Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 15:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Min golf 2
Indlæg: 02 okt 2003, 12:27 
Hej alle
jeg har en golf 2 1.8i monopiont, så af den tidligere ejer har ombygget til 142,5 hk 175nm, men motoren har gået 270.000 og er begyndt at brokke sig lidt, jeg overvejer at skifte maskinen ud med en ny som er standard, hvad kan jeg gøre for at gøre den vildere end den gamle, men det skal være uden nogen form for ladetryk, for det er der ikke penge til, over vejer en schrick knast 276gr. et bosch multipoint inj. en bearbejdettop, saenz pejlstænger, mahle stempler, og en ny styringsboks. har i nogen bedre forslag eller havd mener i vil give mest effekt hvor meget vil det koste og hvor kan man få det lavet.
med venlig hilsen Carfreak. :twisted:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 12:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
som du skriver bearbejdet top osv. er alt sammen okay men du skiver andre plejlstænger og stempler hvorfor??..... de gamle fejler vel ikke noget og der bliver jo ikke større belastning på dem når du ikke vil tryklade den

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 12:51 
der skal trykladning på på et tidspunkt derfor vil jeg også lave den modifikation allerede nu når jeg har skilt blokken ad, ved bare ikke om der er plads til min drøm som er twin rotrex kompressor system. men der skal tryk på på et tidspunkt ved bare ikke hvornår skal lige havde "tid" først.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 13:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
nåe okay men prøv at skriv til ham der hedder chevyvan han må have det du søger af information både i hovedet og komponenterne der skal skråes på :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 16:04 
hvor kan jeg få fat i ham henne


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 17:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
køb en g60 motor og hug dit nummer i fra alm 1,8... det er det billigste
Jeg har en motor du kan få for 4300kr

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 20:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
carfreak skrev:
hvor kan jeg få fat i ham henne


herinde på siten

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2003, 23:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
det er måske lidt i overkanten med mahle stempeler og andre plejlstænger... hvis jeg var dig ville jeg lave de andre ting og finde evt svagheder ved den originale blok og stempler... nå du så skal ha tryk på laver du det på den billige motor, og det der går i stykker laver du stærkere på den ekstra motor du skaffer dig når du får lidt dollars tilovers. når man laver gude motoren fra start er der ALTID noget du ikke har taget højde for og det skal nok gå galt på et tidspunkt når du skruer på trykket. så er det at du laver gudeblokken og ligger en gude top på. nå du har gang i at snakke om stempeler og plejlstæbger, hvorfor så ikke få en stålkrumtap i? stålkrumtape kan holde til en del mere og så passer det sammen med de nye stempler og plejlstænger... huså at det hele skal afballanceres i forhold til hinanden... men så får du også GUDE blokken!

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2003, 22:57 
den motor jeg har nu har special top, skarpere knast, modificeret indsugning, plus et modificeret indsprøjtning, supersprint bananmanifold, og simons 2" fra kat and back, den skulle yde omkring 132 hk ifølge den tidligere ejer hvad tror i det vil koste hvis man includere en stål krumtap, og alle de andre modificationer, og en G60 motor er jeg ikke intereseret i, vil havde det hele bygget selv.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2003, 08:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
uha pris, den var svær... den del kender jeg ikke lige noget til. ring evt til lasse her fra siden og hør om det er noget han kan skaffe eller kender nogen der kan... westspeed er også et ok bud. skriv gerne hva projektet bliver til, du lyder jo som om du er seriøs :wink:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team