrejning af stempler

Morten aasted skrev:
Er det rigtig at hvis man ønsker at afdreje sine stempler, at det kun må gøres i U-form. Altså fra midten og ud så cylindervæggen ikke bliver blottet.
Ved godt at det er poor-man solution, men det er nu det der skal til.
Presset vil vel altid være nedad på stemplet og ikke udad??

Mvh Morten

Sådan ser mine ud som vest speed lavede dem.

Vedhæftede filer:
Stempel afdrejet mail.jpg
Stempel afdrejet mail.jpg [ 31.52 KiB | Vist 1064 gange ]

Forfatter:  Gæst [ 08 mar 2005, 08:00 ]
Titel: 

Pappa the Kid>> Jeg har kørt med 0,7bar ind til fornylig hvor turboen stod :( af så kører bare med en død suge motor nu :(

tinasmartin>> Den motor jeg kører med og går ud fra er en xu motor

Forfatter:  Doc 309 [ 08 mar 2005, 08:02 ]
Titel: 

Øv øv jeg var ikke logget ind :oops:

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/