Powerforum http://powerforum.dk/ |
|
skræmmende crashtest... http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=22302 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | JerrilD [ 25 jun 2009, 12:00 ] |
Titel: | skræmmende crashtest... |
http://www.youtube.com/watch?v=m_86RuYXoJA |
Forfatter: | Kim Frederiksen [ 25 jun 2009, 12:27 ] |
Titel: | Ohh yeah! |
Ja det er sgu dejligt med alle de stressede sælgere.. undskyld... Account managere som blæser rundt i deres store gulpladede dødsbringere! |
Forfatter: | lqs [ 25 jun 2009, 13:53 ] |
Titel: | |
i firma sammenhæng er de to biler veteraner! ikke mange sælgere ville vise sig i sådan noget. men så ofte.... størst og tungest vinder! MVH søren |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 26 jun 2009, 01:18 ] |
Titel: | |
Hvorfor er det lige at der er sådan en hetz mod 4wd biler af netop denne type... hvad så med lastbiler... faktisk selv små lastbiler, hvorfor nævnes de ikke? endda almene varebiler som der kører langt flere af, de nævnes heller ikke... "Jamen det er jo benzinslugere" WHAAAT, hvor dumt et udsagn er det lige? hvor langt kører en gennemsnits amerikanerbil lige? eller igen en lastbil/varevogn? gas nu ned, hvis bilerne kan synes, så er det da ok, tænk at folk kan himle sådan over sådan en kasse, men dem der kører i usle sørgelige biler, der er klyttet sammen af en tåbe der ikke kan svejse bare for at klare syn en gang til, det er ok. Og så håber man endda at synsmanden glemmer CO testen. FUCK hvor er det klamt!!! Folk i dagens danmark bør være glade for alle der køber store og dyre biler, for det er jo med til at skatten ikke bliver hævet yderligere! næste gang i ser en dyr luksus bil, skali gå hen og sige tak til ejeren! det er ham der har betalt den skat i andre slipper for. |
Forfatter: | Wildert [ 26 jun 2009, 06:15 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: Hvorfor er det lige at der er sådan en hetz mod 4wd biler af netop denne type... hvad så med lastbiler... faktisk selv små lastbiler, hvorfor nævnes de ikke? endda almene varebiler som der kører langt flere af, de nævnes heller ikke...
Nu købes og køres lastbiler og almindelige varebiler typisk fordi der er BEHOV for at størrelsen, pladsen og lasteevnen. En del af Hellerup-traktorene (gulplade-4WD'ere) købes fordi man så kan få en Porsche billigt... Ja, det er stadig en fed bil selvom den er på gule skiver - men set i det store billede kan jeg da også godt have ondt i røveren over at folk skal være med til at sænke det generelle trafiksikkerhedsbillede, og øge forureningen, bare fordi de skal kompenseres for at deres diller er lidt for lille.... Personligt har jeg det også lidt ambivalent med at jeg har den holdning, og det er sjældent at jeg lufter den. Men lad være med at sammenligne med lastbiler og "rigtige" varevogne - for forskellen er behovet... |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 26 jun 2009, 08:30 ] |
Titel: | |
det med at trafiksikkerheden er derfor at man mener at de ikke må eje sådan en bil køber jeg ikke! Denne problematik SKRIGER til himlen af dansk ussel jantelov. Hvordan kan nogen gøre sig til herre over hvad andres behov er? Som om vi alle ikke kender nogen med en varevogn der køres til daglig brug, hvor varerummet ikke benyttes. tja måske en gang om ugen, eller en gang hver fjortne dag, men så har de jo reelt ikke behov for at køre varebil resten af tiden, hvorfor er der ingen der har ondt af det? Og dem der nævner forurening, har virkelig ikke forstået noget som helst... Kig ned af bare den gade hvor i selv bor. hvor mange af de biler der holder der kan opfylde de emmisionskrav der er på de biler man her kalder forurenende? Ham nede på hjørnet i en gaaaaaaaaammmmel rusten fiat med karburator har ondt af at de kører i benzinslugere og forurener. men hans egen bil der drypper olie fra gearkasse og motor, med huller i vanger osv det er forsvarligt nok at syne den bare eeeeen gang til, for han har ikke penge til en anden bil. hvorfor er der ikke nogen der mener at sådan en bil er til ÆGTE fare for miljøet. hvorfor er det ikke denne type biler der snakkes om, eller er det bare en stakkel der ikke har penge til en ny bil, så det er ok at der svines omkring os. Eller hvad med alle de biler vi alle ser der ryger blåt. hvad med dem? det er en dyr reperation, nok så dyr at ejerne kunne være lige så fint tjent med en nyere bil frem for at fixe problemet, men hvad sker der? skrotkassen får en byge olie hver gang der tankes. men det er vel heller ikke et problem? Det fornemmes nok at jeg er ret ilter omkring dette emne, synes at det er noget af det laveste samfundet danmark har budt de stakler der bløder en større stak sedler for et køretøj. De ligger faktisk under for en problematik hvor ingen ved om de rent faktisk nogensinde kører galt, men det er det der bliver brugt som angrebsteknik for hvorfor at de ikke må eje sådanne biler. |
Forfatter: | Wildert [ 26 jun 2009, 08:46 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: det med at trafiksikkerheden er derfor at man mener at de ikke må eje sådan en bil køber jeg ikke! Ja altså - det kan jeg jo ikke ændre på. Jeg kan bare sige at for mig er det ét af punkterne... så kan jeg jo ikke gøre ved hvad du tror at jeg reelt mener. Jeg har søgt ret langt ind i mig selv på dette punkt (netop fordi jeg ville være sikker på at det ikke var jantelov), og jeg ved hvad der er sandt for mig - det gør du ikke... For mig er der noget asocialt og usolidarisk i at købe en stor bil med argumentet om at "så 'vinder' jeg som følge af størrelse, i de fleste tilfælde af ulykker jeg ku' komme ud for". Det er egoistisk, og jeg finder det usympatisk når det samtidig fører andre ulemper med sig - f.eks. for miljøet. Ja, jeg dyrker motorsport selv, og er i den sammenhæng en der bruger min andel af "svineri" - helt korrekt. Måske hyklerisk - dunno... men i en masse andre sammenhænge prøver jeg så at kompensere. Citat: Denne problematik SKRIGER til himlen af dansk ussel jantelov. Hvordan kan nogen gøre sig til herre over hvad andres behov er? Det gør jeg heller ikke - men er det forkert at sige at der kører rigtigt mange af disse biler rundt, som ikke har det behov? Et alternativ ku' være at have to biler? Citat: Som om vi alle ikke kender nogen med en varevogn der køres til daglig brug, hvor varerummet ikke benyttes. tja måske en gang om ugen, eller en gang hver fjortne dag, men så har de jo reelt ikke behov for at køre varebil resten af tiden, hvorfor er der ingen der har ondt af det? De eneste jeg kender der har det, de bruger kun varevognen til når de rent faktisk har behov for pladsen. Til alt andet bruger de almindelige personbiler... Så nej, jeg kender i hvert fald ikke sådan en... sorry... Citat: Og dem der nævner forurening, har virkelig ikke forstået noget som helst... Kig ned af bare den gade hvor i selv bor. hvor mange af de biler der holder der kan opfylde de emmisionskrav der er på de biler man her kalder forurenende? Øhm... bare fordi man ikke i samme åndedrag nævner dem du her beskriver, så er det da ikke det samme som at man ikke har en holdning til dem. Nu gik snakken altså på Hellerup-traktorene... Sjeees.... get some perspective... Citat: Det fornemmes nok at jeg er ret ilter omkring dette emne
Tydeligvis.... så meget så at man skal angribes for en del som der slet ikke er diskuteret.... rolig nu... |
Forfatter: | Yugo Turbo [ 26 jun 2009, 09:12 ] |
Titel: | |
Skal lige pinpointe at det ikke er dig jeg angreb, men den desværre offentelige holdning... men der hvor nogen mener at det er usolidarisk at købe en større bil, for så er man mere sikker. Hvis den vendes, så skal man altså tænke jeg køber en lille skæv kia, for der bliver jeg slået nænsomt ihjel, samme med de medtrafikanter jeg rammer, så kan vi tage den sidste billet sammen... ej vel, når man køber ny bil, er sikkerheden da bestemt også i tankerne. Ikke at jeg nogensinde har købt en fabriksny bil, men den dag det sker, så er sikkerheden da bestemt med i vurderingen, og den skal naturligvis helst være højere i min bil end i de andres biler. det mener jeg bestemt ikke er egoistisk, ja medmindre det er egoistisk at jeg ønsker at min kæreste og jeg overlever hvis vi kommer ud for et uheld. den med miljøet, kan du ikke lige nævne hvor mange af bilerne på den gade hvor du bor der kan klare de SAMME emmissionskrav der er til disse forhadte 4wdere? (hvis du bor på landet, så bare hvor mange af bilerne i det område du bor i) et gæt er fint nok... man har jo strammet emmissionerne i takt med tiden, men de gamle biler der stadig triller rundt, må jo forurene LANGT mere og det gør de også. samt drypper olie, hvis de da ikke brænder det af grundet utætte olietyve, eller dårlige stempelringe. Jeg vil ikke udnævne mig til miljøets vogter, men når det bliver brugt som argument, så synes jeg at folk der kører i miljømæssigt set ringere biler, uaset årgang, type osv de lige skal skubbe chokeren ind, inden de himler op. Set i større perspektiv så er der LANGT flere skrotværdige biler der kører på de danske veje end der kører af disse 4wd biler... Vi bør alle tænke miljø, men det kan kun blive med skyldigt henblik på økonomien. Hvis vores kære folketing (ligegyldigt med partifarve) tænkte i miljø i det niveau de prædiker, så burde biler der beviseligt kan tilbage ligge eks 25 km på en liter brændstof være afgiftsfrie... så ville det få langt flere med på vognen, men det er der jo ikke råd til i cirkus danmark, derfor siger jeg miljø med skyldigt henblik på økonomien. |
Forfatter: | Wildert [ 26 jun 2009, 09:49 ] |
Titel: | |
Yugo Turbo skrev: Skal lige pinpointe at det ikke er dig jeg angreb, men den desværre offentelige holdning... Fair nok... Citat: men der hvor nogen mener at det er usolidarisk at købe en større bil, for så er man mere sikker. Hvis den vendes, så skal man altså tænke jeg køber en lille skæv kia, for der bliver jeg slået nænsomt ihjel, samme med de medtrafikanter jeg rammer, så kan vi tage den sidste billet sammen... ej vel, når man køber ny bil, er sikkerheden da bestemt også i tankerne. Ikke at jeg nogensinde har købt en fabriksny bil, men den dag det sker, så er sikkerheden da bestemt med i vurderingen, og den skal naturligvis helst være højere i min bil end i de andres biler. det mener jeg bestemt ikke er egoistisk, ja medmindre det er egoistisk at jeg ønsker at min kæreste og jeg overlever hvis vi kommer ud for et uheld. Nu er sikkerhed mange ting... hvis du kigger nærmere, så skriver jeg: "sikkerhed gennem overlegen størrelse". Det er her jeg går lidt i baglås. For den "sikkerhedsstrategi", handler om at "køre gennem andre". Der er andre både passive og aktive sikkerhedsforanstaltninger som er og kan være vigtige at kigge på. F.eks. alt omkring ABS, ESP, airbags, kollisionszoner, etc. Alt dette hjælper dig enten til at undgå ulykken (ABS, ESP som er aktive foranstaltninger), eller til at overleve den hvis den indtræffer - men uden at det er på bekostning af andre (airbags, kollisionszoner, etc.). Citat: den med miljøet, kan du ikke lige nævne hvor mange af bilerne på den gade hvor du bor der kan klare de SAMME emmissionskrav der er til disse forhadte 4wdere? Én ting er emmissionskrav - det handler om ANDEL af stoffer pr. udledt mængde udstødning. Det er klart at en bil fra 1996 ikke skal leve op til samme krav her, som en fra 2008. Heldigvis er det ikke som i USA, hvor pickups og lignende betegnes som erhvervskøretøjer uanset hvordan de bruges, og derfor slipper for emmisionskravene. Men vi kommer ikke udenom at en større bil, med større motor, alt andet lige bruger mere brændstof. Mere brændstof = større udledning. Uanset at fordelingen af stoffer pr. kg. udledt udstødningsgas er den samme, så udleder den altså MERE. Period... Så selvom jeg forstår spørgsmålet, så er det ikke hele sandheden... Men for at svare: Vi er fire huse på vores vej. Vi har en Primera Stc. 1.8 lean burn fra 2000, og en Citroen Xsara 1.6 16V fra 2001. De klarer 13,5 og 15 km/l. Det er jeg faktisk rimeligt stolt over... Naboen er ved første øjekast i kategorien af de lidt mere svinende, men dog med nyere biler. Alligevel hører de i min bog til i den fornuftige kategori: De har en relativt ny Sharan V5'er, da de camperer temmeligt meget, og har behov for noget der kan og må trække campingvognen. Sharan'en kører konen i til dagligt, men hun kører til nærmeste S-togs-station, og futter videre herfra. Det ved jeg fordi jeg gør det samme så tit jeg kan (har skiftende arbejdssteder, så det lader sig ikke altid gøre). Han er bliktud, så han kører noget Renault varebil, og har dermed behovet. Ikke ondt ord herfra... Den ene genbo har en gaaammel sur Mondeo stationcar. Den bevæger sig dog heller ikke ret meget, da han er fuldtidsbrandmand, og dermed ikke har langt på arbejde. Tit har han vagt, og der har han deres vagtbil - en nyere Transporter som jeg formoder der er et behov for. Hans kone er måske i kategorien af de mindre fornuftige med en Suzuki Vitara V6 automatic.... her himler jeg heller ikke vildt op, for hun er hjemmegående og kører igen meget lidt. Den anden genbo kører en ret ny Honda Civic, og det er deres eneste bil. De har dog et par sønner, hvor den ene vist kører noget Mitsubishi Carisma automatic, og den anden en Starlet FWD (husker ikke modellen). Carisma'en mener jeg er en GDI, og dermed heller ikke det mest svinende dyr, Starlet'en er bare lille, så der er grænser for dens forbrug... Alt i alt: Det ser meget fornuftigt ud faktisk... Citat: Set i større perspektiv så er der LANGT flere skrotværdige biler der kører på de danske veje end der kører af disse 4wd biler... Jeg kan se at du bor på Østerbro - jeg sad og tænkte at du måtte bo i Jylland for at komme med den påstand... seriøst... så meget for mine stereotyper... Anyway - jeg er ikke enig.... mange af dem med rigtigt sløje gamle biler, har et meget lille kørselsbehov, og uanset emmissionskrav, så forbruger de stadig relativt lidt. Mange af dem med store 4WD'er kører mange km. om året (det er rart, komfort, overblik, "sikkerhed", etc. etc.). Så hvis vi skal tale om et "større perspektiv", så mener jeg også at antallet af km. som bilerne rent faktisk kører, skal bringes ind i billedet. Derudover så er mit billede af at færdes i Kbh, ikke at de gamle sure kasser med choker er flere end 4WD'erne. Men det er aldeles uvidenskabeligt og alene baseret på fornemmelser. Citat: Hvis vores kære folketing (ligegyldigt med partifarve) tænkte i miljø i det niveau de prædiker, så burde biler der beviseligt kan tilbage ligge eks 25 km på en liter brændstof være afgiftsfrie... så ville det få langt flere med på vognen, men det er der jo ikke råd til i cirkus danmark, derfor siger jeg miljø med skyldigt henblik på økonomien.
Det har ikke kun noget at gøre med "råd til". Hvis du skulle lave den afgiftændring på no time, så gør du tæt på alle Danmarks bilejere teknisk insolvente. Dem der allerede har de biler, ville miste 2/3 af deres værdi over night. Det er lidt ærgeligt når skidtet er finansieret... Dem der har benzinsluger-biler ville også miste en helvedes masse i værdi, da de biler bliver væsentligt mindre attraktive brugte (netop fordi det er de færreste der ikke kan leve uden de karakteristika som de har). Så det har såmænd ikke kun noget at gøre med statskassen - der er også Hr. og Fru Dk's privatøkonomi at tage hensyn til... |
Forfatter: | Ravnen [ 26 jun 2009, 14:35 ] |
Titel: | |
Lasse jeg bakker dig 100% op! Hvad hyklere måtte mene om mit bilvalg kunne ikke rage mig mere! problemet er når disse hyklere sidder i folketinget, så koster det os penge og en masse besvær og til ingen fucking nytte... Minder mig lidt om verdens største hykler, nemlig... Al Gore, en mand med, læs; fem husholdninger og privatfly... som han foriøvrigt flittigt bruger for at komme rundt i verden for at holde foredrag (læs: tjene penge), hvor meget har den mand lige forurenet egenhændigt for at fortælle alle os syndere at vi begrænse os selv? jeg brækker mig... Tror sku at jeg køber den Excusion V10 alligevel... |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |