Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Phantom Grip http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=11365 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | John Sahl [ 28 jan 2005, 09:20 ] |
Titel: | Phantom Grip |
Hejsa, På et af de mange bilfora jeg selvfølgelig læser i, er der nogle skriverier om en form for spær kaldet Phantom Grip. Er der nogen som har hørt om eller lige frem har erfaring med det, hører jeg gerne nærmere. http://www.turbo124.com/forum/viewtopic.php?t=267 . |
Forfatter: | Brisse [ 28 jan 2005, 10:46 ] |
Titel: | |
Ser jo rimeligt simpelt ud - hvis det altså virker. Burde jo næsten være noget man selv kunne lave med en blok alu og 4 fjedre ![]() |
Forfatter: | Mads B (dk) [ 28 jan 2005, 11:03 ] |
Titel: | |
hmmmm.... spændende... sådan en der er jo så simpel at man kan lave den selv ![]() |
Forfatter: | John Sahl [ 28 jan 2005, 11:03 ] |
Titel: | |
Brisse skrev: Ser jo rimeligt simpelt ud - hvis det altså virker. Burde jo næsten være noget man selv kunne lave med en blok alu og 4 fjedre
![]() Det er også lidt den konklusion folk er kommet frem til, men firmaet skriver dog at de har varmebehandlet det på en speciel måde for bedre holdbarhed.? Prisen er dog næsten så lav at det ikke kan betale sig at lege for meget med at lave det selv, hvis det virker altså.. . |
Forfatter: | Brisse [ 28 jan 2005, 11:25 ] |
Titel: | |
Ja, prisen er jo ganske lav. Men hvordan virken den egentlig. Måske jeg bare ikke helt har fanget fidusen, men hvad er det der "låser" de 2 aksler? Er det friktion mellem "phamtom-blokken" og de to tandhjul der har fat i akslerne? hvis det er tilfældet, så skal det helt sikkert være noget hærdet matriale hvis det skal holde til noget. Altrernativt burde man have noget friktionsmatriale i mellem så man ikke slider tandhjulene væk eller phantom-blokken. |
Forfatter: | HenrikGM [ 28 jan 2005, 12:09 ] |
Titel: | |
Jeg er ked af at ødelægge jeres illusion om en differentialespærre til nul kroner, men det der er vejen til at komme af med enten "spærret" eller hele gearkasse/diff. i en _FART_. Man kan ligefrem overveje om sand i gearkassen ikke kan tilbyde noget i samme retning. Man knokler en jernklump ind imellem drabanthjulene i diff. og de "maser" så på enden af tandshjulene. Gæt selv resultatet. Godt råd; skift olie tit, og skaf den største magnet i kan finde. Det er nødvendigt til at opsamle alle metalspånerne. Dette burde være svar nok: http://homepage.mac.com/dgiessel/.Pictu ... ntom_grip/ Iøvrigt; hvis i kommer med diff i løs vægt, rengjort, så skal jeg fikse et spær til jer, ikke for 299$, men for 299kr..... ![]() |
Forfatter: | John Sahl [ 28 jan 2005, 12:13 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Iøvrigt; hvis i kommer med diff i løs vægt, rengjort, så skal jeg fikse et spær til jer, ikke for 299$, men for 299kr.....
![]() *svejse svejse*? . |
Forfatter: | HenrikGM [ 28 jan 2005, 13:01 ] |
Titel: | |
John Sahl skrev: HenrikGM skrev: Iøvrigt; hvis i kommer med diff i løs vægt, rengjort, så skal jeg fikse et spær til jer, ikke for 299$, men for 299kr..... ![]() *svejse svejse*? . Yep, fem minutter med en svejser er vist en bedre forretning en dette tvivlsomme produkt. Dets tilsyneladende største effekt er evnen til at fylde olien med en farlig masse metalspåner,splinter, etc. Det kan man jo godt undgå med en svejser.....Plus svejseren rent faktisk virker! ![]() Du må da indrømme at billedserien ikke ligefrem ser tillokkende ud.... |
Forfatter: | John Sahl [ 28 jan 2005, 13:14 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Du må da indrømme at billedserien ikke ligefrem ser tillokkende ud....
Yes yes, men som de andre på den side skriver så er der ingen der ved hvordan han har behandlet sagerne. Jeg kan ikke umiddlebart se anden ulempe end et potentielt meget større slid? Og det er jo så også det du skriver. . |
Forfatter: | HenrikGM [ 28 jan 2005, 13:44 ] |
Titel: | |
Jeg er egentligt lidt ligeglad med hvordan det er behandlet. Jeg kan se man forspænder en jernblok ind imod et tandhjul. Hvordan det skal _undgå_ at gå totalt i smadder er nok et større sprg. end hvordan han har behandlet det. Se magneten i gearkassen hvis du er i tvivl! ALT hvad der bliver slidt af "spærret" ligger og roder ude i gearkassen, indtil det enten er malet til pulver, eller er fanget af magneten. Derudover har jeg meget svært ved at forestille mig at man kan opnå så stor friktion imellem tandhjul-jernklump-tandhjul uden det nødvendigvist SKAL rive som en vinkelsliber. Tror faktisk at en rask lille burnout vil få gnisterne til at flyve rundt i gearkassen med det setup. min mening: Det er billigt, og prisen står i forhold til resultatet. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |