Powerforum
http://powerforum.dk/

Lidt MEGET anderledes tuning
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=25158
Side 1 af 1

Forfatter:  Chrisis [ 02 dec 2011, 15:26 ]
Titel:  Lidt MEGET anderledes tuning

En kammerat købte en E30 M20B27 turbo sidste år.
Den havde ifølge sælger defekt toppakning, så den skulle skiftes.
Da han så får toppen af, er der knækket en støttebolt og da han så får pillet dem af, så er det pga, at de har monteret gamle slidte bolte.
Så der blev bestilt ny toppakning, ARP bolte og købt nyt topstykke til den.

Nu har han så rigtigt fået skilt den ad, og så kommer alle de MEGET anderledes løsninger så frem.
Feks. hvad gør man lige, når man mangler alu rør til, til at montere silicone slanger??
Jo jo, man stjæler da mutters støvsuger og montere det alurør derfra.
Eller hvis man skal montere el blæser?
Så skruer man den da bare fast, direkte I køleren.

Så jo jo, der foregåer nogle meget anderledes ting derude.

Fotoalbum:
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=87167

Beklager billed kvaliteten, men kl. var sent i aftes, og der var små mørkt, så kamera var ikke helt med på opgaven.

Forfatter:  JesperKonge [ 03 dec 2011, 13:15 ]
Titel: 

Flere nye biler har ikke beslag til kølerblæser, går ud fra det handler om produktions-omkostninger, men løsningen er ikke helt tivoli, hvorfor skulle det ikke virke?

Forfatter:  luske [ 03 dec 2011, 15:00 ]
Titel: 

JesperKonge skrev:
Flere nye biler har ikke beslag til kølerblæser, går ud fra det handler om produktions-omkostninger, men løsningen er ikke helt tivoli, hvorfor skulle det ikke virke?


:tooth:


hvad med sådan noget som vibrationer ?? vil man have en skrue der sidder og skrubber op af kølerens "cores" ??

tror nok der er andre og mere hensigtsmæssige løsninger man kunne vælge

selv at klistre den på med rudelim ville være smartere :mrgreen:


MVH Luske

Forfatter:  HenrikGM [ 03 dec 2011, 19:24 ]
Titel: 

Forskel på om det virker eller om det holder.

Forfatter:  Chrisis [ 04 dec 2011, 07:08 ]
Titel:  bmw

Ja, det holdt jo så ikke, kan jeg hurtigt afsløre.

Samtidig var der påstået, at den var med smedet krumtap, smedet stempler osv...
Men nej, den er med standard indmad.
Men nu er det heller ikke de hurtigste knallerter på havnen, som har haft fingrene i den bil.
Men kan fortælle, at han laver ordentligt beslag til el blæser, som ikke går på køler.

Han skal så ha ny karosse, da den bil motor ligger i, er ekstremt rådden.
Så han har overtaget min ene BMW.

Forfatter:  bjarne9800 [ 04 dec 2011, 21:24 ]
Titel: 

Hmm, er der så rigtig noget tilbage fra den bmw han kan bruge til noget? udover registreringsattesten..

Forfatter:  Chrisis [ 05 dec 2011, 10:40 ]
Titel:  .............

Tjo, der er vel stadig en karosse, spørgsmålet er bare, om det kan svare sig at lave den op.
Men det er jo op til ham.

Og motoren kører stadig, man kan nemlig sagtens lave 420-450 hypper på standard indmad.

Forfatter:  Zorak [ 05 dec 2011, 21:31 ]
Titel:  Re: .............

Chrisis skrev:
Tjo, der er vel stadig en karosse, spørgsmålet er bare, om det kan svare sig at lave den op.
Men det er jo op til ham.

Og motoren kører stadig, man kan nemlig sagtens lave 420-450 hypper på standard indmad.


over 400 hk på en m20? Synes dem man ser smider en m50b25 i ligeså snart de skal op omkring 300 hk.. men m20'er holder måske til den del alligevel..

Forfatter:  Chrisis [ 07 dec 2011, 05:14 ]
Titel:  M20

Har hørt om en tysker, som kører 480 HK på standard indmad og med anden styring, og standard indsug.
Jeg har dog ikke set links, eller andet bavis på at den bil eksisterer.
Men det var en anden kammerat, som fortalte det, og han plejer at vide, hvad der foregår rundt omkring.


Men RH var ikke bange for at give min gamle touring lidt ekstra tryk, og den kørte alligevel 1 bar, 350 HK/500 NM, på komplet standard indmad.
Den skulle have haft de 400 hypper, men det satte kølersystemet en stopper for, så ny ejer må opgradere køler systemet, hvis han vil have mere power.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/