Powerforum
http://powerforum.dk/

Hvad er en M3 coupe værd i dagens dk?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=22660
Side 1 af 2

Forfatter:  HenrikGM [ 23 sep 2009, 22:35 ]
Titel:  Hvad er en M3 coupe værd i dagens dk?

Hej.

En bekendt har en 94 BMW M3 coupe fra 1994 til salg med under 100.000km på klokken.

Læderkabine, soltag og vistnok A/C så vidt jeg husker. Fin og velholdt, men gammel bil jo.

Hvad er en realistisk dagspris på sådan et dyr?

(jeg skal hverken købe eller sælge, jeg(som er vi) spørger for at se om der er nogen herinde der følger med i priserne på sådanne sjovere biler og ved hvor vi ca. er henne i dagspris)

Forfatter:  Excess [ 24 sep 2009, 08:40 ]
Titel:  Re: Hvad er en M3 coupe værd i dagens dk?

Alt efter stand osv. lyder det som om en bil der koster 150.000-200.000 kr.

Forfatter:  lqs [ 24 sep 2009, 14:40 ]
Titel: 

tror de 150 er rigeligt. men det er bare en mening. det vigtigste er hvad køber mener. desværre har købers bank tit også en mening.... noget ala BMW. DYR FORSIKRING. 15ÅR GAMMEL MM.
min mening er at det er en rigtig fed bil. med en 2jz motor ville den være rigtig rigtig fed! MVH søren der aldrig har ejet en bmw

Forfatter:  tyson2 [ 24 sep 2009, 16:48 ]
Titel: 

Tror farven har meget og sige. Og hvor velholdt den er. Men 200K er cirka det de ligger på hvis det er en velholdt Coupe. Om de så også bliver solgt til den pris er måske en anden snak. De fleste af dem der er tilsalg har været det et godt stykke tid.

Forfatter:  m power [ 24 sep 2009, 17:25 ]
Titel: 

140- 180 klik alt efter standen, det er der en del der har været til salg for den sidste tid

Forfatter:  møffe [ 24 sep 2009, 19:05 ]
Titel: 

markedet svømmer i special biler for tiden, der er ikke råd til det 3. legetøj for mange mennesker. så der er ikke andet for enten at starte højt og så reklamere bredt og ellers bare at sætte sig ned og vente, eller at dumpe prisen og sende den afsted til en slik. så alt mellem 150 og 200K er en mulighed. men men 94´er er den "lille" model og jeg ville jo nok mene at skal man have bøvlet med forsikringen så skal det være 3,2 modellen.

Forfatter:  m power [ 24 sep 2009, 19:23 ]
Titel: 

møffe skrev:
markedet svømmer i special biler for tiden, der er ikke råd til det 3. legetøj for mange mennesker. så der er ikke andet for enten at starte højt og så reklamere bredt og ellers bare at sætte sig ned og vente, eller at dumpe prisen og sende den afsted til en slik. så alt mellem 150 og 200K er en mulighed. men men 94´er er den "lille" model og jeg ville jo nok mene at skal man have bøvlet med forsikringen så skal det være 3,2 modellen.


nu har jeg så selv haft en e36 m3 3,0L og de nakker både 3,2L og e46 m3 på en 402 mtr.

3,0L er også stærkere end en 3,2L, har du nogensinde set at det er 3,2L der bliver pumpet til 600+++ hk , nej for det holder de ikke til.

en 3,0L har for det meste alle 286hk hjemme det har de 2 andre ikk en 3,2L har ik 300hk hjemme og e46 m3 343hk har ca 315hk

Forfatter:  møffe [ 24 sep 2009, 19:27 ]
Titel: 

m power skrev:
møffe skrev:
markedet svømmer i special biler for tiden, der er ikke råd til det 3. legetøj for mange mennesker. så der er ikke andet for enten at starte højt og så reklamere bredt og ellers bare at sætte sig ned og vente, eller at dumpe prisen og sende den afsted til en slik. så alt mellem 150 og 200K er en mulighed. men men 94´er er den "lille" model og jeg ville jo nok mene at skal man have bøvlet med forsikringen så skal det være 3,2 modellen.


nu har jeg så selv haft en e36 m3 3,0L og de nakker både 3,2L og e46 m3 på en 402 mtr.

3,0L er også stærkere end en 3,2L, har du nogensinde set at det er 3,2L der bliver pumpet til 600+++ hk , nej for det holder de ikke til.

en 3,0L har for det meste alle 286hk hjemme det har de 2 andre ikk en 3,2L har ik 300hk hjemme og e46 m3 343hk har ca 315hk
nu har jeg også set at 3L modellen ikke har de std 286. og iflg otto (natmekkeren) så er det også normalt. min kammis 3,2ér følger en E46 til begrænseren sætter ind, iflg ham selv.

og jeg har haft æren af at sætte en 3,0 til vægs på en Qmile i min sierra GT med 140hk.

men hvad jeg kan forstå fra dem jeg har snakket med så er 3,2éren mere RÅ end 3,0éren. effekten, tjaa har været til træf ved koed en del år. og syntes at billedet er at der ofte mangler effekt.

Forfatter:  HenrikGM [ 24 sep 2009, 20:14 ]
Titel: 

møffe skrev:
[
og jeg har haft æren af at sætte en 3,0 til vægs på en Qmile i min sierra GT med 140hk.

.


Bisset at køre ham ind i væggen.... :lusket:


Anyway, dvs. at en pris på 100k for et velholdt eksemplar er billigt nok til at få den solgt i en fart efter forummets mening?

Forfatter:  monster [ 24 sep 2009, 21:24 ]
Titel: 

Det er rigtigt billigt - Jeg har en kammerat som søgte afgiften på hans 94'er M3 3.0 sidste år. Den er hærget og har kørt 2 sæsoner som "driftbil", det skulle han give 106000,- for i afgift som der stod 180K km på klokken.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/