Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
4 cyl. Vs. 6 cyl http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=4&t=10361 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Devil [ 25 okt 2004, 21:10 ] |
Titel: | 4 cyl. Vs. 6 cyl |
har lidt problemer med at vælge, jeg har i øjeblikket en chrysler stratus 2,0 som er lidt sløv. Derfor har jeg overvejet om det kan betale sig at købe en v6er hjem fra tyskland og smide i. Den 4cyl. har 143 hk hvor imod v6eren har 164 hk og et bedre bund træk. Men hvad så når jeg skal tunne den bagefter, er det ikke sværre og dyre med en v6er? Jeg havde regnet med at smide en kompressor i, men kender ikke så meget til det. Så hvis der er nogle for og imod, vil jeg gerne høre fra jer |
Forfatter: | bmwmanden [ 26 okt 2004, 17:42 ] |
Titel: | |
Hej Jeg vil da helt sikkert anbefale V6'eren, da der er mindre belastning pr cylinder. Hvis du skal til at tune seriøst, er det jo klart at 6 stempler koster mere end 4 ikke ![]() |
Forfatter: | Gæst [ 28 okt 2004, 19:29 ] |
Titel: | |
Er der nogen der ved hvor jeg skaffer en v6 motor fra, uden jeg skal købe en hel bil i tyskland |
Forfatter: | Rotvit [ 07 nov 2004, 20:22 ] |
Titel: | |
Anonymous skrev: Er der nogen der ved hvor jeg skaffer en v6 motor fra, uden jeg skal købe en hel bil i tyskland
Syntes også helt klart at en 6 cylinderet motor er bedst. Har lige købt en bmw 2.8i, og den kører seriøst perfekt. De kører ti gange bedre end som en 4 cylinderet... |
Forfatter: | Morten VJ [ 07 nov 2004, 20:50 ] |
Titel: | |
Køb en bil udstyret med en v6 fra starten af så undgår du en masse problemer. Nej det var efter de gl regler ![]() Nu om dage gælder det at al ombygning uden tuv eller fabrikkens godkendelse er ulovlig ![]() ![]() Dette takket være en masse biler der fører høj profil, og gør sig uheldig bemærket i dagspressen. Jeg ville helt klart vælge den 4 cylindrede udgave men det er pga, vægten. Morten |
Forfatter: | lqs [ 07 nov 2004, 21:17 ] |
Titel: | |
MORTEN... sæt dig ind i emnet før du prøver at rådgive andre! det du skriver herover er ikke rigtigt! at det (tuning på nyere biler) ikke er så lige til er så en anden sag! MVH. søren |
Forfatter: | Morten VJ [ 07 nov 2004, 21:52 ] |
Titel: | |
Såddan som jeg har forstået reglementet, er der frit slag for motorombygninger/ ombytninger for biler produceret før 1986. dog med hensyntagen til 20 % reglen, og desideret identites skift. Efter 1986 bliver det meget sværre, og efter 90 er det nærmest umuligt at tune sin motor eller ombygge dem synligt Hvis man opgradere sin bil med en større motor, og betaler afgift af denne, så er det ikke ensbetydene med at man kan tune den nye motor med yderligere 20 %og stadig kører lovligt, da man så har forøget effekten med 40 % i forhold til standart udgaven, og skal svare ny afgift. Såddan som jeg har forstået det. Med de nye stramninger er det ulovligt at eftermontere al form for trykladning, uanset årgang da dette takseres til en effektforøgelse på over 20% Jeg burde nok have indledt med at konsulter told og skvat+ færdelsstyrelsen inden ombygningen . Da selv de har svært ved at finde ud af reglerne. så jeg er ingen ekspert. 6 eller 4 cylindre det kommer helt an på de firmaer der udvikler tunings kit til motorene. Hvorfor opfinde hjulet hvis der er nogen der har opfundet det allerede Ps man kan kun rådgive efter bedste overbevisning, og kritik er altid velkommen specielt hvis den er konstruktiv, og ikke bare sæt dig bedre ind i tingene. Ingen indlæg herinde kan betragtes som oraklet der haver talt, men man bliver selv nød til at sortere fra. At leve er at lære., og jeg lærer hverdag. Morten |
Forfatter: | Dagooz [ 07 nov 2004, 23:07 ] |
Titel: | |
Jeg tror jeg glemmer lidt for hver gang dette bliver diskuteret men jeg prøver alligevel: Så vidt jeg kan se er det ibund og grund ikke et kæmpe problem at trykladning betragtes som over 20%. Afgift og opgradering af bremser etc er ting der er til at finde ud af. Det koster men det er et problem der kan løses. Problemet ligger vel i at når effekten er over de 20% så kan synshalen forlange dokumentation for emisionen. Det er her problemet er. |
Forfatter: | lqs [ 08 nov 2004, 03:01 ] |
Titel: | |
SB. kan i teorien og sandsynligvis også virkeligheden kræve dukumentation, på alle uoriginale dele, der anvendes på biler til almindelig gadekørsel! helt galt går det, i forbindelse med motordele og andre ting, der kan tænkes at have indflydelse på emisions værdier.... skrappere krav jo nyere bilen er. MEN det er bestemt ikke det samme som at påstå enhver tuning er ulovlig. KLEEMAN mf. hade nok ikke kunnet drive firma så vel? den med at al trykladning pludselig skulle være umulig (læs ulovlig) ser og hører man tit... hvorfor? det er kun turbo og kompressor med vastegate der automatisk regnes for over 20%.... hvad det så betyder i virkeligheden.... MVH. søren PS. flyver om 3 timer til CALIFORNIEN .... et af de lande i VERDEN med de hårdeste forurenings love. samtidig nok den stat med flest tunede og ombyggede biler! det bliver fedt!!!!!!!!!!!!! |
Forfatter: | nmb1022 [ 08 nov 2004, 06:25 ] |
Titel: | |
Californien ![]() ![]() Da jeg nævnte for nogen derovre at vi havde 98blyfri blev de helt vilde ![]() Tror ikke ZX'eren ville falde i gode hænder derovre ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |