Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 14:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Ventilen er ikke købt pga. lyden eller hvordan den ser ud. Den er købt til ræs. Men nu bruger jeg bilen i hverdagen og køre dagligt i Gentofte hvor der er flest politi folk per indbygger. Så derfor ville jeg vide hvilken lyd den havde. Hvis den giver det helt store PIFT hver gang gassen slipes kan jeg nok ikke holde trit med bøderne... :cry:

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
lav en montering med 2 ventiler en åben og en lukket og en 3vejs ventil samt en kontakt.. frit valg.. lyd eller ingen lyd.. thats it..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
@ tinasmartin - Man kan vel altid få en lille pil på, når en bil lufter RIGTIGT ud :lol:

@ klyfax - Hvis lyden er et problem, hvorfor så ikke en recirkulerende? Effekten af dem, er den samme.

EDIT: Og grydesvamp var lige lidt hurtigere ;)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hmm troede ellers der var mere at hente ved en åben type. Nå nu er den købt så nu må vi se hvad den siger...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
@ tinasmartin - Man kan vel altid få en lille pil på, når en bil lufter RIGTIGT ud :lol:

uden tvivl men når den lufter rigtigt ud så er det jo netop fordi den gør sit arbejde rigtigt... men når der bliver skrevet at man (som eksempel :wink: ) kan få 3 indsats ringe for at få forskellige lyde... er det så ikke som om der bliver fokuseret på noget andet end effekten af ventilen :?

jeg vil helt sikkert helst bruge en recirkulerende for min overbevisning er at hvis man sætter den til at cirkulere ind foran kompressor hjulet så hjælper den på begge sider (fjerner trykket på en side og trykker/spooler lidt på den anden side (lidt forstærkende på turbo omdrejningerne)...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
tinasmartin skrev:
uden tvivl men når den lufter rigtigt ud så er det jo netop fordi den gør sit arbejde rigtigt... men når der bliver skrevet at man (som eksempel :wink: ) kan få 3 indsats ringe for at få forskellige lyde... er det så ikke som om der bliver fokuseret på noget andet end effekten af ventilen :?

Jow okay - Sådan havde jeg ikke tolket indlægget, men kan godt se pointen :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
tinasmartin skrev:
jeg vil helt sikkert helst bruge en recirkulerende for min overbevisning er at hvis man sætter den til at cirkulere ind foran kompressor hjulet så hjælper den på begge sider (fjerner trykket på en side og trykker/spooler lidt på den anden side (lidt forstærkende på turbo omdrejningerne)...

100% enig. Jeg har gennem tiden eksperimenteret meget med forskellige fabrikater og typer ventiler, og mine erfaringer siger mig, at hvis man kører med moderat ladetryk (0,7-0,9 bar som jeg) er en ganske alm. og billig recirkulerende ventil fra Bosch et ganske udmærket valg. Ventilen kan stadig sagtens høres gennem luftfilteret på indsugningsslangen, hvis det er det man er ude efter. Ikke et stort og højlydt "pift" men nærmere et "puuf" af den kontante type.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

duckstardeluxe skrev:
100% enig. Jeg har gennem tiden eksperimenteret meget med forskellige fabrikater og typer ventiler, og mine erfaringer siger mig, at hvis man kører med moderat ladetryk (0,7-0,9 bar som jeg) er en ganske alm. og billig recirkulerende ventil fra Bosch et ganske udmærket valg. Ventilen kan stadig sagtens høres gennem luftfilteret på indsugningsslangen, hvis det er det man er ude efter. Ikke et stort og højlydt "pift" men nærmere et "puuf" af den kontante type.

Det var lige det jeg var efter. Men kommer nu nok til at køre med 1.3 bar... Men så det vel bare en større ventil...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Bosch modellen (der i øvrigt kun koster 200,-) fåes i flere typer. Min er den der kan holde til mindst tryk, men jeg ved der findes typer der bruges i f.eks. VW's 1,8 turbo motorer med 220 heste, der er med en stærkere membran.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ok tak for hjælpen.

Magnusssen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time