HenrikGM skrev:
Det er ikke din blæser der trækker luft igennem til at kunne køle det ned, det er derimod den termiske enerti i køleelementet der gør sig gældende her. Hvis det var køleeffekten fra den luft blæseren trak igennem, ville du reelt kunne køre i timevis med den køleeffekt, så det vil ikke være tilfældet.
Temp sænkning på +200grader er ikke usædvanligt, men hvis du skal holde en temp forskel på afgang/udeluft på blot 7grader, med 221grader ind, så skal elementet være gigantisk. Det virker kun fordi elementet har en stor masse.
Man kunne med fordel pakke IC ind, og fylde "kassen" med nedfrosset kølevædske, feks med en temperatur på -25...

??? enten har jeg misforstået noget fuldstædigt eller også er der noget galt...
Hvis det ik er luften hvad tager så varmen ud af selve elementet? Hvis 200 graders ladeluft fare rundt inden i elementet så bliver elementet vel også meget varmt. Og luften som blæseren trækker ind igennem elementet er da nok koldere end selve elementet, så luften køler elementet. Og et kølet element køler vel ladeluften?
Eller hvad? For ellers kan jeg da ik se hvorfor luften er kold før den bliver suget ind igennem element og er varmt på den anden side...