Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Barrit
Jeg skal til at sætte nogen dobbelt karburatore på min BMW 2.7 motor, og så ville jeg lige høre jer kloge mennesker herinde om ikke 3 x 48mm Delorto lyder som et ganske fornuftigt valg, eller skal jeg have en anden størrelse på ?

Hva gør jeg med bensintrykket ? Min pumpe er jo den org. højtryks pumpe til insp. kan jeg sætte et regulator på der så ? så jeg kommer ned på de ca. 0.25 bar som sådan karb´s skal køre med.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Brian SPC skrev:
Jeg skal til at sætte nogen dobbelt karburatore på min BMW 2.7 motor, og så ville jeg lige høre jer kloge mennesker herinde om ikke 3 x 48mm Delorto lyder som et ganske fornuftigt valg, eller skal jeg have en anden størrelse på ?

Hva gør jeg med bensintrykket ? Min pumpe er jo den org. højtryks pumpe til insp. kan jeg sætte et regulator på der så ? så jeg kommer ned på de ca. 0.25 bar som sådan karb´s skal køre med.

Jeg tror 48mm bliver for store. Jeg kørte med 48mm på en ascona b. Her var hver cylinder 600 kubik. (det var altså en 2,4) på sådan en lækker bimmer (kører selv e30) vil hver cylinder kun være på lige over 400 kubik.
Til benzintilførsel brugte jeg en facet red top pumpe og en filter king regulator.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er jo bare at dyse dem efter det men det største problem er nok at få dem til at køre ens det kan drille lidt med 2 dobbelte men nu skal der 3 på.

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Brian SPC skrev:

Jeg har en regulator til at ligge til karburator som du kan reguler trykket på, 2 studser til karbu en til pumpen og en til retur, hvis det har interrasse så meld tilbage.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke med bmw men mange insp biler kører med 2 pumper en i tanken og en i bund/motor rum. det kan være at hvis der sider en i tanken at det så er nok at fjerne den der sider i motor rummet og lade den anden leverer der skal jo ikke noget tryk til..
Har gjort det et par gange selv med både ford og alfa

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hva regner du med at skal have for den regulator evt ?

Titel:
Junior Medlem

hvordan har du fundet 3 så lækre 48 mm. hende??? og er det helt ens ellers kan det godt være meget svært at få til at virke...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg var bare lige heldig at en af mine kammerater havde sådan 3 til at ligge, og han havde opgivet projektet, så nu må jeg se om jeg får det til at fungere.

Hvis der er nogen som har en trykregulator eller kender et sted jeg kan købe en så skriv lige..................

Titel:
Brian SPC skrev:
Jeg var bare lige heldig at en af mine kammerater havde sådan 3 til at ligge, og han havde opgivet projektet, så nu må jeg se om jeg får det til at fungere.

Hvis der er nogen som har en trykregulator eller kender et sted jeg kan købe en så skriv lige..................

Jeg købte min pumpe og regulator hos kg trimning i sverige. http://www.kgtrimning.com/

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Har lige kigget i en kaburator bog.
Og til såddan en motor skal der bruges en venturi diameter på
33 mm ved en maks effekt ved 6000 omd./min.
42 mm ved en maks effekt ved 8000 omd./min.
48 mm ved en maks effekt ved 10000 omd./min.

Så en 48mm i gasspjlædsstørrelse er et overkill under 9000 omd./min., og vil være meget svære at få til at gå godt i de lavere omdrejninger.
Det er ikke kun et spørgsmål om dysestørrelse, men også hastigheden på luften.

Anbefalet kaburator størrelse er derfor på 40 mm.

Kaburatorer med en EFI pumpe er ikke noget problem lav et t stykke inden benzintryksregulatoren (jeg brugte en filterking) Juster trykket ind således at det ligger 0,2-0,1 bar højere end regulatortrykket. Enten vha. en restriktion, eller hvis det skal være meget fornemt en trykregulator til EFI.
Jeg har selv kørt med denne opsætning i 2 år uden problemer.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time