Powerforum
http://powerforum.dk/

Selvbyg 1000lb 450hp og kædetræk..
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=25321
Side 1 af 1

Forfatter:  bjarne9800 [ 26 jan 2012, 21:02 ]
Titel:  Selvbyg 1000lb 450hp og kædetræk..

Stødte på denne side og ville lige dele den: http://www.dpcars.net/dp1v8/

Ser meget professionelt og dyrt ud, men kraftoverføring fra gear til for - og bagtøj foregår med kæder, jeg ved ikke hvad I mener, men skær det ikke lidt i øjnene? :?
Det er selvfølgelig en billig og "let" løsning, men vil de kæder ikke blive slappe med tiden, især på grund af stød ved indkobling og hurtig power on/off? Det vil da være træls den dag de vælger og spring ihvertfald.. Jeg ved godt der er kæde på motorcykler, men går man ikke også tit dem efter, og tjekker at de er stramme?
Jeg kan da ihvertfald huske hvilke problemer jeg havde i de glade kreidler-dage, og der var måske 5 - 8 hk som hev i 150kg, her er 450hk der hiver i 5 - 600kg (inkl. fører)..
:?:

Forfatter:  Nick J (Turbo smeden) [ 27 jan 2012, 09:22 ]
Titel: 

jo ligner bestemt ikke en langtids løsning men det er jo nok heller ikke en bil man køre i hverdag, så er det vel ikke et problem, har en ven der købte en yahama R6 i 2008 den har jeg lige gået efter han har kun fået spændt kæden en gang siden han fik den, og det var flere år siden nu den havde ikke givet sig så meget, så mon ikke med de rigtige kæder det kunne virke :D

Forfatter:  Westmus [ 27 jan 2012, 23:20 ]
Titel:  Re: Selvbyg 1000lb 450hp og kædetræk..

F.eks en SAAB 900 turbo er jo reelt også kædetrukket. Dimensioneret og vedligeholdt korrekt holder det sikkert bedre end man måske lige forventer. Hvordan er mon krafttabet i en kædetræk i forhold til samme forbindelse lavet med tandhjul/aksler? Større eller mindre? Kunne forestille mig kædetræk har en fordel mht til den samlede vægt af kraftoverføringen.

Forfatter:  Runesm [ 27 jan 2012, 23:23 ]
Titel:  Re: Selvbyg 1000lb 450hp og kædetræk..

Westmus skrev:
F.eks en SAAB 900 turbo er jo reelt også kædetrukket. Dimensioneret og vedligeholdt korrekt holder det sikkert bedre end man måske lige forventer. Hvordan er mon krafttabet i en kædetræk i forhold til samme forbindelse lavet med tandhjul/aksler? Større eller mindre?


Selvsamme kæde som sidder i ikke turbomodellerne også. Men de holder også uden problemer 400+, det er altid indmaden eller i få tilfælde højgearsakselen der brækker sig først

Forfatter:  lqs [ 28 jan 2012, 01:51 ]
Titel: 

http://westfield-world.com/pics_tim.html billeder af husmandsmetoden til ikke kun at bruge to MC topstykker. men to hele motorer med gearkasse mm. kan kun sige at sådan en tvinengine lyder meget voldsomt live!
MVH søren

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/