Powerforum
http://powerforum.dk/

ladetryk på ascona b
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=10609
Side 1 af 2

Forfatter:  heino ascona b [ 19 nov 2004, 14:11 ]
Titel:  ladetryk på ascona b

Jeg står og skal ha justeret ladetryk op på asconaen i morgen, og så kom vi til at tænke på hvor meget tryk den kan holde til? Opsætningen er som følger: Std 2,0e bund med 2,2 top der er slebet ud i kammeret fra, 46 ml til 57 ml og så er der lagt en skærerings toppakning i der er 1,4 mm i stedet for den originale der kun er 0,8mm

Forfatter:  lqs [ 20 nov 2004, 11:12 ]
Titel: 

totalt umuligt at svare på!!!! men du kan jo starte med at tænke over hvorfor ladetrykket ikke tidligere er lavet højere! MVH. søren

Forfatter:  FiatNørden? [ 20 nov 2004, 15:51 ]
Titel: 

Du fyrer den bare med 0.9 bar så kan alle biler sgu holde til :twisted:

Forfatter:  bmwmanden [ 20 nov 2004, 16:01 ]
Titel: 

Hej

Vil nu ikke ligefrem sige at alle biler kan holde til 0.9 bars lasetryk, men start da ud med 0.5-6 bars lasetryk d ka den nok godt holde til...med den nye pakning kan den nok godt holde til et godt stykke over 1 bar, men om resten af motoren kan køre med det tør jeg ik sige noget om...

Forfatter:  GiGas [ 21 nov 2004, 00:08 ]
Titel:  Plejstang som en Banan

Du kan lade den til lige før det brænder et stempel eller laver Banan facon på en plejstang..

Alle de kloge siger max 0,6 bar. men selv med 0,3 0,4 vil mange motore yde pænt meget ifht. std. NA.

Sørg nu for at justere tænding og AFR.. [/img]

Vedhæftede filer:
Filkommentar: Bare sæt trykket op A..
banan.jpg
banan.jpg [ 1.27 KiB | Vist 1322 gange ]

Forfatter:  Havneren [ 21 nov 2004, 11:52 ]
Titel: 

Det er sjældent at det er trykket der ødelægger en motor... Det er som regel andre ting som folk glemmer altså også skal følge med.

v/h christian

Forfatter:  Gæst [ 21 nov 2004, 12:01 ]
Titel: 

Hvis det er original tænding og ecu så skal du være forsigtig. Jeg kender en der har ødelagt 2 dyre 7.0:1 kompressions motorer ved at køre 0.9-1 bar. Undgå ihvertfald topfarts test da det var der den brækkede sig begge gange. Han brugte iøvrigt vacuum dåsen fra en turbo saab da den avancerer tændingen mere.

Forfatter:  HenrikGM [ 21 nov 2004, 15:39 ]
Titel:  Re: ladetryk på ascona b

heino ascona b skrev:
Jeg står og skal ha justeret ladetryk op på asconaen i morgen, og så kom vi til at tænke på hvor meget tryk den kan holde til? Opsætningen er som følger: Std 2,0e bund med 2,2 top der er slebet ud i kammeret fra, 46 ml til 57 ml og så er der lagt en skærerings toppakning i der er 1,4 mm i stedet for den originale der kun er 0,8mm


Well, optimalt bygget og justeret så laver den vel omkring de 350hk v. 1,5bar overtryk.

Dumt bygget og dårligt trimmet ind, så laver den vel 150hk v. 0,9bar og splitter stemplerne ad, og bøjer plejlstængerne....

Så hvis du gør lidt for at få det justeret ind, så skruer du op indtil lige før du fornemmer tændingsbanken, med behørig opmærksomhed på avancering og brændstof.

Hvis der ikke er styr på disse ting, så hold ved 0,3-0,4bar.

Forfatter:  heino ascona b [ 22 nov 2004, 19:56 ]
Titel: 

resultatet af weekendens justeringer blev til 0,5 bar da vi ikke kunne justere noget som helst andet and benzintryk.
Så konklutionen blev at der skal indkøbes et wolf3d anlæg og så skal vi lege igen :twisted: :twisted:

Forfatter:  havnerenn [ 23 nov 2004, 21:58 ]
Titel: 

Køb et Megasquirt af HenrikGM i stedet. Det virker NØJAGTIG lige som Wolf3D og er væsentligt billigere samt supporten er bedre her på siden og ved sælger!!!

v/h christian

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/