Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 02:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns land
Jeg TROR, søren, at det der menes med kritiken, er at du i helt utrolig grad kan spørge på en bedre videnen måde. Lidt ala, nu spørg jeg om noget for lige at hører om du kan svaret....... for jeg ved det godt nemlig. Sådan opfatter jeg ihvertfald 90% af dine indlæg.. Dette skal på ingen måde opfattes negativt, men blot ses som en hjælp til dig !!!!

Mvh

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns land
Ps

Fedt indlæg KWD, og tllykke med det fine resultat. Syntes det er fedt sådan nogle som dig gider lægge så meget info om deres projekt ud til glæde for os mange. :wink:

Titel:
Mester Medlem

VAX din tilkendegivelse afspejler vel egentlig meget godt hvor powerforum pt er.

på bg ville der aldrig blive stillet lignende spørgsmål.

på powerforum virker det mærkeligt på nogen, samt provokerende på andre.

på savar ville der blive stillet mange flere spørgsmål, der ville starte en givende debat, der ville være grundlag for at lære noget ud af sådan en tråd. de forskellige brugere ville måske ikke blive enige, men de ville sagligt argumentere for deres holdning til dit og dat.

hvis man er her for at lære/lære fra sig (vidensdeling), så er savar modellen nok suverænt den bedste. hvis man er her for at vise noget frem, for at få ros, så er bg nok det bedste.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
lqs skrev:
VAX din tilkendegivelse afspejler vel egentlig meget godt hvor powerforum pt er.

på bg ville der aldrig blive stillet lignende spørgsmål.

på powerforum virker det mærkeligt på nogen, samt provokerende på andre.

på savar ville der blive stillet mange flere spørgsmål, der ville starte en givende debat, der ville være grundlag for at lære noget ud af sådan en tråd. de forskellige brugere ville måske ikke blive enige, men de ville sagligt argumentere for deres holdning til dit og dat.

hvis man er her for at lære/lære fra sig (vidensdeling), så er savar modellen nok suverænt den bedste. hvis man er her for at vise noget frem, for at få ros, så er bg nok det bedste.
MVH søren

... men de spørgsmål kan stadig godt formuleres mere eller mindre diplomatisk.... og set fra min stol, er diplomati ikke din stærke side Søren...

Jeg er såmænd meget for at have en saglig debat, og synes at rose-koret kan være ekstremt lige meget. Jeg havde f.eks. ikke lige nærstuderet kurverne og fundet de uregelmæssigheder omkring G-kræfterne - det er jeg vældigt imponeret over at dig og Henrik gjorde - godt set!
Men der er forskel på hvordan man serverer budskabet...

... hvis vi skal følge dit spor, så har vi vel nu (igen) en nogenlunde saglig debat om hvordan man fører en saglig debat.
Det er ikke første gang at du får kritik af hvilken form din måde at føre saglig debat antager - måske du kunne lytte lige som du forventer at andre lytter?

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

nogen der kan pege på hvor i den 8 (9) sider lange tråd det går galt med diplomatien?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
nogen der kan pege på hvor i den 8 (9) sider lange tråd det går galt med diplomatien?
MVH søren

Det giver jo ikke mening at forlange dette Søren - for det forudsætter at der findes en universel (eller bare dansk) standard for hvornår man er tilstrækkelig diplomatisk og hvornår man ikke er. Det gør der i sagens natur ikke - og det er vel i øvrigt heller ikke pointen?
Hvad der derimod rent faktisk findes (både i denne og andre tråde), er udsagn fra forskellige personer i en masse forskellige sammenhænge, der synes at dine tone virker nedladende og bedrevidende.

Og det kan sagtens være at du ikke har den hensigt, at du ikke synes du er det, osv. osv. - men ikke desto mindre så er der alligevel en pæn gruppe mennesker der opfatter dine indlæg som sådan.... og det er vel - i min verden - det vigtigste.
Der er nogle mennesker der føler sig stødt på manchetterne, og det er nok mennesker gennem tiden til at det ikke bare kan siges at være en enlig svale (som kan afskrives med at have kuk i kasketten).

Altså - gør hvad du vil - men jeg synes at det er et meget godt princip at det er afsenderens ansvar at et budskab forstås af modtageren. Naturligvis indenfor rimelighedens grænser ... men eftersom at en del gennem tiden opfatter dine budskaber på en anden måde end du mener at du har afsendt dem, så skulle det være indenfor rimelighedens grænser, og derfor er der efter det princip basis for forbedring...

Men altså - du kan også bare læne dig tilbage og sige at det er os andre der ikke fatter noget - men det hjælper i hvert fald ikke på opfattelsen af manglende diplomatiske evner hos mig.

En anden løsning kunne være at sige: det er jeg sgu' ked af at du opfattede sådan, det var ikke min hensigt - nu skal du høre hvad der er min hensigt.
Du er sådan set rimeligt god til at forklare hvad din hensigt er - og fint med det - men set med mine øjne mangler der en anerkendelse af det, når folk konfronterer dig med at de føler sig trådt over tæerne.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

KDW skrev:
Jeg er sådan rimelig kold overfor hvad du tror.. Jeg fortæller dig hvordan det hænger sammen og så er den egentlig ikke længere. jeg har brugt tusindevis af timer på research og det kan ses på mine resultater, og jeg VED at 15 % trans tab er super tæt på real life scenario, og det er i forhold til hub dyno jeg snakker om, ikke inkl. dæk som er 2 % mere.

Folk der gør ting forkert kan du finde masser af.. Men du kan bare tage udgangspunkt i at jeg gør det rigtige, så er du godt på vej :D

Ryan G starter altid med at måle hvor meget effekt en biler laver i NA mode, dvs. han kører den ud i omdr. så tæt på 0 i vacum som muligt.

Min lavede over 250 HK på nav og det er mere end nogen anden han har målt.
er det den her måde der er den rigtige?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
er det den her måde der er den rigtige?
MVH søren

Udelukkende at pege på at du mener at nogle andre gør noget galt, er i hvert fald et meget godt eksempel på ikke at anerkende at det kunne være at du selv gør noget galt...

Så du har sådan set bare bevist min pointe - uagtet hvad andre gør eller ikke gør...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

det er jo med vilje jeg bruger netop det indlæg.
efter min bedste overbevisning, fremsættes der to forkerte og usaglige påstande.
der anvendes en i mine øjne dårlig tone.
indlægget er fra begyndelsen af tråden.
senere i tråden sandsynliggøres det, at det ikke er muligt at måle sugemotoreffekt med turbolader monteret.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
det er jo med vilje jeg bruger netop det indlæg.
efter min bedste overbevisning, fremsættes der to forkerte og usaglige påstande.
der anvendes en i mine øjne dårlig tone.
indlægget er fra begyndelsen af tråden.
senere i tråden sandsynliggøres det, at det ikke er muligt at måle sugemotoreffekt med turbolader monteret.
MVH søren

Men nu er KDW jo ikke blevet medlem lige inden han oprettede denne tråd - det kunne jo sagtens være at han tidligere har oplevet din tone både på sig selv og i andres tråde, hvor hans oplevet har været at du har været bedrevidende.
Det kan også være at han er et sindssygt fintfølende væsen der måske er lige sart nok - men det er derfor at jeg siger at det trods alt ikke er første gang at vi har hørt kritikken fremført.

Og at andre gør noget galt, gør jo stadig ikke ens egne fejl bedre tænker jeg...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time