Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Jeg fik jo et lidt andet svar fra T&S inden jul, da jeg lavede en skriftlig forespørgsel på min VR6´er. Jeg tænkte, at det var mærkeligt, at T&S kunne fortælle der var andre gældende regler, end dem som står på deres hjemmeside. Jeg kontaktede herefter MB-biler, som har en del erfaring med, at tumle med T&S. Michael fra MB-biler kontaktede så en bekendt inde fra T&S som kunne fortælle, at der ikke var nye regler på vej, og at de gamle stadig var gældende. Han fik efterfølgende tilsendt den korrespondance, som jeg havde haft med gutten fra T&S, og eftersigende så fik han røven på komedie. Jeg har nu også fået udfyldt sådan et bindende svar, og regner da stærkt med, ikke at skulle betale ny afgift, som ham klovnen ellers var inde på.
Jeg fatter seriøst ikke, hvad sådan en person får ud af, at vildlede folk.
Som udgangspunkt tager jeg da information fra en skattemedarbejder for gode varer, så jeg er da overrasket over, at man kan blive fyldt med sådan en gang lort, for at sige det mildt.
Samtidig er færdselsstyrelsen også begyndt at bløde op, mht. deres krav om kba-p stempler på Merkblatt 751, nu anerkender de i hvert mine papire fra HGP, på trods af, at de mangler de nævnte stempler.
Så det kan sgu godt "betale" sig, at være vedholdende somme tider, og ikke tage alt for gode varer, selvom det kommer fra højeste instans :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: ...
Junior Medlem

Geografisk sted: Århus
Sådan lidt apropos: er der nogen der ved om åben dumpventil er lovligt? Jeg er godt med på at folk får synet deres biler med det hver eneste dag, men er den nogen der ved om det er lovligt hvis det ikke står i ens papirer at man har det?

Lang historie kort: Jeg blev stoppet af en ret emsig betjent i dag som mente at det var en konstruktiv ændring og jeg skulle "regne med at høre fra Skat" (ligesom fiesta'en)

Jeg stod fast på at der ikke skulle være noget i det, men har han fat i noget? Faktum er jo at loven er ret grumset lige på det område

Titel: Re: ...
Moderator

Ydegaard skrev:
Sådan lidt apropos: er der nogen der ved om åben dumpventil er lovligt? Jeg er godt med på at folk får synet deres biler med det hver eneste dag, men er den nogen der ved om det er lovligt hvis det ikke står i ens papirer at man har det?

Lang historie kort: Jeg blev stoppet af en ret emsig betjent i dag som mente at det var en konstruktiv ændring og jeg skulle "regne med at høre fra Skat" (ligesom fiesta'en)

Jeg stod fast på at der ikke skulle være noget i det, men har han fat i noget? Faktum er jo at loven er ret grumset lige på det område

Hvis du ligger under for emissionsnormerne(qua for ny bil), så er det nærmere synshallen, og ikke så meget SKAT (hvis dumpventilen er det eneste)

Old cars rock!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem

HenrikGM skrev:
(qua for ny bil)

HVOR ny en bil er det?

Titel: ...
Junior Medlem

Geografisk sted: Århus
Så det skal forstås som at hvis man ikke bryder nogle andre regler (eks. støj, forurening og andre sjove ting) så er den i sig selv lovlig? Skal det officielt stå i bilens papirer at den er monteret? Det var betjenten nemlig overbevist om.

Admin
Admin

Ydegaard skrev:

SKAT hører du ikke negativt fra, da det er under "fylde-på" kategorien. Den kommer du aldrig til at betale afgift for.
En emsig synsman kan bede om importør/tüv dokumentation i forhold til støj og forurening. Meeen i såfald så pil den af til syn.
Mvh Jakob

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
så skulle du være hurtig og spørge hvor på reg att. det skal stå...

eneste han kan være heldig at læse på den er ordene konstruktive ændringer og ikke andetg.. :lusket:

www.slavteren.tk

Titel:
Junior Medlem

Lige endnu et side spring!

Nogle der ved om jeg kan få synet og godkent en 2jzgte (singel) i en mk3 supra..?

Det er en jdm 2jzgte, så den holder sig under 20%

Motoren er typegodkent i dk, (alle de højrestyrede)

Min mk3 er med singel turbo std..?

Tror i den går til syn...?

Takker

Titel:
Mester Medlem

motoren er typegodkendt i DK... ja det er da en påstand, men kan du bevise det?
så er der lige det med at det ikke er over 20% effektforøgelse. hvordan regner du det ud?
noget HELT andet er at sandsynligvis slet ikke er noget problem at syne bilen!
MVH søren

Titel:
Junior Medlem

lqs skrev:
motoren er typegodkendt i DK... ja det er da en påstand, men kan du bevise det?
så er der lige det med at det ikke er over 20% effektforøgelse. hvordan regner du det ud?
noget HELT andet er at sandsynligvis slet ikke er noget problem at syne bilen!
MVH søren

Tja, har ingen papirer på motoren, men når der kører så mange højrestyrede supraer, hvilket er samme motor (JDM 280hk) så burde den være typegodkent????

235*1.2=282hk og motoren skulle have 280hk..

Hvad mener du med at det sansynligvis slet ikke er noget problem at syne bilen...? :D

Takker

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time