Powerforum
http://powerforum.dk/

Original karb med tryk eller volvo med sug ? (turbo projekt)
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=11161
Side 1 af 2

Forfatter:  Gæst [ 12 jan 2005, 17:29 ]
Titel:  Original karb med tryk eller volvo med sug ? (turbo projekt)

well som sagt er jeg igang med at bygge turbo på min gamle lada og har kraftigt overvejet at smide den originale karb a h.. til men der er vel visse ulæmper ved volvo karben ?

først og fremmest hvad med benzingasser og varme fra turboen?

Hvad med indsugningsmanifold og fordeling af gasserne til motoren er det mon jævnt i en std manifold?

og sidst men ikke mindst hvad med blow off ? ( kan det klares med en recirkulerende der smider det tilbage mellem karb og turbo?

de positive ting ved karben er vel at det er nemmere at justere den samt jeg ikke skal til at planslibe den originale karb for at undgå de steder (som den garanteret har!) hvor der er falsk luft (når der kommer tryk på vil det jo nok gerne ud!)

håber i kan hjælpe mig mvh. Rasmus..

Forfatter:  Gæst [ 12 jan 2005, 20:32 ]
Titel:  Re: Original karb med tryk eller volvo med sug ? (turbo proj

Anonymous skrev:
well som sagt er jeg igang med at bygge turbo på min gamle lada og har kraftigt overvejet at smide den originale karb a h.. til men der er vel visse ulæmper ved volvo karben ?

først og fremmest hvad med benzingasser og varme fra turboen?

Hvad med indsugningsmanifold og fordeling af gasserne til motoren er det mon jævnt i en std manifold?

og sidst men ikke mindst hvad med blow off ? ( kan det klares med en recirkulerende der smider det tilbage mellem karb og turbo?

de positive ting ved karben er vel at det er nemmere at justere den samt jeg ikke skal til at planslibe den originale karb for at undgå de steder (som den garanteret har!) hvor der er falsk luft (når der kommer tryk på vil det jo nok gerne ud!)

håber i kan hjælpe mig mvh. Rasmus..


Hvad har du af kr til projektet?
Hvilken effektforøgelse leder du efter?

Jeg er ikke sikker på jeg ville kører tryk på karburatorer.

Forfatter:  Morten Lunde [ 13 jan 2005, 08:12 ]
Titel: 

Hej.

Ved ikke om den vil passe på din motoren, men find en Volvo-trykkarburator fra en B23AT den er klar til at køre med turbo.
Kan tit erhveres inde på dba.dk

Mvh Morten

Forfatter:  Gæst [ 13 jan 2005, 11:47 ]
Titel: 

er hvis også mest til volvo karben men da min motor kun er en 1,5 kan jeg ikke bruge turbo karben da det er en 2,0 eller ?
men vil bilen ikke blive træls at starte når benzinen skal hives hele vejen igennem turbo og ind i manifold ? (det er 35 cm alt i alt ca.. ) kan motoren virkelig suge så meget ?

Mvh Rasmus/lada

Forfatter:  LionTamer [ 13 jan 2005, 13:03 ]
Titel: 

Anonymous skrev:
er hvis også mest til volvo karben men da min motor kun er en 1,5 kan jeg ikke bruge turbo karben da det er en 2,0 eller ?
men vil bilen ikke blive træls at starte når benzinen skal hives hele vejen igennem turbo og ind i manifold ? (det er 35 cm alt i alt ca.. ) kan motoren virkelig suge så meget ?

Mvh Rasmus/lada


Turboen skupper jo også på, bare du drejer på nøglen.. Så det er skam ikke noget problem... Se bare nogle af de Kadett c'er med turbo.. De har også langt, men de starter rimelig hurtig... :)

Det skal du ikke være bange for. Og det med karb fra stor motor over på din... De kan jo dyses om så de passer til, og du skal alligevel have din bil på rullefelt for at fin indstille/dyse den... Så det slipper du ikke for under alle omstændigheder...

Hvis det bare var at skrue en karb og turbo på, så ville langt flere køre rundt med Turbo i DK... Men ak, det tager tid... Og det er det hele værd i sidste ende! :D

Forfatter:  Bror Fusk [ 13 jan 2005, 16:10 ]
Titel: 

hey hovsa.. du har vel ike tænkt dig at lade turboen suge gennem din karb???

Forfatter:  HenrikGM [ 13 jan 2005, 21:33 ]
Titel: 

Well, lige eet spørgsmål: Hvordan vil du "dyse" den volvokarb så den passer til en betydeligt mindre motor??


Hint:se lige på hvordan den karb er bygget

Forfatter:  Morten VJ [ 14 jan 2005, 17:21 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Well, lige eet spørgsmål: Hvordan vil du "dyse" den volvokarb så den passer til en betydeligt mindre motor??


Hint:se lige på hvordan den karb er bygget


Det er jo meget enkelt Indkøb af en masse fjedre. dyser. og nåle :cry:
Når man så har spenderet en national formue på dette, så se sig om efter noget mere hensigtsmæssigt.
Dellorto lavede en tryk kaburator til formålet, men delene er ikke eksisterende i dag.
Webere kan også bruges, men inden man har fundet de optimale dyser.
Har man brugt det der svarer til et programmerbart sprøjt.
Og motor sprængningerne er ikke indregnet i dette beløb.

Morten

Forfatter:  HenrikGM [ 14 jan 2005, 22:41 ]
Titel: 

Well, volvos karb. er temmeligt begrænset i udvalg af dyser, og fjedre, og ISÆR nåle.

Man kan dog få nålene lavet specielt til en motor, men det billige er forlængst forsvundet ud af det projekt.

Forfatter:  splatter [ 15 jan 2005, 11:03 ]
Titel: 

se her er der nogle karburatore der kan bruges til tryk ladning :wink: http://www.gikturbo.se/gikturbo.html

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/