Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 10:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Det er korrekt det er in helt eller korrekt NA.. Men at køre og prøve at holde den under 100KPA er da nyttesløst hehe :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Kan den få hastene ned i vejen?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Det afhænger vel af vejen, og dækkene,

på en rigtig preppet bane og med fornuftige burde de hk slet ikke være et problem alt lægge i asfalten,,

på alm gade og vej,,haha :tooth: tvivler :coffee: meget

Mester Medlem

KDW skrev:
Jeg havde Ryan G. fra 2bartuning over fra UK man-ons for at mappe mit nye setup færdigt.

Resultatet overgik alle forventninger.

1300 HK på Vpower (rekord)
1530 HK på racefuel ved kun 2,4 bar (all boost rekord for 88mm)

i 4. gear kunne feltet slet ikke følge med, så vi blev nød til rulle i 5. gear. Det betød så at ved 8000 RPM var vi få km/t fra maks hastighed for feltet, så vi kunne ikke køre den ud til 9000 RPM som jeg normalt gør.
Ved 2,4 bar og 8000 RPM sagde feltet stop og det blev til de 1530 HK og 1334 Nm. Gas kunne vi glemme ALT om!

Det var heldigvis simpelt nok at mappe det sidste på vejen da alt spillede 100% op til 2,4 bar og 8000 rpm, men det kunne være sjovt nok at få den på et større felt og se hvad den smider på KILL MODE.

Ved 9000 RPM, 3,5 bar, og mit 200 shot direct port nitrous, laver den med garanti et godt stykke over 2000 HK på motoren nu :up:

En anden lækker bonus er at den spooler hurtigere end noget andet på markedet over 76mm, og det er altså på en 88mm turbo vel at mærke, hvilket er en rekord i sig selv :)

Ryan var meget imponeret over motoren og han sagde at han aldrig har mappet på et så harmonisk og effektivt setup før, så det var jo et dejligt skulder klap at få :)

Vi voldtog den i 12 timer hvilket resulterede i 42 gange (!!) skudt af på feltet, og så kørte jeg 300 km hjem i den bagefter - hvor den i øvrigt gik 9 km/l :D

Nedenfor er en sammenligning med AJ Performance (Anders') Supra, som Ryan mappede i samme ombæring som min. Det interessante er at jeg har 680 hk på hjul ved 5000 RPM, i forhold til hans 300 hk - på trods af at hans turbo er langt mindre end min:
Billede

Her er en sammenlignig af mit Vpower map og mit race fuel map, begge uden gas:
Billede

Lidt lir inden hjemturen:
Billede

Efter den lange tur hjem:
Billede
bølgerne/spidserne som man ser på kurven, er det WG eller hydralikpumpen der laver dem? hvor lang tid er der i powerområdet i sekunder?
MVH søren

Titel:
Junior Medlem

HenrikGM skrev:
Det er ikke så ligetil at måle NA heste på en turbomotor, uden at pille turboien helt af. Fjerne WG slangen, eller åbne den giver ikke en NA situation.

I er sgu sjove herinde :)

Nu er Ryan tilfældigvis anerkendt som værende i den absolute verdens elite - jeg tror godt du kan regne med at han ved hvad han laver..

Junior Medlem

lqs skrev:
bølgerne/spidserne som man ser på kurven, er det WG eller hydralikpumpen der laver dem?

Feltet har svært ved at holde den, men det kan godt være at noget af det skyldes støj fra min CDI som ikke er filtreret helt fra.

lqs skrev:
hvor lang tid er der i powerområdet i sekunder?

På felt eller vej? Hvad er formålet med dit spørgsmål?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
KDW skrev:
HenrikGM skrev:
Det er ikke så ligetil at måle NA heste på en turbomotor, uden at pille turboien helt af. Fjerne WG slangen, eller åbne den giver ikke en NA situation.

Nu er Ryan tilfældigvis anerkendt som værende i den absolute verdens elite - jeg tror godt du kan regne med at han ved hvad han laver..

Hvis det er så meget til grin, vil du så ikke dele "hemmeligheden" med os?

Der findes flere i verdenseliten (også i dk) og alle er bestemt ikke enige, når det kommer til, hvordan man går fra A til B.(uanset hvor mange 1000 timer de har læst på nettet)

Derfor er det godt med et forum, hvor der bliver stillet kritiske spørgsmål, man kunne måske lære lidt tricks :wink:

Der er ingen tvivl om, at din motor er lavet godt. Og tillykke med det.

Men det virker som om du tager det som personangreb hvergang nogen spørger lidt for tæt på grænsen af din viden?
Det kan jeg nu ikke se nogen grund til, din motor fungerer jo fint, og om den har plus minus et par hundrede heste kan vel i princippet være ligegyldigt?
Medmindre den er bygget som Dyno-queen, så bllver du nødt til at få den målt på samme præmisser som alle andre, dvs. uden gætværk osv for, at det skal være sammenligneligt.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:
Mester Medlem

KDW skrev:
HenrikGM skrev:

Dermed sagt at Ryan har haft turboen afmonteret for at måle NA hk

Titel:
Junior Medlem

Spirillen skrev:
KDW skrev:
HenrikGM skrev:

Hvis det er så meget til grin, vil du så ikke dele "hemmeligheden" med os?

Der findes flere i verdenseliten (også i dk) og alle er bestemt ikke enige, når det kommer til, hvordan man går fra A til B.(uanset hvor mange 1000 timer de har læst på nettet)

Derfor er det godt med et forum, hvor der bliver stillet kritiske spørgsmål, man kunne måske lære lidt tricks :wink:

Der er ingen tvivl om, at din motor er lavet godt. Og tillykke med det.

Men det virker som om du tager det som personangreb hvergang nogen spørger lidt for tæt på grænsen af din viden?
Det kan jeg nu ikke se nogen grund til, din motor fungerer jo fint, og om den har plus minus et par hundrede heste kan vel i princippet være ligegyldigt?
Medmindre den er bygget som Dyno-queen, så bllver du nødt til at få den målt på samme præmisser som alle andre, dvs. uden gætværk osv for, at det skal være sammenligneligt.

Hvad snakker du om..? Plus minus et par hundrede hk? Målt som alle andre, uden gætværk osv? Tæt på grænsen af min viden?

Har du overhovedet læst tråden eller`..?

Du quoter et indlæg fra en 3. person som omhandler det faktum at det er svært at måle en trykladet bil uden ladetryk, men din kommentar omhandler alt andet end det.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Forstår ikke hvordan man kan måle en bil som NA uden at pille turboen af... Du kan vel ikke åbne gasspjældet 100% uden den laver tryk - hvordan ved man så hvor mange hk den laver som NA hvis motoren ikke får alt den luft den gerne vil have?
Hvis wastegaten er åbnet, har du vel ikke samme afgangsstørrelse som hvis turboen var pillet af?
Kan du ikke uddybe lidt hvordan den blev målt som NA?
Tillykke med resultatet - det er sgu godt gået... Lækker skude, sådan en Supra, og fede billeder...!
/Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time