Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 14:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006, 21:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Ventilen er ikke købt pga. lyden eller hvordan den ser ud. Den er købt til ræs. Men nu bruger jeg bilen i hverdagen og køre dagligt i Gentofte hvor der er flest politi folk per indbygger. Så derfor ville jeg vide hvilken lyd den havde. Hvis den giver det helt store PIFT hver gang gassen slipes kan jeg nok ikke holde trit med bøderne... :cry:

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006, 21:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
lav en montering med 2 ventiler en åben og en lukket og en 3vejs ventil samt en kontakt.. frit valg.. lyd eller ingen lyd.. thats it..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006, 21:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
@ tinasmartin - Man kan vel altid få en lille pil på, når en bil lufter RIGTIGT ud :lol:

@ klyfax - Hvis lyden er et problem, hvorfor så ikke en recirkulerende? Effekten af dem, er den samme.

EDIT: Og grydesvamp var lige lidt hurtigere ;)

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006, 21:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hmm troede ellers der var mere at hente ved en åben type. Nå nu er den købt så nu må vi se hvad den siger...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006, 23:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
@ tinasmartin - Man kan vel altid få en lille pil på, når en bil lufter RIGTIGT ud :lol:


uden tvivl men når den lufter rigtigt ud så er det jo netop fordi den gør sit arbejde rigtigt... men når der bliver skrevet at man (som eksempel :wink: ) kan få 3 indsats ringe for at få forskellige lyde... er det så ikke som om der bliver fokuseret på noget andet end effekten af ventilen :?

jeg vil helt sikkert helst bruge en recirkulerende for min overbevisning er at hvis man sætter den til at cirkulere ind foran kompressor hjulet så hjælper den på begge sider (fjerner trykket på en side og trykker/spooler lidt på den anden side (lidt forstærkende på turbo omdrejningerne)...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2006, 23:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
tinasmartin skrev:
uden tvivl men når den lufter rigtigt ud så er det jo netop fordi den gør sit arbejde rigtigt... men når der bliver skrevet at man (som eksempel :wink: ) kan få 3 indsats ringe for at få forskellige lyde... er det så ikke som om der bliver fokuseret på noget andet end effekten af ventilen :?


Jow okay - Sådan havde jeg ikke tolket indlægget, men kan godt se pointen :D

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 08:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
tinasmartin skrev:
jeg vil helt sikkert helst bruge en recirkulerende for min overbevisning er at hvis man sætter den til at cirkulere ind foran kompressor hjulet så hjælper den på begge sider (fjerner trykket på en side og trykker/spooler lidt på den anden side (lidt forstærkende på turbo omdrejningerne)...


100% enig. Jeg har gennem tiden eksperimenteret meget med forskellige fabrikater og typer ventiler, og mine erfaringer siger mig, at hvis man kører med moderat ladetryk (0,7-0,9 bar som jeg) er en ganske alm. og billig recirkulerende ventil fra Bosch et ganske udmærket valg. Ventilen kan stadig sagtens høres gennem luftfilteret på indsugningsslangen, hvis det er det man er ude efter. Ikke et stort og højlydt "pift" men nærmere et "puuf" af den kontante type.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 09:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
duckstardeluxe skrev:
100% enig. Jeg har gennem tiden eksperimenteret meget med forskellige fabrikater og typer ventiler, og mine erfaringer siger mig, at hvis man kører med moderat ladetryk (0,7-0,9 bar som jeg) er en ganske alm. og billig recirkulerende ventil fra Bosch et ganske udmærket valg. Ventilen kan stadig sagtens høres gennem luftfilteret på indsugningsslangen, hvis det er det man er ude efter. Ikke et stort og højlydt "pift" men nærmere et "puuf" af den kontante type.


Det var lige det jeg var efter. Men kommer nu nok til at køre med 1.3 bar... Men så det vel bare en større ventil...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 09:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Bosch modellen (der i øvrigt kun koster 200,-) fåes i flere typer. Min er den der kan holde til mindst tryk, men jeg ved der findes typer der bruges i f.eks. VW's 1,8 turbo motorer med 220 heste, der er med en stærkere membran.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2006, 13:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Ok tak for hjælpen.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team