Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Shiftlight http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=11802 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | TDtweeks [ 04 mar 2005, 23:51 ] |
Titel: | Shiftlight |
Er der nogen der kan hjælpe ? har undersøgt sagen lidt men kan ikke rigtig finde nogen shiftlight er bruger signalet fra generatoren istedet for tændningen. Så jeg kunne godt tænke mig at høre lidt erfaringer om der er nogen der kender til noget der kan bruges ??? |
Forfatter: | Nolan [ 04 mar 2005, 23:57 ] |
Titel: | |
??????? ! Signalet fra generatoren ? Hvordan skulle det lige virke? Efter regulatoren er det jo jævnspænding. Og det er den samme spænding hele vejen op gennem omdrejningerne. Så skal du ind og tage veksel-spændingen direkte fra statoren og måle frekvensen på denne. Tror ikke lige det er en god og funktionel løsning .... /Nolan |
Forfatter: | FALFA [ 05 mar 2005, 12:20 ] |
Titel: | |
Det er ikke rigtigt noland, det er faktisk en mulighed at tagge på den PULSERENDE jævnspænding der kommer fra generatoren. men kenner ikke nogen shiftlight der gør det, laver dog selv et shiftlight der hedder "microshift" og som acceptere ret høje frekvenser tjekker lige efter weekenden , men så vit jeg husker så er det op imod 10Khz der kommer ud af en generator , i forhold til nogle 100 Hz i et traditionelt tændings system. hvad med at sætte en magnet og et hall element (magnetisk føler) ved en af remskiverne, det behøver ikke at kost det helt vilde. |
Forfatter: | Nolan [ 05 mar 2005, 13:19 ] |
Titel: | |
Har godt nok aldrig haft et 'scop på generatoren, men kunne forestille mig, at den ripple der måtte være på generatoren bliver glattet MEGET ud af batteriet og diverse støjkondensatorer ? Selvfølgeligt vil der altid være en ripple at finde men dennes niveau er formodentligt så lav, at det er svært at detektere ordentligt i bilens støjfyldte miljø. Jeg hælder ihvertfald noget mere til at bruge en 'rigtig' RPM-giver på krumtappen istedet... Eller simpelthen bruge det signal fra tændingen der jo må være der ? (Ja, det kan selvfølgeligt være en diesel men den har jo formodentligt en VSS man kan tage pulserne fra....). Kan egentligt ikke rigtigt forstå, hvorfor man skulle gå omvejen til generatoren for at få en puls? Mvh Nolan |
Forfatter: | Gæst [ 05 mar 2005, 14:33 ] |
Titel: | |
se her. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33679 ved ikke om den bruger den støjspike der kommer fra tændingen eller den anvender generatoren. |
Forfatter: | Nolan [ 05 mar 2005, 16:30 ] |
Titel: | |
Tjah, man må jo lære hver dag hvis man skal følge med...... ![]() Jeg har ALDRIG hørt om det koncept og jeg har stadig svært ved at tro, at det kan være nøjagtigt. Men det kan være det skal prøves ? Mvh Nolan |
Forfatter: | Transitfar [ 05 mar 2005, 21:06 ] |
Titel: | |
Nolan skrev: Har godt nok aldrig haft et 'scop på generatoren, men kunne forestille mig, at den ripple der måtte være på generatoren bliver glattet MEGET ud af batteriet og diverse støjkondensatorer ?
Selvfølgeligt vil der altid være en ripple at finde men dennes niveau er formodentligt så lav, at det er svært at detektere ordentligt i bilens støjfyldte miljø. Jeg hælder ihvertfald noget mere til at bruge en 'rigtig' RPM-giver på krumtappen istedet... Eller simpelthen bruge det signal fra tændingen der jo må være der ? (Ja, det kan selvfølgeligt være en diesel men den har jo formodentligt en VSS man kan tage pulserne fra....). Kan egentligt ikke rigtigt forstå, hvorfor man skulle gå omvejen til generatoren for at få en puls? Mvh Nolan Tjaa, på min Transit virker omdrejningstælleren kun, hvis generatoren "følger" motoren.... Nej, der er ingen ekstra udtag.... Blev godt nok noget overrasket første gang ( ![]() Man har valgt at MÅLE motoromdrejningerne via generatoren (smart... ![]() |
Forfatter: | TDtweeks [ 06 mar 2005, 13:35 ] |
Titel: | |
Nu er jeg ikke den store el mand ! men det er til en diesel så derfor er der kun en puls fra generetoren tilrådighed menlig W udtaget som er på nogen Bosch generetore som bliver brugt til omd. tæller... Citat: (Ja, det kan selvfølgeligt være en diesel men den har jo formodentligt en VSS man kan tage pulserne fra....).
pulsen fra generatoren er vel ikke samme som på tændingen ?? så er jeg vist gået glip af noget .. den er godt nok lidt T.hansen ud den der cigarstik bandit men det var jo en mulighed at prøve den ?? den fatter jeg godt nok ikke hvordan den dur ? |
Forfatter: | TDtweeks [ 06 mar 2005, 13:40 ] |
Titel: | |
pulsen fra generatoren er vel ikke samme som på tændingen ?? så er jeg vist gået glip af noget .. den er godt nok lidt T.hansen ud den der cigarstik bandit men det var jo en mulighed at prøve den ?? den fatter jeg godt nok ikke hvordan den dur ? Det var så ikke noget quote ! |
Forfatter: | Westmus [ 06 mar 2005, 15:16 ] |
Titel: | |
De nyeste G-tech udgave måler også motorens omdrejninger gennem 12 volten. Der er også indbygget shiftlight. Det er noget med at man indstiller den, ved at fortælle den hvor 2000 omdr. er. Så ligger den selv til og trækker fra. www.gtechpro.com/ss.html# |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |