Powerforum
http://powerforum.dk/

At lette Svinghjul på en Ford RS Turbo..Godt eller dårligt ?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=10921
Side 1 af 1

Forfatter:  Anders Pedersen [ 22 dec 2004, 08:05 ]
Titel:  At lette Svinghjul på en Ford RS Turbo..Godt eller dårligt ?

Hej

Jeg er igang med et lille projekt hen over vinteren pga. jeg kvernede min gearkasse.. da jeg kom til svinghjulet hørte jeg det ku ha en effekt at tage 1kg. af men er stødt på flg. problem..

Jeg har spurgt en masse kloge mennesker om dette her.. men syntes ik. rigtig jeg på en måde er overbevist..
Nok lidt fordi jeg er typen der gerne vil se et før og efter resultat så jeg kan se effekten..
Men det er ik alle der gider tage et svinghjul af og på igen hele tiden ..

Det jeg har hørt er at man flytter momentet højere op jo mere man tager af ..
Som "gaderacer" er det lige så vigtigt at den vil frem imens den køre ved en 2500 omd. Som det er ved start i et lyskryds.. "Man sku gerne være den der kommer først over " c",)

Mit spørgsmål er som overskriften siger .. er det godt eller dårligt at lette svinghjulet …

c",)……

Forfatter:  Henrik Dirksen [ 23 dec 2004, 07:48 ]
Titel: 

Hej min ven. med et lettet svinghjul tager den hurtiger omdr.=hurtigere ladetryk. mvh Henrik Dirksen

Forfatter:  bmwmanden [ 23 dec 2004, 20:25 ]
Titel: 

Hej

Min erfaring siger at lette et svinghul på en turbomotor er unødvendigt...det kommer selvfølgelig også an på hvilken type brug man har bilen til...til banekørsel er d ok da d gir en god respons, men til 1/4 mile vil jeg mene at et standard svinghul er fint, så hellere bruge pengene på noget andet. Hermå jeg hellere også nævne at det også kommer an på hvilken turbo man kører med. Hvis turboen er stor, vil den jo lave max ladetryk i høje omdr. og her vil det være en lille fordel med et lettet svinghjul for at komme en smule hurtigere op i omdr. Dog med moderne kuglelejeturboer kan man næsten ikke mærke nogen ændring fra standard vs lettet svinghjul...

Forfatter:  Transitfar [ 23 dec 2004, 21:40 ]
Titel: 

Jeg mener, at jeg engang så en udregning på, hvad en afdrejning af svinghjulet ville give i forhold til at optimere inertimomentet (større og smallere fælge) på bilens hjul, men jeg kan ikke lige finde den.
Kan nogen bidrage??

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/