Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Sorry bremserens hehe :) Jeg får lige slået de ting fra du beskriver i aften.

Er i dialog med sælger nu her. Vender tilbage så snart jeg har fået udført disse ændringer.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Ud fra det du beskriver syntest jeg at du skal starte helt forfra, evt. med hjælp fra nogle der kender til at arbejde med MS.

- Dvs. ny firmware til MS2 boksen.
- Nulstil alle settings (hvis Knock er aktiveret i boksen og du ikke bruger det, betyder at boksen ikke har være nulstillet, da du satte den på din bil, da knockn som default er Disabled. Der kan være mange andre ting som så også driller)
- Brug test funktionen for at se at ledningsnettet virker som det skal.

Hvad er det du gør med det bremserens? Det lyder som noget "fusk", ellers må jeg erkende at det tricks kender jeg ikke.

Hvor bor du hende i landet, og hvem har du til at hjælpe dig? (Din profil er jo lidt sparsomt oprettet :D )

http://volvo.daigaard.dk
Billede

Senior Medlem

Daigaard skrev:
Hvad er det du gør med det bremserens? Det lyder som noget "fusk", ellers må jeg erkende at det tricks kender jeg ikke.

https://www.youtube.com/watch?v=rmnxKLjM25g

Mester Medlem
Brugeravatar

Jesper H skrev:
Daigaard skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=rmnxKLjM25g

Det er sku' i orden det der!!!! Tak for linket.

Næste spørgsmål, passer det du ser i Tunerstudio & MS log med den udlæsning du ser på AFR meteret? Dvs. er MS kalibreret korrekt for i.flg. loggen går den MEGA fed.

Billede

Mester Medlem

Daigaard skrev:
Runesm skrev:
Daigaard - Brugte du de der BIP coil driver transistorer?

Jeps det var dem jeg kørte med. Det tror jeg faktisk godt jeg kunne får til at virke, men der skal tages højde for elektriske afstande mm. for ikke at få problemer, og jeg kommer aldrig til at sætte dem i boksen igen. Da der stod gnister rundt om den :rock:

:D Hovsa... Spolerne inducerede simpelthen så meget spænding på primærsiden at gnisterne sprang inde i boksen :P Det er værd at tage med, jeg har selv lige bestilt 6 bips til min ms1 så jeg kan køre wasted spark med COP.

Grandeirma skrev:
det forklare også den fede blanding. vil helst ikke krudte noget af.

Den kan jo også gå FOR fed, så du får skyllet olien af cylindervæggen og får rivninger. Det ønsker man jo heller ikke.
Og du burde jo heller ikke køre i bilen indtil du har styr på sensorene - du ved jo aldrig helt om du kan stole på de informationer du får indtil da.

Brugeravatar

Så er der trukket alt stel og nye ledninger til ALT !
Så er fejlen udelukket her. Det bringer mig kun tilbage på det kan være fejl ved VR, ECU eller spolerne. ALT og jeg mener virkelig ALT andet er udelukket.
Jeg kan slå alt det fra i foreslår uden nogen resultat. det hjælper ikke. Man kan ikke få den til at tage imod det jeg beder den om fordi alt svinger som det gør ! Den reagere minimalt.
Faktum er jeg har en fejl på en af de tre nævnte dele. og den skal findes før jeg kan tune noget. Har haft 2 forskellige MS freaks :) ud og kigge nu, de siger begge jeg ikke kommer nogen vejende med at justere noget som helst i den boks før fejlen er fundet.
Og nej jeg ligger ikke og køre i den frem og tilbage fordi jeg ved det skader mere end det gavner pt. Men jeg kan simpelthen ikke få lov at skrue mere ned for det, for piller jeg mere af kan den ikke engang stå i tomgang og tage gassen, så det er enten så fed her eller intet. Og er jo nød til at lade den gå hvis jeg skal teste for fejl m.m.

Jeg takker for de mange forslag, og jeg har prøvet dem alle uden held nu. Mit fokus er på VR og spoler som det næste.
Vender tilbage, når det er testet.

Senior Medlem

Har du prøvet at lave en helt ny fil fra bunden?
Hvor bor du henne?

Brugeravatar

Nej, har jeg ikke prøvet, men det bliver næst forsøg efter jeg får 6 andre spoler på samt en anden VR sensor.

Bor på Als, Sønderjylland

Senior Medlem

Jeg arbejder i sønderborg, er ikke nogen ms expert, men vil gerne tage et kig på den :)

Mester Medlem
Brugeravatar

Daigaard skrev:
Ud fra det du beskriver syntest jeg at du skal starte helt forfra, evt. med hjælp fra nogle der kender til at arbejde med MS.

- Dvs. ny firmware til MS2 boksen.
- Nulstil alle settings (hvis Knock er aktiveret i boksen og du ikke bruger det, betyder at boksen ikke har være nulstillet, da du satte den på din bil, da knockn som default er Disabled. Der kan være mange andre ting som så også driller)
- Brug test funktionen for at se at ledningsnettet virker som det skal.

Hvor bor du hende i landet, og hvem har du til at hjælpe dig? (Din profil er jo lidt sparsomt oprettet :D )

Enig med Jesper (som også tidligere postet).

Har du noget der indikere at du har VR eller tændspole problemer?

Hvad siger din trigger log? Der burde du kunne se hvis ikke tingene er som de skal være.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan forstå din tilgang, hvorfor tager du ikke de lette ting med at få MS opdateret og installeret korrekt, i stedet for alt det "bøvl" med ledningerne og nye dele?
Jeg ved godt at du siger at i har prøvet alt, men hvis jeg var dig/jeg ville jeg give 100% fokus på boksen og de signaler der kommer til den (Scope målinger mm).
Det ville også fortælle dig hvilke føler der evt. er noget galt med. Tændspoler mm. kan jeg ikke forstå at der skulle være noget galt med når du siger at bilen kan køre. Så burde tændingen være OK.

Som du indtil nu har beskrevet fejlene, så er mit bud, at din MS ikke er sat korrekt op til din bil. Jeg har selv oplevet, at min MS2 pludselig "tabte sutten" og den reagerede ikke korrekt på de ændringer jeg lavede med tuner studie, efter en start fra bunden har der ikke været problemer siden.

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time