Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 jun 2018, 13:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 okt 2014, 16:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
https://www.youtube.com/watch?v=3GQxXT0BpB4

Bilerne bliver nok ikke så ekstreme som denne, men det er for sejt at køre racerbilen til og fra strippen

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2014, 21:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvis det var blevet lavet i Danmark, så havde Politi og skat stået ved samtlige baner og gennem kneppet alle :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2014, 06:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 183
Geografisk sted: Vest Sjælland
Jesper H skrev:
Hvis det var blevet lavet i Danmark, så havde Politi og skat stået ved samtlige baner og gennem kneppet alle :)


ellers os ville dem af os med lovlige biler også kunne deltage, og ha en chance for at være med. :rock:

_________________
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2014, 08:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
1600-or-so-kilometer - det kan næsten blive svært i sig selv i DK - for ikke at tale om 5 racerbaner :).

Men ja - Drag Week er et vældigt interessant "take" på at definere "en gadebil".

Nu er street racing ikke noget der ligger mig voldsomt på sinde - bl.a. fordi det her "gadebil"-koncept er kropumuligt at diskutere. Der er lige så mange meninger om hvornår det teknisk er en gadebil, og hvornår det ikke er, som der er mennesker involveret i sporten - og jeg er en af dem der også har en mening: at det er totalt pointless at diskutere fra et teknisk synspunkt.
Men Drag Week har altid interesseret mig - for jeg synes at det er en fed test.

Hot Rod Magazine kommer og er iskolde - også i i Unlimited-klassen - og siger: den eneste test der tæller (til at afgøre om det er en gadebil), er at skidtet er i stand til at køre 1600 km. på 5 dage, uden anden support end hvad den selv kan trække efter sig på en trailer. Det synes jeg er en fed måde at afgøre det på.
At der så lige er noget med hvad man kan få lov til at køre på gaden i de enkelte lande, er en anden snak - men konceptet giver mening i min verden.

En ting er så Tom Bailey som der linkes til, som vandt 2013.

Prøv at søge lidt på Larry Larson. Han har vundet fem gange de foregående år, og han har gjort det med en romantisk tilgang til gadebilsbegrebet. Han har insisteret på at køre i en bil som er mere gade-agtig end Tom Baileys. F.eks. har den standard akselafstand og mere eller mindre standard stålkarosse, imodsætning til Baileys fiber-karosse - essentielt en Funny Car-karosse på et mere gadedueligt chassis.
Han har desuden heller ikke kørt med trailer efter sig - tingene skulle kunne være i bilen - og der var få modifikationer/omstilling fra den kørte ind fra landevejen, til den stod klar på startstregen.

Larson sprang 2013 over, men var tilbage her i 2014, med en nybygget Chevy S10. Han var gået all-in denne gang, og på kompromis med flere af sine principper. Jeg har ikke helt grejet om den er med fiberkarosse - evt. kun delvist - men han kørte f.eks. med en trailer denne gang, og "omstilling" fra landevejen til strip, var lidt af en omgang - men det kunne gøres relativt hurtigt ift. hvor meget de faktisk ændrer.
Desværre holdt mekanikken ikke helt og han udgik på dag 3.
Sidst på ugen lavede han dog lige en 6.16-tid med noget med 236 mph i udgangsfart - angiveligt ny verdensrekord for noget indregistreret (og ja, der er så lande som har nemmere ved at deltage i det kapløb end andre :)).

En anden der har samme tilgang til det som Larson, er Jeff Lutz. Han har været lige i hælene på Larson i årevis - også med en bil med stålkarosse.

Jeg har på alle mulige måder svært ved at se konceptet overført til DK - måske Sverige er mere realistisk. Men jeg synes også det er fedt - helt klart.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2014, 16:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 237
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... P3dF0bwUdM der er der mere vist man keder sig . men ja de har det sjovet i usa må man sige


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2014, 10:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Bag om Larson's Chevy S10 http://www.hotrod.com/cars/featured/150 ... 2_37236757

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team