Fiat Uno IE holset. svensker bil Team Bonnmeck.

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Witz
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Geografisk sted: Silkeborg Danmark

Fiat Uno IE holset. svensker bil Team Bonnmeck.

#1 Indlæg af Witz »

utroligt hvad man kan med en gammel fiat motor fra slut 80'erne.

http://www.youtube.com/watch?v=6eqxLlLZc_0&feature=sub

Lig mærke til hvordan dækkene de meget gerne vil flygte fra fælgen når der bliver rullet.
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#2 Indlæg af luske »

sig mig lige hvad er det han sprøjter på dækkene ??

MVH Luske
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

det er sikkert flydende snekæder.... dvs lim.
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#4 Indlæg af luske »

aahh på den måde :-)

vil det egentlig ikke give en "anderledes" måling ? (i form af mere modstand eller er det forsvindende lidt?)

på den anden side det er nok bedre med en lidt "ved siden af" måling end hjulspin og en meget ved siden af måling

MVH Luske
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

der bliver nok lidt mere rullemodstand. men der bliver jo målt på nedrullet også, dvs de to tal (målt ydelse og målt modstand på nedrul) bliver jo så lagt sammen. på den måde beregner man ydelsen i motoren.
mange US rullefelter måler kun den ene vej. det kalder deså WHP.... mærkeligt nok kan man så også måle hjulheste uden hjul! men det er en anden historie. OTTO?
MVH søren
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#6 Indlæg af Captain Slow »

I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#7 Indlæg af luske »

lqs skrev:der bliver nok lidt mere rullemodstand. men der bliver jo målt på nedrullet også, dvs de to tal (målt ydelse og målt modstand på nedrul) bliver jo så lagt sammen. på den måde beregner man ydelsen i motoren.
mange US rullefelter måler kun den ene vej. det kalder deså WHP.... mærkeligt nok kan man så også måle hjulheste uden hjul! men det er en anden historie. OTTO?
MVH søren


interressant søren , nu var det bare en tanke fra min side om mere modstand gav anderledes måling , men det sker ikke hvis det både er på op og nedrulningen ??
ja jeg er lidt n00b med rullefelter men er modtagelig for viden :reading:

MVH Luske
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

de 1000 og 1300hk der påstås at kunne bremses, ville jeg gerne se bremset i virkeligheden! tror momentet bliver for højt, til at det kan bremses. særligt gennem længere tid (over 5sek).
måske en ejer af sådan en hy. station har lyst til at fortælle?
MVH søren
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#9 Indlæg af Saab-Daniel »

Flotresultat på motoren, må man sige! Endda ved begrænset ladetryk... Interessant at vide hvilke knaster sådan en fætter kører med, samt et udskrift af rulningen...
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#10 Indlæg af Jesper H »

lqs skrev:de 1000 og 1300hk der påstås at kunne bremses, ville jeg gerne se bremset i virkeligheden! tror momentet bliver for højt, til at det kan bremses. særligt gennem længere tid (over 5sek).
måske en ejer af sådan en hy. station har lyst til at fortælle?
MVH søren


Er ikke helt sikker på hvad du mener, men tjuks bmw har lavet lidt over 1000 hk på ktechs dynapack.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Besvar