Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 okt 2018, 11:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 mar 2015, 08:41 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
Indlæg: 15
halløjsa folkens.


jeg er ved og bygge en motor sammen til min bil.
den bliver tunet en del,
og få Temlig høj kompression.

har så læst meget om alt det motor halløj,
og læst om undersmøring af stempler.

nogen der har kendskab til det,
er det noget jeg skulle tænker på og lave på en høj koprimeret motor.
den skulle gerne op og køre 7000 omdrejninger.

eller er det kun når der køres turbo det er nødvendigt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2015, 17:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2468
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Hvad er høj kompression siden 7000omdr kun er max

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015, 10:16 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
Indlæg: 15
Det er fordi jeg ik har råd til at lave en bund.
Der kan snurre flere omdrejninger.
Så jeg bruge ene standart bund til og starte med.
Pga jeg snart skal have skiftet min motor.
Da den er godt slidt.
Men på lærlingløn svarende til su
Bliver jeg nød til at bruge hvad jeg har


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015, 11:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2468
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Kan der komme flere oplysninger. Hvilken motor og hvor høj kompression snakker vil ?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015, 15:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
Indlæg: 15
jeg er ved og bygge en motor til mon opel kadett e gsi.

det er en 2.0 8v med 115hk standart

toppen er fra en 1.8 gsi, da denne har større vandkanaler,
og bedre ventile.
toppen er bearbejdet i nd og udstødningskanler( indsugnings manifold er tilpasset til toppen)
toppen er planet så meget der kan tillades uden og ødelægger den.

kansten er en 312´ og mere ved jeg ikke om den.
top og knast erlavet om til mekanisk løft,
og spiller rummet er simset op,

bunden er med standart krumtap, dog med stempler fra en x20xev,
for og hæve kompressionen,

da en så skarp kanst, kræver højre kompression,( den er ikker målt eller udregnet)
der bliver monteret justerbar kansthjul

motor bliver justeret ind, på ruller felt men med standart boks som bliver optimeret,

da jeg startede projektet, havde jeg andet arbejde og mereluft i budgettet til det.
så det er sådan det komme til at køre til at starte med,.

så derfor kun 7000 omdrejninger.

nå det er så er lavet, sakl jeg have sparet sammen til en bund,
der kan klare flere omdrejning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015, 17:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3481
Hvad er det i bunden, som ikke kan klare mere end 7000rpm.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015, 18:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1251
K-FINN skrev:
Hvad er det i bunden, som ikke kan klare mere end 7000rpm.


Ja jeg tænkte det samme,for normalt er det jo de hydrauliske ventiler/fjedre der ikke kan følge med, men det er jo ombygget til mekanisk løft.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015, 18:41 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
Indlæg: 15
har læst mig til at plejlstænger/bolte i dem ikke holder til mere end 7-7500 omdrejninger.

undersmøring, var mere som en ekstra smørring,

men har nulæst, fra forskellige, at det ikke er nødvendigt,
dog hvis det ikke koster en bonder gård og var forholdsvis nemt og lave,

så kunne man jo ligeså godt lave det,
så var det lavet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015, 18:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3481
Kører den ikke med 86mm slag, hvis den gør det, er det nok også begrænset hvor meget mere end 7500 rpm det kan betale sig og lade den trække.

Underspul er efter min mening kun nødvendig i meget få tilfælde på en gadebil.
Jeg kører ikke med det i min 400 hk turbomotor, som orginalt er født med 90hk som sug.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2015, 20:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2468
Geografisk sted: i midten af midtjylland
8v og over 7500omdr? Hvorfor ?

Hvad er kompressionen, spørger jeg om for 3 gang.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team