Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 dec 2018, 23:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 aug 2012, 10:22 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Nu sidder jeg her og tænker hvorfor er der ikke lavet en Benzintryksregulator der har en elektronisk styring efter ladetryk (jo og under tryk så den kunne styre binzin 100% ja man kunne selvfølgelig os have tilføjet den blev styret af en lamda værdig, det ville bare være nemt til de små projekter, ved godt en MS styring ikke koster det vilde så kan sikkert ikke svare sig men undre mig bare det ikke er lavet :coffee:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2012, 10:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvad er der galt med den mekaniske der styrer benzintryk efter ladetryk ?
Du kan jo også montere en prograsiv, så benzintryk stiger 1,5x ladetryk eller mere.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2012, 12:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Nick J (Rwd Tuners) skrev:
Nu sidder jeg her og tænker hvorfor er der ikke lavet en Benzintryksregulator der har en elektronisk styring efter ladetryk (jo og under tryk så den kunne styre binzin 100% ja man kunne selvfølgelig os have tilføjet den blev styret af en lamda værdig, det ville bare være nemt til de små projekter, ved godt en MS styring ikke koster det vilde så kan sikkert ikke svare sig men undre mig bare det ikke er lavet :coffee:


Hvilken funktion skulle den styre, som den mekaniske ikke allerede styrer?

Er vi ude i en 3d mapbar trykregulatoride eller hu?

Så var der mere fremtid i en pid reguleret bensinpumpe så regulatoren helt var overflødig, meeen det giver nogle udfordringer at lave det.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012, 15:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
Nick J (Rwd Tuners) skrev:
Nu sidder jeg her og tænker hvorfor er der ikke lavet en Benzintryksregulator der har en elektronisk styring efter ladetryk (jo og under tryk så den kunne styre binzin 100% ja man kunne selvfølgelig os have tilføjet den blev styret af en lamda værdig, det ville bare være nemt til de små projekter, ved godt en MS styring ikke koster det vilde så kan sikkert ikke svare sig men undre mig bare det ikke er lavet :coffee:


Hvilken funktion skulle den styre, som den mekaniske ikke allerede styrer?

Er vi ude i en 3d mapbar trykregulatoride eller hu?

Så var der mere fremtid i en pid reguleret bensinpumpe så regulatoren helt var overflødig, meeen det giver nogle udfordringer at lave det.


Tror du det er så galt?
Jeg kan godt se det vil give noget udfordring at lave det i MT el. TS, men som standalone med en Arduino e.l. skulle det vel ikke være SÅ farligt?
Ideen kunne måske udvides med 2 pumper, hvor du starter P2 når du nærmer dig 90% Dutycyle på P1, og slukker den igen når du går under 40% DC på begge pumper?

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2012, 17:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1314
Renault 2.0 IDE (Direkte Indsprøjtning)
køre med en elektronisk reguleret benzintryk's regulator men med et tryk på op omkring de 100bar dog er det en N/A'er .... samme system sidder med garanti også på nogle af de andre DI variationer ...

Den bruger en Bosch regulator der også bruges på en del dieselbiler
.. Bosch nummer 0281002483 ... Bosch nummer 0928400487 kunne også være interessant hvis man gik med lysten til at bygge sin egen elektronisk styret benzinregulator


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2012, 17:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Spirillen skrev:

Tror du det er så galt?
Jeg kan godt se det vil give noget udfordring at lave det i MT el. TS, men som standalone med en Arduino e.l. skulle det vel ikke være SÅ farligt?
Ideen kunne måske udvides med 2 pumper, hvor du starter P2 når du nærmer dig 90% Dutycyle på P1, og slukker den igen når du går under 40% DC på begge pumper?


Jeg tror min pointe her er at hvis man overhovedet stiller spørgsmålet, så er det nok ikke det man skal begynde på her.
Det ses ifht hvor enkel og lettilgængelig en kommerciel løsning er.

Men stor respekt for at gøre det fordi man kan.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2012, 17:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nu roder jeg en del med PID regulatorer på mit arbejde.
Tror det er MEGET svær og styre afr værdi når man arbejder med omkring 3 bar benzin tryk, der skal det ikke svinge meget, før de giver ret store udsving i AFR, der tror jeg det er nemmere når vi snakker 100 bar.

Selv der, tror jeg der er en form for "buffer"

Selvom jeg har 80km rentvandsledning skal der bruges noget tid på og justere PID.

På fabrikker med kort ledning, og pludselig storforbrug(max ladetryk) er det næsten umuligt og holde et jævnt tryk.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team