Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 18:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2010, 09:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
K-FINN skrev:
CT9 er fra en 1,3 16V
Ct12 er fra 1,5 12V


Sidder ct12 ikke også på en gammel supra 1g motor?
Jeg har googlet lidt rundt, og mange sider, at det ikke rigtig kan svare sig, udover det findes der netop flere typer ct12, og nogen af dem passer ikke direkte på.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2010, 09:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jo og der sidder også CT12 på nogle supra MK4..

Men den CT12 som alex kørte med, er jeg ret sikker på var fra 3ete motor, den har lille smule stører udstødningshus.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2010, 13:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Mener faktisk den kom fra en Avensis TD altså en 2C-TE motor, det eneste jeg gjorde for at den passede var at dreje huset lidt, så vidt jeg husker.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2010, 15:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
sådan en td40 (turbomotor) turbo på en 1,5 12v fungerer YDERST godt.. bilen kan køres normalt og hvis man så vil ud af hullet skal man bare lige lidt højere op i omdrejninger og så sker der ting og sager..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2010, 18:25 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
Indlæg: 63
hvor mange hk. laver man ca. på 1,3 4efe motor med en TD40 turbo fra turbomotor.dk

eller skal jeg vælge en anden turbo?

_________________
Den er ikke noget som hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2010, 19:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Anden manifold og rigtig styring, er 200hk ikke umuligt...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2010, 20:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
Indlæg: 63
er anden indsugningsmanifold? hvilken manifold skal jeg bruge fra (motor kode), og hvilken motorstyring kan i anbefale?

_________________
Den er ikke noget som hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 dec 2010, 21:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Indsugning er lige meget, den orginale 4efte UDstødningsmanifold er ikke ret god.
Den du skal skifte, kig evt på turbomotor.dk

Hvad andgår motorstyring, er der MANGE muligheder.
Alt efter din pengepung, koster det fra 6 kilo til over 50 kilo

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team