Powerforum
http://powerforum.dk/

Dyser
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=11196
Side 1 af 1

Forfatter:  PIRATOS [ 16 jan 2005, 08:36 ]
Titel:  Dyser

Dyser, det er jo en smart ting, men hvordan vælger man nu lige de rigtige, det er vel bedre at vælge nogen som giver for meget end for lidt!

Jeg skal have mine de originale fra G60(grønne) skiftet ud, de er så vidt jeg ved på 245 ML og 16 OHM, men en beregning siger at det kun rækker til små 200 HK!

Så de må siges at være for små, så er der dem fra en RS2'er de giver 430 ML. SÅ det er vel noget i den stil jeg skla have fat i. Da det er det nærmeste jeg kan komme på de 350 ML, som jeg har fundet ud af at de mindst skal være for at "følge" med til de antal HK(motoren gerne skulle ende med ca!!)

Så er det bare ud at finde nogen fra RS2'ern? eller er der evt. andre jeg kan bruge?

Når man læser de forskellige tabeller over dyser rundt på nettet har de noget med der hedder "Est, hp. each" er det hvor mange hk de kan "holde" til pr. styk, eller misforstår jeg det?

Og hvordan opnår man optimal forstøvning gennem dyserne? Har læst mig frem til at det skal være noget med ens ladetryk x-antal benzintryk. Min lader med 0,9 BAR ved maks(lad oz bare sige 1 for at være på den sikre side)

Så kom med alt hvad i ved om dyser, så jeg også kan vide det

SÅ ud af busken så vi kan komme ud at race snart

Forfatter:  Havneren [ 16 jan 2005, 17:14 ]
Titel: 

Hva pokker det er jo PIRATOS fra VAGCARS...

Vi to har jo ligende motorer du og jeg... Jeg kan fortælle dig at de 350ml jeg har ud af mine dyser ikke lever til mere end ca 200 SIKRE hk. Jeg ved godt hvad folk siger og påstår at de kan give til meget mere, Og det kan de også, men det kan de altså ikke med en ordentlig sikkerhedsmargen på en gammel motor som vores.

Kig på denne regnemaskine:
http://www.injector.com/injectorselection.php
Det er en DEL mere virkelighedstro end dem du ellers ser rundt omkring. Den faktor der hedder "BSFC" skal du sætte til 0.65 ca. på en motor som din. Det er en faktor der siger noget om hvor godt dit motor design brænder benzinen af. Sådan en gammel golf motor er desværre ikke for effektiv så der skal lidt mere til.

Jeg har selv en en bestilling på 580ml igang... Jeg forventer de kan give til ca 300hk på min motor. Det skal den godt nok ikke lave, men så er der da senere opgraderinger.

v/h christian

Forfatter:  PIRATOS [ 16 jan 2005, 17:24 ]
Titel: 

Ja det lader det til*GG*

Har ellers prøvet på vagcars.dk også, men ikke fået de helt vilde svar:(

Men jeg har udkig efter nogen fra en RS2'er på 420 ML, vil du mene at de er for små så? Og t det bedst kan betale sig at finde nogen på f.eks 580 ML, og hvad er de fra?

Hvilken benzin tryks regulator kører du med og hvor mange bar, jeg skal selv have bestilt en ny på 4 bar, den jeg har nu er ikke nok:(

Du er velkommen til at skrive til min mail hvis det er: Henrik @ VAGcars . dk bare fjern mellemrummene:)

Forfatter:  Havneren [ 17 jan 2005, 17:55 ]
Titel: 

Nu har du jo ikke nævnt hvor mange hk du vil lave, men jeg har lige prøvet at sætte dine 420ml dyser ind i den regnemaskine som jeg referer til oven over...

Resultat med 420ml, BDFC på 0,65 og DC på 80% gav = 196hk...

Jeg selv har jo lavet lige omkring de her 200hk med 350ml ud af dyserne til gængæld har jeg ligget FARLIGT højt i DC, nemlig liiige under 100% (IKKE SMART OG HAR OGSÅ VÆRE FORSIGTIG MED DET). Prøver lige at plotte de tal ind i regnemaskinene:

Resultat med 350ml, BDFC på 0,65 og DC på 95% gav = 195hk...

Hvilket mærke regulator jeg har på kan jeg faktisk ikke engang huske. Det er sådan en almindelig justerbar en - ikke noget overdrevet fanzy eller noget (IKKE prograsiv). Jeg kører med 3,8 bars tryk ved udligning (fuld gas på sug, 100kpa absoluttryk i mannifold). I virkeligheden er mine dyser kun på 304ml ved 3 bar, med det bliver så til ca. 350ml ved de her 3,8 bar.

Hvis du bestiller fine store dyser behøver du jo ikke en ny trykregulator for at få mere benzin ud...

De dyser jeg har i ordre er ikke fra noget speciel bil... Dvs. du kan ikke slå dem op under et bilmærke.

Det jeg syntes du skal gøre er:
Hvis du kun sigter efter de her max 200hk ca. så er de 420ml dyser fine nok... Vil du have mere eller tror du at du på et tidpunkt vil have mere så skal du højre op. (Husk at din pumpe også skal kunne følge med).

v/h christian

Forfatter:  PIRATOS [ 17 jan 2005, 19:14 ]
Titel: 

Hej Christian

Går udfra at du mener 300 hk, når du skriver 200 ikke?

Mit mål er 270-280 HK, har pt. 240-245 hk, målt i prøvvebænk, uden ordentlig udstødning og banan!

Forfatter:  Havneren [ 17 jan 2005, 19:31 ]
Titel: 

Nej... hehehe... Jeg mener rent faktisk 200hk. Nu er jeg jo så heldig at jeg kan se på min motorstyring hvor meget jeg presser mine dyser (DC) og jeg tror det er grunden til at andre siger de kan lave mere ud af dyserne... De ved reelt ikke at de ligger 100% DC (dyser åbne hele tiden)... Det er den her sikkerheds margen. Man bør ikke gå over 80% DC(DutyCycle). Der ud over kører de måske også motoren så magert som de kan tillade sig... Måske 12,5:1 I virkeligheden bør en turbomotor ligge lidt federe på måske 11,5:1 - 12:1. Mange kører endda en del længere ned 10,5:1 men så får den altså også nok i hvert fald.

Hvis jeg ville/turde kunne jeg sikkert hive tæt på 280hk ud af mine dyser som de er nu (så meget kunne min turbo dog nok ikke give til). Men jeg ville BESTEMT ikke anse det for at være sikker tuning!!! Med huller i stempler til følge osv osv...

Målt i prøvebænk??? WAW... Hvor har du din motor stående i sådan en? Det er da fedt... Så kan må i ro og mag forsøge sig med forskellige løsninger og vælge den bedste - FEDT!

v/h christian

Forfatter:  PIRATOS [ 17 jan 2005, 19:35 ]
Titel: 

Okay, nu er dte ved at være så teknisk at jeg er ved at stå af*GG* Men absolut interesant læsning, som jeg ikke var klar over:)

Nej gid jeg havde, den er blevet lavet sammen med noget der hedder CPM motorsport, det er dernede den har været i teskbænk, så ahar jeg selv kørt den hjem, men det var med alm gti udstødning og alm. g60 manifold, siden er der kommer banan, og udstødningen skla ned at laves nu her inden for den næste måned. Jeg er ved at gå og lave den rigtig pæn nu(ihvertfald gøre et forsøg på det*GG*), og så få de sidste ting købt ind, så jeg kan komme lidt længere op i HK;)

Hvad er det for en motorstyring du kører med siden, du kan se så meget info om dine dyser?

Forfatter:  havnerenn [ 18 jan 2005, 07:18 ]
Titel: 

Kører med MegaSquirt og har gjort i nogle år nu...

Det som DC (DutyCycle hurtigt går ud på hvor lang tid dyserne er åbne i forhold til den tid der er til rådighed...

Hvis din motor kører med 6000omdr så betyder det at din motor er 10 MilliSekunder om at dreje én omgang. Hvis vi antaer at dine dyser så sprøjter en gang hver omdrejning og de har en åbningstid på 10ms... SÅ har du 100%DC... og dine dyser står altså åbent hele tiden. Det ville betyde at hvis du kom længere op i omdr. ville der ikke være mere tid til åbningstiden på dyserne og i virkeligheden ville der komme MINDRE benzin ind på omdr... Det er sådan lige hurtigt grundprincippet i det med DC eller kapasiteten på dyserne. Ved så at sætte støre dyser i kan man holde sig længere nede i DC (helst mellem 80% og 90% max) og risikoen for at det gik galt ville være minimeret.

v/h christian

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/