Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg skal til at spartle min bagklab og dørlåse, og er lidt i tvivl om hvilken grunder jeg skal bruge før jeg spartler ?

Jeg har undersøgt det ved flere forskallige autolakerer hvor der er delte menninger. En mente at det slet ikke skulle grundes, en anden mente at zinkspray var fint og en trede sagde at jeg SKULLE bruge noget speciel grunder som han kaldte Washprimer ? ?

Hvilken grunder er efter jeres erfaring bedst ? ?

Alt bliver tik svejst :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
ingen grundere

vi ved alle at alle grunder det de har svejst og lappet inden de spartler for det ikke skal ruste igen og tanken er fin nok men i praksis er det bedst at spartle med glasfiber spartel først og så alm spartel og mettallet skal være helt rent. vi snakker om at man sliber sine svesjninger ned hvis det er nødvendigt. og så sandblæser man sin svejsning så ar alt rent så tørre du hurtigt over med fortynder og når det er fordampet så igang med glasfiber spartel. det skal trykkes rigtig godt på så det kommer ned i alle huller. og så er resten som det plejer.....

husk at gøre det i et værksted med varme på... og hellere spartle 10 gange mere og på et dobbelt så stort område end at spare på pladsen..

det var så lige min mening om emnet og som du selv sage der er lige så mange meninger som der er malere....

(en vinkelsliber er en malers værste fjænde)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Sonny Jensen, som ikke går på kompromis..
Jeg ville gerne overlade stenslagene på min frontklap til dig!!

Med hensyn til rust, så skal man vel bare beskytte metallet mod luftens ilt.
Hvorfor er det vigtigt at der er varme på i værkstedet???

Jeg er mekaniker, ikke autolakerer.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
selvfølgelig må man gå på kompromis og gøre som man selv lyster man han bad jo om et tip og dette var jo bare min mening...

grunden til det varme værksted er at spartel synker og nu har jeg nok set de første 40 spartel synkninger som ja ser herrens ud og kan undgås hvis man tager sig bare lidt ekstra tid...

kan give dig 10 adresser på golf ejere der har spartlet bagklappen ud og yes det er det det pynter det syntes jeg selv men syntes ogse det er synd at al den tid der er brugt er spildt ved dårlig spartling og for kolde værksteder... (man kan godt spartle nogle gange og så ser det godt ud. men efter det ar malet kan det faktisk synke yderligere og det er jo synd)

Titel:
sonny jensen skrev:
grunden til det varme værksted er at spartel synker og nu har jeg nok set de første 40 spartel synkninger som ja ser herrens ud og kan undgås hvis man tager sig bare lidt ekstra tid...

Er lige nysgærrig :D
Hvordan kan denne synkning helt præcist undgåes?

Titel: spartel
synkningen undgårs hved at bruge glasfiber spartel det er det ineste der ikke synker ( først plade med fuld svejsning på låsehullet og så glasfiber )

jeg har gjordt det 1000 :D gange før

Titel:
Denne glasfiberspartel der tales om, er det den slags der kan købes i Silvan klar til brug? Eller er det noget med fiber-måtter og polyester-masse?

På forhånd tak for svaret.... :D

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vallensbæk strand
Plastik spartel...... fiber spartel..... Ja det er den letteste løsning...

Hvis det skal gøres helt rigtigt skal der tin i!!!!
Det er faktisk ikke så svært, det kræver bare noget mere tid, end lige at klaske noget spartelmasse på....
Og så slipper man også for at det "synker"

Prøv at spørge en pladesmed hos jaguar/Porsche/ osv Om de bruger plast/fiber spartel!!!! Jo hvis de er fuskere og ikke har respekt for deres arbejde/Håndværk

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har bygget F50 scoop i min motorhjelm og spartlet med glasfiberspartel. Og det er sunket en det. Man kan se hele vejen rundt hvor scoopet ligger. lakken er også flækket lidt. Er der noget man kan gøre ved det?

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vallensbæk strand
Slibe ned, spartle IGEN..... Og male

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=319557

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time