Daigaard skrev:
Ud fra det du beskriver syntest jeg at du skal starte helt forfra, evt. med hjælp fra nogle der kender til at arbejde med MS.
- Dvs. ny firmware til MS2 boksen.
- Nulstil alle settings (hvis Knock er aktiveret i boksen og du ikke bruger det, betyder at boksen ikke har være nulstillet, da du satte den på din bil, da knockn som default er Disabled. Der kan være mange andre ting som så også driller)
- Brug test funktionen for at se at ledningsnettet virker som det skal.
Hvad er det du gør med det bremserens? Det lyder som noget "fusk", ellers må jeg erkende at det tricks kender jeg ikke.
Hvor bor du hende i landet, og hvem har du til at hjælpe dig? (Din profil er jo lidt sparsomt oprettet
)
Enig med Jesper (som også tidligere postet).
Har du noget der indikere at du har VR eller tændspole problemer?
Hvad siger din trigger log? Der burde du kunne se hvis ikke tingene er som de skal være.
Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan forstå din tilgang, hvorfor tager du ikke de lette ting med at få MS opdateret og installeret korrekt, i stedet for alt det "bøvl" med ledningerne og nye dele?
Jeg ved godt at du siger at i har prøvet alt, men hvis jeg var dig/jeg ville jeg give 100% fokus på boksen og de signaler der kommer til den (Scope målinger mm).
Det ville også fortælle dig hvilke føler der evt. er noget galt med. Tændspoler mm. kan jeg ikke forstå at der skulle være noget galt med når du siger at bilen kan køre. Så burde tændingen være OK.
Som du indtil nu har beskrevet fejlene, så er mit bud, at din MS ikke er sat korrekt op til din bil. Jeg har selv oplevet, at min MS2 pludselig "tabte sutten" og den reagerede ikke korrekt på de ændringer jeg lavede med tuner studie, efter en start fra bunden har der ikke været problemer siden.
_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk