Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
Olie skift på citröen? http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=23003 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | needspeed [ 15 dec 2009, 18:18 ] |
Titel: | Olie skift på citröen? |
Det er ødelægger sådan en lille video er sgu da at det er en Citröen der bruges. http://www.youtube.com/watch?v=n8B9erdk0go&feature=fvw Men sjov er den da ![]() |
Forfatter: | wukshady [ 15 dec 2009, 18:55 ] |
Titel: | |
Ved du hvad det er for en Citroën? Sådan en måtte der sgu gerne stå hjemme hos mig... |
Forfatter: | Westmus [ 15 dec 2009, 22:43 ] |
Titel: | |
wukshady skrev: Ved du hvad det er for en Citroën?
Det står da ellers på fronten af den, en SM. Det er den der med Maserati motoren. En rigtig über Citroen med en for datiden masse vildt advancerede kontruktions løsninger: www.bilhistorie.dk/Bilen.asp?id=66 |
Forfatter: | wukshady [ 15 dec 2009, 23:08 ] |
Titel: | |
Ja det var lige præcis det jeg hentydede til |
Forfatter: | Ydegaard [ 15 dec 2009, 23:26 ] |
Titel: | |
Er det bare mig, eller har de sat slicks på den? |
Forfatter: | mh [ 15 dec 2009, 23:34 ] |
Titel: | |
Hold da op det er sku lang tid siden jeg lavede sådan en - ret spændene at se nærmere på sådan en... f.eks. de alu trakte man kan skimte under kofangeren er scoops til køling af bremserne som sidder inde ved gearkassen for at fjerne uaffjedret vægt ved hjulene, lidt som bagenden på en jaguar E-Type også er lavet... |
Forfatter: | Slavteren [ 16 dec 2009, 01:08 ] |
Titel: | |
og for de mere skeptiske / pessimistiske : samme old gamle system som de brugte på 2cv... ![]() |
Forfatter: | mh [ 16 dec 2009, 10:56 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: og for de mere skeptiske / pessimistiske : samme old gamle system som de brugte på 2cv...
![]() [skeptiske / pessimistiske]... ![]() Jeg refererede bare til andre biler jeg har skruet på som var bygget ligesådan op ![]() |
Forfatter: | Slavteren [ 16 dec 2009, 15:28 ] |
Titel: | |
kommentaren skulle nu ikke tage mere end 20% seriøst ![]() men var mest ment på at det ikke ligefrem var en nyskabning. bla alfa har også brugt det, er bare i tvivl om de går så lang tilbage med det.. det VAR nytænkning, og det er droppet igen, er så ikke sikker på om det er pga sikkerheden i tilfælde af et trækaksle brud eller pris / besvær ved produktion / reperation.. for grundlæggende kan jeg sagtens følge ideen om at holde den uaffjedret vægt nede.. |
Forfatter: | Westmus [ 16 dec 2009, 17:32 ] |
Titel: | |
Slavteren skrev: .. for grundlæggende kan jeg sagtens følge ideen om at holde den uaffjedret vægt nede..
En Alfasuds køreegenskaber må være beviset på at det virker. Alt i undervognen på den var gennemsyret af tanken om minimal uaffjedret vægt. Indenbords bremser, bærearme i let plade kontruktion og selv støddæmperne inde i fjederbenene var af samme grund vendt på hovedet. Boksermotoren blev valgt for at give bilen lavest mulige tyngdepunkt osv osv. Bladenes testkørerer jublede da den slog alle grænser for hvad man troede muligt mht. køreegenskaber i en billig bil. Ja selv Jeremy Clarkson har senere rost de samme køreegenskaber i høje vendinger. Som tidligere ejer til 2 stk kan jeg kun istemme! ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |