Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Kender/kendte faktisk en der havde en rst med over 200 hk. den var MEGET sindsyg og kørte svine godt. Han havde så vidt jeg husker også brugt omkring 30.000,- på motoren......

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

jeg har haft min bil på ruller hos naak i års... endte som sagt med 129 hk og 184 nm...

han foreslog en anden wastegate for optimalt tryk og så koblet fra motorstyringen.... det skulle give bedre tryk og mere stabilt... pris 1500

næste forslag (efter det første) er ombygning af motorstyring og højere tryk... op til 1 bar vist nok... 10-12.000

synes bare det lyder dyrt for montage af chip....

er der nogen som VED hvad den wastegate jeg skal have hedder.... ??
er der nogen som VED hvad det er man skal gøre i motorstyringen.... ?? læst her på siden noget med 4 ledninger der skal loddes...... ??

jeg håber/tror ikke der er noget galt med turboen.. eller bilen :) men det skal da tjekkes...

så er det meningen jeg lige skal have glasblæst indsugningsrøret over motoren og indsugningsmanifolden på bilen (udvendigt) for at få den (læs meget) fin og dernæst højglanspolere den... gejl JA :) ville det være en idé lige at sende lidt glas igennen rørerne osse så de bliver glattere for bedre flow ??

skou

Jeg fik at vide fra en bekendt der var ved at polere en indsugning at glasblæsningen faktisk gjode overfladen meget ru, så din ide med at sende det igennem er nok ikke så god. Han sagde at det trods alt gik nemmere med at polere udvendigt efter glasblæsning frem for at han skulle slibe den ned i hånden.
Men det er et stort arbejde alligevel .. og det kræver tålmodighed! :-)

Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
Jeg må vist finder rullefelt attesten frem (er målt på hjulene) og får den scannet ind..........B-]

nej du behøver ikke at køre 0.8 bar , har en kammi som køre 0.7bar. (170hk/270 nm) målt på hjulene..

har en anden kammi som kørte med 1.5 bar. ind til at den blev stjålet.:-(

Han HAVDE over 200 hk... kan ikke huske præsis hvor mange. Blev bygger sammen med teil hansen.... han kørte med 3" udstødning, større dyser, brændstofpumpe, intercooler, wastegate og en anden motorstyring.

Den var så kraftig at den rev trækaksler over......( et svagt punkt sammen med koblingen)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time