Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:35

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jan 2010, 20:02 
Offline

Tilmeldt: 12 feb 2009, 18:21
Indlæg: 4
Geografisk sted: nordjylland
Hej
Jeg roder lidt med noget traktortræk og der har vi det med at ting ikke kan blive store nok, men kan en intercooler blive for stor ?
Jeg har en 3,8 liters motor med 4 forhåbenlig 5 bar ladetryk efter vinter ombyg.
og jeg har fået kig på et ic element på 500*500*140 som jeg selv svejser op. Det er ca dobbelt så stor som det jeg har nu, men kan jeg komme til og døje med at få blæst tryk op i det store element ?
Så vidt jeg kan regne ud rummer det nye element ca 9,8 l plus endetanke
kanaleren er ca 5*140*500 mm og der er 28 stk
Håber nogen vil/kan hjælpe trods den lidt længere smøre.. :reading:

_________________
Mvh Brian
Traktortræk med en deutz på 3,8L


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2010, 20:36 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Brian B skrev:
Hej
Jeg roder lidt med noget traktortræk og der har vi det med at ting ikke kan blive store nok, men kan en intercooler blive for stor ?
Jeg har en 3,8 liters motor med 4 forhåbenlig 5 bar ladetryk efter vinter ombyg.
og jeg har fået kig på et ic element på 500*500*140 som jeg selv svejser op. Det er ca dobbelt så stor som det jeg har nu, men kan jeg komme til og døje med at få blæst tryk op i det store element ?
Så vidt jeg kan regne ud rummer det nye element ca 9,8 l plus endetanke
kanaleren er ca 5*140*500 mm og der er 28 stk
Håber nogen vil/kan hjælpe trods den lidt længere smøre.. :reading:


Det bliver ikke noget problem. Hvis du ikke kan blæse den op, så er det ikke pga IC.

Har du billeder?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2010, 12:18 
Offline

Tilmeldt: 12 feb 2009, 18:21
Indlæg: 4
Geografisk sted: nordjylland
Hej okay det lyder jo godt.
ja her er et par


Vedhæftede filer:
intercooler blokken 001.jpg
intercooler blokken 001.jpg [ 56.2 KiB | Vist 2965 gange ]
intercooler blokken 003.jpg
intercooler blokken 003.jpg [ 69.27 KiB | Vist 2959 gange ]

_________________
Mvh Brian
Traktortræk med en deutz på 3,8L
Top
 Profil  
 
 Titel: fint element
Indlæg: 11 feb 2010, 10:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
sålænge du kan få element og endekasser til at være der, er der på en trækker mest fordel ved store coolere.

problematikken ved den store volume er kun hvis der er pludselig behov for større effekt.
opstart er ihvertfald ikke et problem da det jo bare er at file til der er tryk.

Hvis bare du kører i højt nok gear til den er klemt hele vejen og ikke taber tryk under vejs ud af banen er tankene fyldt hele vejen.
Held og lykke.

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team