Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2004, 07:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Der er jo også Holeby 1 Maj :lol:

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2004, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Lige et hurtig spørgsmål. Har lige været ude og rode med det jeg tror er temp føleren. Den sidder på termostat huset sammen med et andet stik og da jeg pillede det ene af og startede bilen kunne den slet ikke tage gas. Det må da være temp føleren ikke? Har den andre indstillinger end kold og varm? altså jeg tænker om den regulere boksen efter det antal grader vandet er eller om den kun har kold og varm?

Hvis jeg piller stikket af som nu er motoren så iskold eller varm??

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2004, 22:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
min får så meget benzin så den hverken kan det ene eller andet.... og det er nå den mister forbindelsen.... men nu er min også en 8v'er.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2004, 22:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Det var også det jeg tænkte for den lugtede mere af benz end normalt synes jeg.
Må prøve at pille den af og måle på den

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 apr 2004, 20:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
NMB1022 skrev:
Lige et hurtig spørgsmål. Har lige været ude og rode med det jeg tror er temp føleren. Den sidder på termostat huset sammen med et andet stik og da jeg pillede det ene af og startede bilen kunne den slet ikke tage gas. Det må da være temp føleren ikke? Har den andre indstillinger end kold og varm? altså jeg tænker om den regulere boksen efter det antal grader vandet er eller om den kun har kold og varm?

Hvis jeg piller stikket af som nu er motoren så iskold eller varm??

Kolderer end en isbrørns r..hul derbefinder sig på nordpolen, burde tænde en kontrollampe i instrumenteterne, og vise at tempføleren er defekt, hvis den er rimelig ny, hvor gammel er bilen?
Det kan også være en Lmm der er defekt, men det kan også ses med en tester i real time data, hvis man kan finde de uregelmæssigheder der nødvendig vis må værer. En tester er ikke bedre end den der betjener den :!:
Tror ikke på at manifolden kan være problemet, med mindre at der er foretageget andre modefikationer.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2004, 01:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Morten> Bilen er fra '93 og lagde sku ikke lige mærke til om motorlampen lyste. Luftmængdemåleren har jeg hørt før, men hvordan tjekker jeg den?? Og har jeg overhovedet sådan en når jeg kører men map?

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2004, 07:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
NMB1022 skrev:
Morten> Bilen er fra '93 og lagde sku ikke lige mærke til om motorlampen lyste. Luftmængdemåleren har jeg hørt før, men hvordan tjekker jeg den?? Og har jeg overhovedet sådan en når jeg kører men map?

Du har ikke en LMM hvis motorstyringgen har en mapsensor.
Prøv at kontrollere slangen til denne revner mør, og at den sidder det riktige sted på manifolden. Manifolden suger vel ikke falsk luft et eller andet sted fra :?:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2004, 08:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Slangen til mapsensoren er helt ny og burde ikke være problemet, men den med at der bliver suget falsk luft har jeg tjekket ved at spraye dielselstart på alle samlinger. Jeg har jo læst herinde at den ville stige i rpm hvis den var utæt og det gjorde den ikke. Dog prøvede jeg at spraye lidtind i tomgangsmotoren og så var den ved at gå ud :? ??

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2004, 11:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Og din udstødning er også tæt, altså mellem topstykke og lambdasonde???
Er udstødningen utæt FØR lambdasonden trækker den falsk luft og snyder dermed sonden, og dermed motorstyringen.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2004, 13:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Havde du ikke en kammi ved Citroën?? Tester ( E.L.I.T. evt Proxia )på og lav en parameter måling, så kan du se hvad motorcomputeren ser, når den ser på sine følerer. det er det jeg plejer at gøre når vi fejlsøger. Så kan du se næsten alt der sker inde i motoren. ( i real time!!!)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team