Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 18:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej her inde :) Jeg her en fORGE fmdv004 som er noget lort(min mening)...
Har også HKS SQv som jeg heller ikke er glad for :?
Det jeg søger, må ikke koste mange gyser, da jeg har brugt for mange penge nok på bov. den må gerne pive fra 03 -->

Bilen: Pug 1,9T

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Tekin skrev:
Hej her inde :) Jeg her en fORGE fmdv004 som er noget lort(min mening)...
Har også HKS SQv som jeg heller ikke er glad for :?
Det jeg søger, må ikke koste mange gyser, da jeg har brugt for mange penge nok på bov. den må gerne pive fra 03 -->

Bilen: Pug 1,9T

Hvad er det der gør ovennævnte BOVs dårlige i dine øjne? Det vil gøre det lettere at vejlede dig.

Smoke tires
Not drugs

Titel:

I øjeblikket kører jeg med 03 i ladetryk så der er ikke nogle af dem der siger en skid i lyd :? jeg har prøvet med skifte fjedre på den forge til ingen nytte. HKSén gad jeg ikke pille med da den har været dyrt :( Kort sagt lyd ved 03, indtil den bliver skruet op i ladetryk :lol:

Medlem
Brugeravatar

den fra bruno hansen motorsport

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg har en fra RH motor sport og den lyder super under 0,5 bar somjeg selv kørte med men denne bov piftede faktisk selvom trykket var næsten 0.. og det var nok til folk kikkede.. den er bare desværre ret pebret..
btw lyder den fuldkommen hysterisk og fanatisk med tryk på den rigtige side af 1 bar!

Senior Medlem

Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
fordtosserne skrev:
den fra bruno hansen motorsport

Den tilslutter jeg mig! hehe...
Den lyder især godt med 1.0 bar... Men den kan sagtens sige noget ved lavere tryk også...

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg kan altså ikke forstå hvorfor man er så vild med piftelyden fra en BOV. :roll:

Vi er vel alle enige om at den primære opgave for en BOV er at lufte overskydende tryk ud i det fri eller recirkulere det, således at der kan opbygges hurtigere tryk. Og så slider det jo heller ikke så meget på turboens kompressordel...

Så nytter det jo ikke noget at købe en BOV alene efter lyden, og ikke efter dens effekt! :shock:

Så risikerer man jo bare at BOV´en ikke udfører sin opgave godt nok, med eventuel risiko for skade på turboen, eller ihvertfald større slid.

Jeg har nu kørt med forskellige slags BOV´er fra Forge, og kan ikke sætte en finger på dem. Og lyden synes jeg faktisk er ekstrem på mange af dem. Men det er selvfølgelig også ved over 1 bar.

Men der skal jo altså også noget luft til at "trække" en BOV. Så det er vel ganske naturligt at de BOV´er du har kørt med ikke siger, og måske aldrig vil komme til at sige så meget ved så lavt et tryk?

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:

Ferrari Killer skrev:
Jeg kan altså ikke forstå hvorfor man er så vild med piftelyden fra en BOV. :roll:

Vi er vel alle enige om at den primære opgave for en BOV er at lufte overskydende tryk ud i det fri eller recirkulere det, således at der kan opbygges hurtigere tryk. Og så slider det jo heller ikke så meget på turboens kompressordel...

Så nytter det jo ikke noget at købe en BOV alene efter lyden, og ikke efter dens effekt! :shock:

Så risikerer man jo bare at BOV´en ikke udfører sin opgave godt nok, med eventuel risiko for skade på turboen, eller ihvertfald større slid.

Jeg har nu kørt med forskellige slags BOV´er fra Forge, og kan ikke sætte en finger på dem. Og lyden synes jeg faktisk er ekstrem på mange af dem. Men det er selvfølgelig også ved over 1 bar.

Men der skal jo altså også noget luft til at "trække" en BOV. Så det er vel ganske naturligt at de BOV´er du har kørt med ikke siger, og måske aldrig vil komme til at sige så meget ved så lavt et tryk?

Enig :wink: Skidt med lyden, bare den åbner er jeg glad. Det gør dem jeg har ikke, men helt sikkert for fungtionens skyld :) Det var også derfor jeg ødelag forgen...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvorfor ikke bare tage en recirkulerende ventil? Lyden er da den ENESTE der taler for en åben bov!
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
en bosch i sort plastic udfører opgaven og koster ikke mere end et par hundrede... !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time