2fat2fly skrev:
Er der andre regler for tuning af Tuning af Veteran biler.
Ikke direkte, men de krav og regler der skal overholdes er gennemgående meget læmpeligere. På ældre biler forsvinder f.eks de fleste krav omkring miliø og indviklede godkendelser i forbindelse sikkerhedskrav der skal overholdes. Det er f.eks det der gør det muligt af få synet/godkendt hotrods uden at skulle bruge enorme formuer på tests og dokumentationer. Man kan "nøjes" med en test på Teknologisk Institut og nogle styrkeberegninger. Bygger man chassiset identisk med en allerede godkendt hotrod kan den tidligere lavede godkendelse direkte genbruges.
Samtidigt er de fleste synsfolk vist også knapt så nøjeregnede med uoriginalitet ved de gamle biler. Sikkert både fordi de sjældnet ved meget om hvad der er rigtigt og forkert, samt fordi f.eks miliøkrav er nærmest ikke eksisterende. De koncentrere sig mest om at tjække bremser, styrtøj og andet fornuftigt som har en sikkerhedsmæssig betydning.
En gammel 20M'er så må en amerikansk 4,0L udgave af Fords V6'er da være vejen frem til noget sjovt som også kan rulles igennem syn uden alt for meget ballade.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... light=ford