Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hej alle sammen!

Jeg har en kammi som har lidt ballade med hans 1.8t, oplevelsen er at ved acceleration begynder bilen at hakke og det virker som om at jo højere gear jo mere ballade laver den.
Det skal lige siges at bilen er chippet hos ham padborg trimmeren.

skriv en note
på forhånd tak
svan

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Det kan være mange ting.

umiddelbart så er det fristende at kæde det sammen med chipningen, men mulige årsager kan være at gnisten blæser ud før blandingen er ordentligt tændt, altsåfor svag gnist v. høje tryk, eller brændstofmangel.

Sammenhængen med det høje gear tyder dog ikke på brændstofproblem.

Men hvis det kom sammen med chipningen, så er det jo chipperen der skal løse det problem.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Nu køre han vel ikke med et sportsluftfilter som har ødelagt hans luftmessemåler ?
Min kammi arbejder på VW de havde en bil der ødelage 2stk luftmessemålere med et K&N, så monterede de et org og den har kørt 100% siden.
(den kan ikke tåle Olien fra de filtere)

Bare en ide

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
TÆNDRØR OG KABLER ????????????

Kunne godt lyde som om det kniber med at holde gnist i tændrør når der kommer noget tryk og brændstof til stede.

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Der har været en del problemer med sluttrinet på de første 1.8t.
Den kører på et par cyl. mindre når den bliver belastet og helt normalt når den kører i tomgang.
Sluttrinet sidder ved/i luftfilterkassen og har øhh er det 7 eller 8 ledninger.

Det med kn filteret og olie i massemåler har jeg også set før. :wink:

Tændrør - tja men det ikke så tit!

Knæk og bræk.

peter

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har for nyligt læst i en gl artikkel om en tunet TT.
at det kan væer slangen mellem LMM og turbo der kan kolapse. og den dermed lider af luft mangel. dette syndrom optræder mest i de høje gear ved lave omdrejninger, og turboen pluseligt skal til at bestille noget.
Løsningen er et gitterrør fra en bagpotte der sidder på alle stylede biler, og den placeres hvor alle slanger er tilsluttet hovedslangen mellem LMM og turbo.

MOrten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
vag mekaniker skrev:
Der har været en del problemer med sluttrinet på de første 1.8t.
Den kører på et par cyl. mindre når den bliver belastet og helt normalt når den kører i tomgang.
Sluttrinet sidder ved/i luftfilterkassen og har øhh er det 7 eller 8 ledninger.

Det med kn filteret og olie i massemåler har jeg også set før. :wink:

Tændrør - tja men det ikke så tit!

Knæk og bræk.

peter

Nu siger du slut-trinnet....er det det der også kendes som tændingsmodulet, lille djævel på luftfilter kassen monteret med 2 skruer og et stik i begge ender?

Titel:

Det var så mig der skrev ovenstående indlæg :lol: UPS...
Anyway, jeg har det samme problem, den kan have udsættere ved høje omdrejninger i høje gear(Kun oplevet det i 5 gear ved ca 5000-5500omdr)
Ydermere har min dog den mærkværdighed at den trækker på en højst besynderlig måde ved fuldgas i samtlige gear....mest af alt som om den booster højt/lavt/højt/lavt hele tiden, og det giver et meget markant ujævnt træk.
Den er chippet på et værksted på sjælland(holder det anonymt indtil videre mens fejlsøgning pågår) og der har vi prøvet forskelligt, men grundet årgangen af bilen (´97) er det ikke muligt at udlæse turbo tryk ved almindelig kørsel med labtop tilsluttet stikket inden i bilen. Alt derudover er helt normalt, såsom tænding, CO osv. Når vi piller det såkaldte "syns-stik" af på turbo´en så den lader ca 0.3-0.4 bar så forsvinder fejlen umiddelbart.
Jeg har for nyligt skiftet luftmassemåler, tændingsmodul og tændrør uden at det har haft nogen virkning på fejlen.
Er det ikke rimeligt sikkert en program fejl?

GSXR600 til baneræs
Mascot til rust[/size=3]

Titel:
Hej Peter!

Jeg tror faktisk det er lykkedes at få lavet Audi'en, min kammi endte med at køre på værksted og der skiftede man en "ventil" i indsugningen, er ikke lige klar over hvad der snakkes om men hører ham ad når jeg snakker med ham igen, han må jo have fået en regning, jeg skriver lige en note i forlængelse af denne når jeg hører noget
mvh
svan

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Det lyder som om at de har skiftet bov ventilen - den har det også med at gå istykker.
Og det med ladet trykket - det er ikke alle modeller man kan se ladet trykket via dianogsen.

peter

ps sluttrin = tændningmodulet - den bestemmer hvilken tændspole der skal "arbejde". og ja lille dims som sidder med to skruer :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time