luske skrev:
ae86 skrev:
I tilfældet af at der er lidt utæthed vil de forbrændingsgasser der slipper forbi blive sendt ud af motoren i stedet for at "løfte" toppen og rende over i en vand eller olie kanal.. og med mindre det er en ret stor utæthed så er det et "blow by" der er akseptabelt
du har jo også et blow by ved dine stempel ringe

aha på den måde , men det ser nu lidt voldsomt ud
men hvad nu hvis der er lidt forbiblæs ? vil det ikke skære såden en ring over efter få sekunder ?? tror nu det er lidt anderledes end stempelringsblowby (ved ikke hvorfor men det er en ide jeg har i min knold

, så spørg ikke)
MVH Luske
Under normale/optimale omstændigheder er der ingen forbrændingsgasser der smutter forbi "skæreringen/pyramideringen" .. men nu er det jo ikke noget man gider gøre på en motor der ikke kommer ud og prøve grænser af .. så med et øget ladetryk og alt andet presset så meget man kan/tør så bevæger man sig jo meget tæt på grænsen af hvad motoren vil finde sig i .. og her kan man opleve fejltænding/preignition og andre ubehaligheder der gør at forbrændingstrykket pludseligt stigere hurtigere end hvad motoren syntes er skægt og i normale omstændigheder smidder topparkningen ... dog er det IKKE en løsning der gør at man kan køre med en motor der fejltænder eller tændingsbanker .. man stopper selfølig med det samme .. om det så allerede er forsent er meget muligt ..
Desuden så var der i forrige post tale om en mindre utæthed i forbindelse med en situation hvor en almindelig topparkning ville give op .. her har du vel aldrig set at flammeringen er skåret over eller at parkningsmaterialet er brændt i stykker.. eller ???? og selvom man hurtigt holder op med at køre med en sprunget topparkning så har jeg da set flere der har kørt meget mere end et par sekundter efter at parkningen er sprunget.. her vil ring systemet bare have slået "fisen" ud i "gas"kanalen og så være klar til kamp igen
men det er da rigtigt at hvis der er en reel utæthed i længere tid så vil ringen da blive ødelagt ... men det vil en stempelring også