Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Kadett B ´72er Caravan Custom http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=25367 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | tagsænket [ 13 feb 2012, 00:04 ] |
Titel: | Kadett B ´72er Caravan Custom |
Hej powerforum kom med et bud -- projectet KUNNE være til salg, HVIS budet er realistisk... ---svare keg ikke, så var budet FOR lavt. KUN Relevant snak om DETTE emne tak. lidt billeder af et project der LIGE er taget hul på... skal ikk ske det store, men LIDT skal der da ske lidt større motor, lidt Stærkere bagtøj, lidt Kraftigere Bremser, lidt tykkere kardan og lidt længere ned i kælderen der bliver fulgt op med billeder efter hånden som der sker noget Næsten hver Torsdag. Mvh T. og hvis nogle ligger inde med noget sjovt til så´n et project, så er jeg modtagelig så længe jeg Bygger eller links til reservedele, eller personer der ligger inde med Oldschool tuning til denne type bil 18.1.2o12 2o.1.2o12 24.1.2012 27.1.2o12 8.2.2o12 9.2.2o12 ______________ Følgetekst : dette er det resterende at Knokkelled fra Vectra C. FWD, der er drejet ned så det KUN har missionen : at holde forleje og bremser på plads, da Kadett B jo har RWD ______________ Panel-trick til den ikk så erfarene : Buk et stykke plade på en tomme i bredten, og fild det STORE stykke efter det i pladebukkeren... så er der styr på det 14.2.2o12 -------------- -------------------- 16.2.2o12 Sandblæste ringe & kapsler ... og så er ALT rust fra B. stolperne og frem Færdigt, dog mangler der lidt lækkerier ved Koblingshuset da jeg ikk helt ved hvor meget plads der "ikke er" eller hvad man nu siger ---------------- OBS dette er et 15" Stålfælg -------------------- OBS dette er et 15" Stålfælg -------------------------------- 2.2.2o12 skærmruller .... først rullet så der er plads i de gamle skærme, og så lige skåret inderskærmen, og presset ydreligere 30mm ------------------------------ 6.3.2o12 ORIGINAL fra OPEL Kadett B & C 1970 ------------------------------ 6.3.2o12 Patrol rear axle on Kadett B her er smallet Præcis 375mm ... de 370 er forskellen fra den lange til den korte side... så når man skære efter disse måt, kan man bruge 2X Kort-sider i begge sider, og simse sig til tollerancen der er temmelig stram fik glemt at tage billed da jeg drejede svejsningen, (originale) væk på drejebænken ... men fra 37o til de 375 giver de 5 mm som er min svejsesøm ... se billederne, så giver det mening... Mvh T. ------------------------- lige en påmindelse JEG ikk havde taget højder for : At Nissan Patrol køre med 8 forskellige Gearinger. her ses så to af dem ... og havde SELVFØLGELIG bygget den FORKERTE på, så der skulle lige Simse´s op igen, og nye pakdåser skulle hende den Tykke da også have. Svejsninger .... Selv om ens svejsninegr er LIEG i skabet, så HUSK : der skal slibes, og grundes, + der SKAL seales (HELST FRA BEGGE Sider) så vand ikk kan trække ind gennem grunderen, DET havde forrige ejer misforstået temmelig meget så det er hermed skåret væk, og rettet til igen **ØV** -------------------------- 23.3.32o12 4-link på kadett ?? --------------------------- 28.3.2o12 Special Bøsninger til 4-Link .... Føres KUN på lolland *LOL* ------------------------ 3o.3o.2o12 bagtøj. opstart montage. NÆSTEN det laveste den kan blive der er ca 2omm mere at give af, men IKK noget jeg satser på ----------------------- opdateret 4.4.2o12 Derfor Træ-bøsninger ((mens det hele svejses)) ------------------------ 12.4.2o12 4-link på rette vej.... http://www.youtube.com/watch?v=Z4qUqiJyNVg workshop-rhythm --------------------------- Fredag d. 13´ende de der 30-40mm jeg tidligere nævnte jeg ikk mente at kunne komme ned, DET KAN lade sig gøre opdagede jeg der er intet der går på, så på følgende billeder kan man BÅDE se, 4-link der NÆSTEN er færdigt, OG hvor langt ned den kommer til at kunne komme som MAX ---------------------------------- 19.4.2o12 Kugleleje-pasninger og styrekugler fra Vectra C. Og har afsluttet 4-LINK med forstærkninger og det hele... mangler dog Stærkere Fjeddere, men skal LIGE finde ud af hvad jeg kan tage det fra Mvh -------------------------------------------- 24.4.2o12 så er det SLUT med rust BAG... og der kom Stærkere Fjeddere på også, de Origene er 1omm og de forstærkede er 14mm så går det løs med at lave det forreste, og lidt bremser ... HUSK a varme fjedderen så den Ligger RET i bunden af fjedderskåeln. ---------------------------- 30.4.2o12 Pimping ala 197o DET er noget vi kan lide undskylder den dårlige kvalitet af billederne... ---------------------- 5.5.2o12 omsider nede og stå på sige egne hjul igen... eller : Nogle hjul --------------------- 21.5.2o12 slibe slibe .... åhh. -------------------------- 3o.5.2o12 så er der opdateringer på 1970´pimp det er LIGE som man måforvente af biler der er geiler fra DEN tid og så er der startet op på detaljerne på foreste del af bilen Mvh. ---------------------- ------------------------ 4.6.2o12 bedst som man ikk troede det var MULIGT at komme længere ned, så kommer forbroen af, og SÅ PAVA HOLD K. hvad DET har at sige ... som HER, en 4o år gammel bil ------------------- 14.6.2o12 Igen håndbygget. dog er de sorte dele fra FTZ ---------------------------- 12.10.2o12 så er der gang i det igen, og lægger HÅRDT ud med at starte hvor vi slap ((RUST)) ------------------------- 15.10.2o12 A-stolper.... med hul til føring af ledninger gennem dør-stolpe, ud gennem forstærkningen over støddæmper-tårnet (originalt) --------------------------------- 17.1o.2o12 Inderskærm for -- håndbygget. ----------------------------- 4.1.2o13 så er sommerferien vist slut og der skal ske lidt igen Godt Nytår til følgesvendene ----------------------------------- 10.1.2013 ------------------------------ 24.1.2013 -------------------------- 30.1.2o13 SÅ er den lavet til VAREVOGN -------------------------------- 15.2.2o13 Store SlagteDag hvis man ikk kan zoome og læse hvad der står på billedet, er der INTET hjælp at hente *Fniiis* -------------------------- 28.2.2o13 kortet 35 CM af skiftekulissen på den 5 trins gearkasse, så den kommer op det RIGTIGE sted så må vi se hvad dagen imorgen bringer -------------------------- 1.3.2o13 så blev der slagtet lidt mere .... --------------------------------- 13.3.2o13 ----------------------------------- 6.4.2o13 SØGES A´stolpe Kadett B uden rust. som på billed anvist... et godt stykke af taget... ca 3oo X 3oo MM til begge sider af taget MED karm og det hele, og i bunden et stykke instrumentbord, bare 8o-1oo mm ind, og så som på billed , lidt ned i dør-stolpen. ----------------------------------- 14 juni 2o13 ------------------------------ 2 Aug 2o13 sandblæste kofangere, der originalt lod til at være lidt for lange ----------------------------- 9 Aug 2o13 A-stolpe opsnuset... TAK til lærlingen der lige var ude med kikkerten vi nåede ikk helt at blive færdige, men DET klare vi næste uge... så kommer det billeder af det HELT færdige resultat -------------------------- 29 Aug.2o13 Så lykkedes det at få lavet YDRE siden færdig, sikke noget at lave, men det er fulskommen som originalt. ---------------------------------- 29 August 2o13 så fik vi kogt hele H.S. -A´stolpe færdig, med halvdelen foldet på bukker, men klodser og på Farfars øjemål som man kan se på et af billederne, har tidligere ejer været en ..... til at passe på den gamle pige- så der er blevet KASTET hjul på hjelmen hvilket normalt IKKE er nemt at rette, men med under 2o slag, var / er den som "NY" igen og efter at have slebet lidt, kan man se den ikk er fra denne bil, men en BLÅ anden bil... men næsetn rustfri. så dukkede der en tagrande på i V.S. der også lige skulle skæres af og koges. HOLD DA K... takket være Mobil Bredband fra TELIA -- så kunne de der 6 billeder oploades på under 4 timer--- DOG IKKE hurtigere end 3½ -------------------------------- 12.9.2o13 kofanger "intigreret" .... og skærm slebet ned. ------------------------------ 1o.1o.2o13 ----------------------------- |
Forfatter: | Fluen [ 14 feb 2012, 17:52 ] |
Titel: | |
ser frem til at følge dit byggeri og hvad det ender med men er lidt nyskeri efter hvilke motor du vil have i og om bilen skal på plader. |
Forfatter: | Bufas [ 16 feb 2012, 08:39 ] |
Titel: | |
Hvad tager du de bagerste skiver fra? Skal det godkendes i henhold til Pink powers TÜV papirer? 2,0 CIH? Hvorfor ikke en 2,2 eller 2,4 istedet? Bagtøj? Patrol? passer det i bredden? Har en Vectra C forbro der bare minder lidt om Kadettens siden du vil modificere sådan en? |
Forfatter: | Fluen [ 16 feb 2012, 17:22 ] |
Titel: | |
har selv en kadett B coupe men da ligger desvære kun en lille motor i. når den engang skal sættes i stand kunne jeg godt tænke mig en større motor og har set lidt på 1,9 da den var original til bilen men er sjovt at se hvad da ellers er af mulighedder.. hvordan kan det være at du vælger et patrol bagtøj og kan det godkendes på bilen. |
Forfatter: | uno [ 20 apr 2012, 09:17 ] |
Titel: | Fed bagende |
Det ser sgu godt ud med det 4link. -rigtigt lækkert |
Forfatter: | John Sahl [ 22 maj 2012, 10:43 ] |
Titel: | Re: billed-opdatering 22.5.2012 |
Lækkert at følge dit projekt! |
Forfatter: | møffe [ 22 maj 2012, 15:48 ] |
Titel: | Re: billed-opdatering 22.5.2012 |
John Sahl skrev: Lækkert at følge dit projekt! x2
|
Forfatter: | Carsten [ 23 aug 2012, 23:04 ] |
Titel: | |
Rigtig fedt projekt det der, er du gal et arbejde med at lave specielle ophæng til bagtøj mv... wow. |
Forfatter: | ad2 [ 02 feb 2013, 12:04 ] |
Titel: | |
Fedt projekt forsæt endelig |
Forfatter: | nægterdu [ 10 feb 2013, 15:09 ] |
Titel: | |
Max blæret, at du har lavet den om til en panel van!! |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |