Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2011, 21:07 
Offline

Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19
Indlæg: 14
Hey Powerforum.

Jeg har problemer med ladetrykket på min 1.8 20v turbo motor med garret gt2871r turbo, monteret med en forge actuator, kørte normaltvis med 1.0 bars tryk som min FMJ styring er kørt ind til, men bilen er begyndt kun at køre med 0.2 - 0.4 bar og først helt oppe ved 6000 omdr.
Troede først at membranen i actuatoren var revnet da den har gjort det før, men ved kontrol med vacuum/tryk pistol er den ikke, det der undre mig er at stangen kun giver sig få mm ud af ved tryk fra pistolen, det er måske meget normalt? Er ikke super erfaren på dette område, desuden bliver actuatoren styret af en n75 magnetventil, kan jeg om muligt kontrollere den på en nem måde?

På forhånd tak.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2011, 22:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er sikkert den N75 ventil der er defekt, kendt problem på VW.
Men du bør kunne test det ved og køre uden om den, så du kører på grundtryk

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2011, 04:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Selvom den N75 ventil strejker, kan man da aldrig komme ned under grundtryk...? Kan armen ikke bare være faldet af wastegaten?
Det syntes jeg nærmere det lyder som om...
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2011, 08:16 
Offline

Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19
Indlæg: 14
Førhen da jeg tog stikket af n75 kørte den også med lavere tryk.
Stangen er ikke faldet af, men det har den været før.
Men hvis jeg sætter bilen i launch control, så kan den godt lade 1 bar.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2011, 17:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Det er ikke utæt dit tryk vej eller en defekt blowoff


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2011, 18:35 
Offline

Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19
Indlæg: 14
Lars PH skrev:
Det er ikke utæt dit tryk vej eller en defekt blowoff

Kan ikke høre noget der suser, men må lige prøve at tjekke om der skulle være noget.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2011, 09:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
udover N75 ventilen kan det også være din LMM, også et kendt problem, vi lå og rodede med brormands (dog TDI) der var heller intet ladetryk, prøvede at skifte vaccumslanger og N75, skiftede til sidst LMM og så skulle jeg hilse at sige at der kom ild i komfuret.
Start med at sætte VCDS på, det kan fortælle dig hvad du skal lede efter.

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2011, 17:03 
Offline

Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19
Indlæg: 14
Tak for dit indlæg, men kører ikke med LMM, bilen kører udelukkende med mapsensor, og FMJ motorstyring, kan derfor ikke bruge vagcom :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2011, 17:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kan også være defekt turbo, eller måske kat der er faldet sammen

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2011, 12:23 
Offline

Tilmeldt: 03 dec 2010, 09:19
Indlæg: 14
Altså har jo godt nok lige skiftet fra 3" til 2,5" fra katten og bagud, kan det mon være derfor? Rykker katten af her i løbet af ugen, skal lige have det på det rene, hvordan får jeg indstillet min actuator korrekt igen?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team