Powerforum
http://powerforum.dk/

Gearkift ved fuldgas?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=10365
Side 1 af 2

Forfatter:  Morten AA [ 26 okt 2004, 08:56 ]
Titel:  Gearkift ved fuldgas?

1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger :?:

2. Hvordan er det nemmest at måle kompresions forholdet :?:
Er det bare at hælde vand i topstykket og måle ved stempel i bund og stempel i top :?:

Forfatter:  s@g [ 26 okt 2004, 09:48 ]
Titel: 

Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!

Forfatter:  Morten AA [ 26 okt 2004, 10:04 ]
Titel: 

s@g skrev:
Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!


Det var for at måle forholdet, altså eks. 1:10 ell. 1:11 osv.
Problemet er at jeg skal have en polo2 top på en 1.6 6N blok, og toppen er noget fladere en 6N'ens

Forfatter:  splatter [ 26 okt 2004, 17:06 ]
Titel: 

hvorfor skal der en polo 2 top på? er 6n toppen til salg og er det en med monopoint :?:

Forfatter:  hYe [ 26 okt 2004, 18:42 ]
Titel: 

Citat:
1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger

Har kun set et sådan system til sequentielle gearkasser....
Mest til mc'er...

Forfatter:  K-FINN [ 26 okt 2004, 19:26 ]
Titel: 

Du kan jo tændingsforskyde.Lige som TTE gør ved start og imellem gearskift.Det resultere i fuld ladetryk imellem gearskift.Men han brugte det ikke i år fordi koblinger ikke kunne holde til det.
MVH Finn.

Forfatter:  ford p7 biturbo [ 26 okt 2004, 21:24 ]
Titel:  Re: Gearkift ved fuldgas?

Morten aasted skrev:
1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger :?:

2. Hvordan er det nemmest at måle kompresions forholdet :?:
Er det bare at hælde vand i topstykket og måle ved stempel i bund og stempel i top :?:


Svar på 1: www.RHmotorsport.dk rene har lavet en audi med det system speederen i bund hele tiden og når du kobler ud går motoren 5500omdr og har 1 bar ladetryk. Der sidder en switch på koblingen og han siger det virkede rigtig godt

Forfatter:  K-FINN [ 26 okt 2004, 21:33 ]
Titel:  Re: Gearkift ved fuldgas?

Ford P7 Biturbo skrev:
Morten aasted skrev:
1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger :?:

2. Hvordan er det nemmest at måle kompresions forholdet :?:
Er det bare at hælde vand i topstykket og måle ved stempel i bund og stempel i top :?:


Svar på 1: www.RHmotorsport.dk rene har lavet en audi med det system speederen i bund hele tiden og når du kobler ud går motoren 5500omdr og har 1 bar ladetryk. Der sidder en switch på koblingen og han siger det virkede rigtig godt

Ja det er det turbomotor.dk har lavet til TTE.Koster ca 10 i materiale hvis du selv har kontakt til under koblings pedal.

Forfatter:  Morten AA [ 27 okt 2004, 09:10 ]
Titel: 

Morten aasted skrev:
s@g skrev:
Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!


Det var for at måle forholdet, altså eks. 1:10 ell. 1:11 osv.
Problemet er at jeg skal have en polo2 top på en 1.6 6N blok, og toppen er noget fladere en 6N'ens


Med den måling for jeg jo en trykmåling, og det var forholdet jeg var interreseret i, men det for man måske også læst ud her :?: :?:

Forfatter:  BlueminD [ 27 okt 2004, 10:52 ]
Titel: 

bare et forslag.....

lav en kanp på gearstangen eller under koplingen der kutter strømmen til strømfordelerens spole.... der vil godt nok komme lidt extra benzin i kammeret... men det vil bare blvier forbrændt halvejs ud af udstødningen...

bare et forslag

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/