Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
2009 Prostreet camaro klip http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=22733 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | sune [ 08 okt 2009, 17:49 ] |
Titel: | 2009 Prostreet camaro klip |
To klip fra sidste test dag i år. Min motor måtte lade livet, men hva fanden jeg har jo længe gået og luret på en pensioneret Top Fuel hemi ... så nu er det vist tid til sådan en http://www.youtube.com/watch?v=ZZHr-zEUbEY http://www.youtube.com/watch?v=_nOpmReZ ... rofilepage Thisted lufthavn 2. afdeling af NDCD cuppen 2009. http://www.youtube.com/watch?v=BmRzYICt ... rofilepage |
Forfatter: | JBO [ 08 okt 2009, 20:45 ] |
Titel: | |
Me like Det jo en rigtig bil |
Forfatter: | BANDIT [ 08 okt 2009, 22:06 ] |
Titel: | .. |
Ser dælme grimt ud |
Forfatter: | lqs [ 09 okt 2009, 04:02 ] |
Titel: | |
er det meningen at det skal ryge mere fra motor end fra dæk? |
Forfatter: | sune [ 09 okt 2009, 07:05 ] |
Titel: | |
nej på den første tur havde tændningen rystet sig løst, så under burnouten på anden tur har den tændt helt tosset, hvilket gjorde at den knækkede en kryds pind, resten var så følge skader af dette. |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 11 okt 2009, 10:28 ] |
Titel: | |
er det ikke derfor at man ikke kører med den slags gammel "teknik" |
Forfatter: | Westmus [ 11 okt 2009, 11:25 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: er det ikke derfor at man ikke kører med den slags gammel "teknik"
Til det brug den her slags motorer anvendes til, er der vist ikke meget vundet ved at "modernisere" ud over at gøre tingene mere komplicerede. Ved nogle af de vildere dragrace motorer bruger man "låst" tænding HELT uden advancering, dog har man en retard funktion så motoren kan startes. Det eneste sådan en motor bruges til er jo fuldgas ved høje omdrejninger, det er langt væk fra en alm gadebil. De gode gamle Hilborn mekaniske indsprøjtninger var så vidt jeg ved også nærmest en ren on/off historie, hvor motoren kunne gå "tomgang" og så kunne man gi' fuld gas...... En mekaniker "hovsa" kan det være svært at gardere sig imod. I den her klasse er hovsa'er bare tit DYRE. Mener også f.eks AndersenRacing (top-fuel) bl.a af samme grund køre med en 100% skemalagt plan når der skrues. Der er HELT styr på hvem af mekanikerne der skal dreje på precis hvilken skrue og har ansvaret for at det er samlet/spændt korrekt. |
Forfatter: | sune [ 11 okt 2009, 17:36 ] |
Titel: | |
Du har helt ret Westmus. Min motor kører med en mallory supermag III magnet tænding, det er det eneste der kan levere nok gnist ved de omdrejninger og med de mængder af alkohol vi hælder igennem sådan en motor. Tændingen er helt låst uden startretard eller advancering. En motor som min laver let omkring 2000 hk, det giver altså nogle vibrationer. så alt er locktightet fast og spændt max. Mellem hver kørsel kontrollere vi om diverse er gået løst, vi missede bare tændingen den pågældende dag, vi var lidt sløsede da vi ikke kørte full runs men bare lavede starter. |
Forfatter: | Feldthaus [ 12 okt 2009, 11:42 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: En mekaniker "hovsa" kan det være svært at gardere sig imod. I den her klasse er hovsa'er bare tit DYRE. Mener også f.eks AndersenRacing (top-fuel) bl.a af samme grund køre med en 100% skemalagt plan når der skrues. Der er HELT styr på hvem af mekanikerne der skal dreje på precis hvilken skrue og har ansvaret for at det er samlet/spændt korrekt. Håber ALLE topfuel teams gør det. Hvis en topfuel motor gør det samme som Sune´s motor, så giver det et meget større brag end det Sune oplevede. Vi havde i England en motor der kørte op og ned i tænding, den lod vi simpelthen kun køre benzin og methanol indtil vi havde fundet fejlen. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |