Nye stempler
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Nye stempler
Ja når man ikke kan købe nogle stærkere stempler, så må man jo selv lave.
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=86796
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=86796
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvis man ved hvordan tingne skal se ud og hvilke tolerancer der skal være så er det ikke tegningen af tingne der tager tiden.
programeringen og opstillingen er noget der koster lidt tid.
resten er jo ikke så galt,
men flot lavet,og endnu bedre så er den en flot løsning på udfordringen.
programeringen og opstillingen er noget der koster lidt tid.
resten er jo ikke så galt,
men flot lavet,og endnu bedre så er den en flot løsning på udfordringen.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Fint projekt ... men syntes designet halter en hel del ....
måske man skulle have luret lidt mere på hvad stempel producenterne gør ... det eneste der tyder på at der har været lidt research er at stempel pinden er forsat og at der er boret olie huller men derudover ser det lidt "lego klods" ud ... det ser ikke ud som om man har gjort sig de store tanker om tryk/varme overførsel til hhv stempel pind og cylinder væg... nu kender jeg ikke det værktøjs aluminium's "udvidelses koefficient" men hvis man ser på smedet stempler (der udvider sig mere end støbte) så har de fået skørtet drejet lidt ned
Hvis det skulle have været "sidste skrig" så skulle det have været et asymmetrisk slipper design... men moden skifter jo hele tiden og old-school har jo også sin charme
ps. er der overhovedet lavet fea/fem eller andre simuleringer ?
måske man skulle have luret lidt mere på hvad stempel producenterne gør ... det eneste der tyder på at der har været lidt research er at stempel pinden er forsat og at der er boret olie huller men derudover ser det lidt "lego klods" ud ... det ser ikke ud som om man har gjort sig de store tanker om tryk/varme overførsel til hhv stempel pind og cylinder væg... nu kender jeg ikke det værktøjs aluminium's "udvidelses koefficient" men hvis man ser på smedet stempler (der udvider sig mere end støbte) så har de fået skørtet drejet lidt ned
Hvis det skulle have været "sidste skrig" så skulle det have været et asymmetrisk slipper design... men moden skifter jo hele tiden og old-school har jo også sin charme
ps. er der overhovedet lavet fea/fem eller andre simuleringer ?
Senest rettet af ae86 27 nov 2011, 23:10, rettet i alt 1 gang.
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Det må du så fortælle til wiseco eller var det wössner at deres design ikke dur, da det er en tro kopi.
Kvaliteten på det, er så tæt på man kan komme på en af dem man køber..
Du skal ikke se på dette, som nogen der prøver og lære dig noget om hvordan man laver det, men som et sjovt garage projekt, da de ikke kunne købe nogle til netop deres motor..
Syntes efterhånden det er lige meget hvad man laver, så er der altid nogen der skal køre F1 med det.
Kvaliteten på det, er så tæt på man kan komme på en af dem man køber..
Du skal ikke se på dette, som nogen der prøver og lære dig noget om hvordan man laver det, men som et sjovt garage projekt, da de ikke kunne købe nogle til netop deres motor..
Syntes efterhånden det er lige meget hvad man laver, så er der altid nogen der skal køre F1 med det.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- MTECH
- Medlem
- Indlæg: 155
- Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44
Re: Nye stempler
K-FINN skrev:Ja når man ikke kan købe nogle stærkere stempler, så må man jo selv lave.
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=86796
man kan købe stærkere stempler til ALT ,så det der må være grundet for meget tid.
R36-GT45R-AWD
1/4mile- 9.7@233km/h
1/4mile- 9.7@233km/h
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
- MTECH
- Medlem
- Indlæg: 155
- Tilmeldt: 13 maj 2008, 16:44
K-FINN skrev:Ja du kan få dem custom lavet, hvor du så skal måle alt op, og så sende specs...
De valgte så prøve lave dem selv, igen, som et sjovt garage projekt, de skal ikke ud og køre F1
man sender bar stemplet over(så måler de det op) og gir dem resten af de nødvendige specs og ønsker. that´s it.. så jo man kan godt købe dem
hvor koniske er de stempler lavet? og hvor meget tolerence er der mellem blok og skørt,ved man hvor meget det valgte aluminium udvider sig?
R36-GT45R-AWD
1/4mile- 9.7@233km/h
1/4mile- 9.7@233km/h
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Som skrevet før, er det tro kopi af et wiseco/wössner stempel.
Der er valgt værktøjalu, som har 99% samme sammensætning som et stempel man køber.
Tror du ikke det er noget der kommer til og fungere, hvis ja, hvorfor tror du ikke det vil fungere, ved du hvordan det værktøjalu reagere ?
Der er valgt værktøjalu, som har 99% samme sammensætning som et stempel man køber.
Tror du ikke det er noget der kommer til og fungere, hvis ja, hvorfor tror du ikke det vil fungere, ved du hvordan det værktøjalu reagere ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 