Powerforum
http://powerforum.dk/

volvo 264 med b21et motor
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=21826
Side 1 af 2

Forfatter:  Lars PH [ 31 mar 2009, 17:53 ]
Titel:  volvo 264 med b21et motor

Skal ud at kikke på en gammel volvo fra 78 en 264 med en b21et motor. Det ene problem er vis jeg køber den hva siger loven til at der er denne type motor i. næste problem er at sælger siger at når bilen er varm går den ude/eller går meget dårlig. det kommer efter 5 km ca den skal så stå en time og kan køre igen den skulle køre meget fin når den er kold. Mit første gæt er at det er noget emd tændingen. Problemet skulle være kommet pludselig
Mvh Lars

Forfatter:  Saab-Daniel [ 31 mar 2009, 18:00 ]
Titel: 

Er sådan en skude med mekanisk indsprøjtning? For så kunne det være trykregulatoren den er gal med...
Daniel.

Forfatter:  Lars PH [ 31 mar 2009, 18:43 ]
Titel: 

ja den er mekanisk det lyder dyrt og træls

Forfatter:  Saab-Daniel [ 31 mar 2009, 21:00 ]
Titel: 

Behøver det bestemt ikke at være, koster ikke mange 100kr hos huggeren... Men med en afr-måler i røven kan du finde ud af det, for den skal gå fed hvis den er sløj, umiddelbart... Men det er lidt svært at fejlsøge på at "den går dårligt" kan man sige...
Daniel.

Forfatter:  Lars PH [ 01 apr 2009, 05:41 ]
Titel: 

Regner nu også med at jeg skal ud at se på den i morgen Så jeg kan blive lidt klogere på den

Forfatter:  JerrilD [ 01 apr 2009, 10:15 ]
Titel: 

Den havde jeg også kigget på, på nettet den volvo :D

Forfatter:  HenrikGM [ 01 apr 2009, 11:04 ]
Titel:  Re: volvo 264 med b21et motor

Lars PH skrev:
Skal ud at kikke på en gammel volvo fra 78 en 264 med en b21et motor. Det ene problem er vis jeg køber den hva siger loven til at der er denne type motor i. næste problem er at sælger siger at når bilen er varm går den ude/eller går meget dårlig. det kommer efter 5 km ca den skal så stå en time og kan køre igen den skulle køre meget fin når den er kold. Mit første gæt er at det er noget emd tændingen. Problemet skulle være kommet pludselig
Mvh Lars


Motoren har 155hk, og karrossen må køre med mindst 200, muligvist 220.

Så de kan bare pive.

Konverter til elektrisk sprøjt, når det mekaniske ikke virker. Det er bedst på sigt.

Forfatter:  Lars PH [ 01 apr 2009, 17:21 ]
Titel: 

jerril har du været ude at se den.. det skal siges at bilen koster 10000 og har ca 18 mdr til syn

Forfatter:  Lars PH [ 02 apr 2009, 20:27 ]
Titel: 

Var så ude at prøve bilen her i dag og nartulig vis ville den ikke gå helt død. Men kunne da finde ud af at den ikke gik på den ene cylinder men da vi tog tændrøret ud slog det gnist. En rød gnist. Den var også sodet til lige som de andre tændrør var. Der efter var vi ude at køre. Det virkede som at den kørte på alle culindre når den fik lidt gas men det kan jo snyde. Det næste problem er at den sætter ud når den får tryk og tager max 3500 omdr. vis så bare giver gas tager den let 5500 omdr det var lige det jeg synes var max ved en bil som ikke var min egen. ellers køre den faktisk fint og trækker ok. Lade tryk bliver i det gule felt uden at ane hva tryk det er. Over driver driller lidt det vilk sige den kan skifte men det er ikke sikkert den gør det hver gang

Forfatter:  JerrilD [ 02 apr 2009, 22:14 ]
Titel: 

Lars PH skrev:
jerril har du været ude at se den.. det skal siges at bilen koster 10000 og har ca 18 mdr til syn


Nej det har jeg ikke :) Men havde overvejet det.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/