Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 nov 2011, 18:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011, 08:29
Indlæg: 48
Geografisk sted: Østjylland
Nu har jeg prøvet at lave den begregning på dyse størrelse, som powerteori har. Jeg er så kommet frem til, at jeg skal bruge 8x375 cm3 højohms dyser, men hvor får jeg sådan nogen, og hvor meget må man fx gå over de 375 cm3, uden det har noget mærkbart effekt tab, eller andet?

På forhånd tak. :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 18:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
begrænsningen i max størrelse er hvor hurtigt du kan lukke / styre dyssen

du kan nemt gå lidt op i størrelse så du ligger over hvad du skal bruge, det er ikke en god ide at komme over 90% udnyttelse af dyssen.

har en bekendt der bruger noget 690ml og han har 350hk, dysserne er alt for store, men det virker og der er ingen problemer med det. (det er på en R4 motor)

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 19:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011, 08:29
Indlæg: 48
Geografisk sted: Østjylland
Hvor stort vil du så sige er max?
Da jeg kan skaffe nogen som hedder 550 cm3.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 20:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011, 08:29
Indlæg: 48
Geografisk sted: Østjylland
Har fundet nogen 380 cm3, mon det ville kunne gå an? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 20:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011, 08:29
Indlæg: 48
Geografisk sted: Østjylland
Eller skulle man gå op i 440 cm3? :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det kommer helt an på motorstyringen.
Problemet er mest i tomgang og dellast, så hvis det er ligegyldigt, så kan man vælge noget større dyser.
Men lidt flere oplysninger om motoren vil være godt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 21:01 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011, 08:29
Indlæg: 48
Geografisk sted: Østjylland
Hvilken info om motoren vil du have? :)


Det er en Audi S8 4.2 med efter monteret Bi turbo(2 stk ct 20 turbo'er).
motorstyring er en MS1, ellers er motoren næsten orginal, pånær nogle andre små ting.

Andet som kan hjælpe til at få det rigtige svar, så skal jeg nok finde ud af det.

Det er en bane bil der er tale om, så tomgang er ikk så vigtig. Den skal bare bruges til Time attack, og trackday.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2011, 10:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hvis den ikke skal synes, så kan 6-700ml dyser sagtens virke. Evt kunne man hæve tomgangen en anelse så den måske gik 12-1300omdr så bilen gik rent igen.

Men der er også nogen der godt ka' li' lyden af en motor der går lidt træls ved tomgang :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2011, 13:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011, 08:29
Indlæg: 48
Geografisk sted: Østjylland
Den skal ikk synes.
Jeg vil nu helst have at bilen går så rent og holder så godt som muligt. Den køre også på højohms dyser, og har læst det kan blive et problem, når man går op i en vis størrelse dyser.

Lige et spørgsmål mere. Er der nogen som ved hvor og hvordan man måler størrelsen på en dyse? Kan nemlig se man kan få både i Ø10, og Ø13, og er lidt i tvivl om, hvilke jeg så skal bestille. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2011, 14:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hvis den skal gå RIGTIG godt, så skal du have dyser hvor udnyttelsen ligger mellem 80-90% ved fuld gas, hverken mere eller mindre.
Det giver størst opløsning på dysetiden.

Du vil ikke få problemer med tomgang på de billige siemens deka 630ml dyser i tomgang, da du har 2x 2,1 liters 4cylindrede motore. Jeg har kørt med 630ml dyser på en 2,0'er og har også set flere gøre det.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team