Powerforum
http://powerforum.dk/

Flere hk med catch tank?
http://powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=21088
Side 1 af 1

Forfatter:  Andy [ 25 sep 2008, 21:29 ]
Titel:  Flere hk med catch tank?

Oil Catch Tank, Rektangulær Alu

Varenummer: A044C

GDL
Olie separator i eloxeret aluminium.
Samler olietågen op fra krumtaps udluftningen.
Giver flere hestekræfter og mindre tændingsbanken.
0,6 liters beholder incl. studse / beslag / slange.

Det var da alligevel imponerende, en catch tank der giver flere hk?????og den er endda billigere end et KN filter der også skulle give flere hk?? :grin:

Forfatter:  Zorak [ 25 sep 2008, 21:59 ]
Titel: 

Synes ikke de virker en pind dem man køber.. Som regel helt tomme indeni..

Det eneste min fangede var noget kondensvand.. Så smed den tilbage på hylden og svejsede en studs på indsugningen på turboen.. :gnaek:

Forfatter:  Shelby 500 [ 26 sep 2008, 06:50 ]
Titel: 

1 hk er jo osse flere hk....tjek lige de olietåger du smider ind sammen med den luft der skal forbrændes....

Forfatter:  møffe [ 26 sep 2008, 15:36 ]
Titel:  Re: Flere hk med catch tank?

Andy skrev:
Oil Catch Tank, Rektangulær Alu

Varenummer: A044C

GDL
Olie separator i eloxeret aluminium.
Samler olietågen op fra krumtaps udluftningen.
Giver flere hestekræfter og mindre tændingsbanken.
0,6 liters beholder incl. studse / beslag / slange.

Det var da alligevel imponerende, en catch tank der giver flere hk?????og den er endda billigere end et KN filter der også skulle give flere hk?? :grin:


JEG TAGER 10tak..

Forfatter:  Yugo Turbo [ 01 okt 2008, 23:31 ]
Titel: 

mon ikke at det er lidt overdrevet at den ligefrem tilføjer effekt. vil gerne påstå her og nu at det er ikke noget du vil kunne måle. ja medmindre din motor er utæt og underkomprimerer.

det tæller nok lige så meget som at på stå at motoren vil dø før tid, fordi der ikke længere kommer oliedampe med ind i motoren og at den derfor bliver tør og går i stykker

Forfatter:  ae86 [ 02 okt 2008, 09:53 ]
Titel: 

Taget fra k-sportracing.com

Citat:
*Aluminum light weight design of rotor. The centre bell of the rotor assembly is made from aluminum and it can increase the horse power.

Forfatter:  Yugo Turbo [ 02 okt 2008, 10:56 ]
Titel: 

hvad er det man skal bruge en rotor til i en catch tank?

Forfatter:  ae86 [ 02 okt 2008, 13:02 ]
Titel: 

Yugo Turbo skrev:
hvad er det man skal bruge en rotor til i en catch tank?


Nu er der tale om en Bremseskive ... på engelsk Brake Rotor eller bare forkortet til rotor .. se linket for mere info.. det var ikke ment som en direkte kommentar til catch tanken .. men som endnu et produkt der tilskrives tvivlsomme egenskaber... godt nok er et alu-center en god ting for den uaffjederet vægt men at det ligefrem skulle give flere Hk tvivler jeg på .. den smule "inertibesparelse" der er i et alu-center er nok ikke stor og hvis den endelig sparer lidt Hk i forhold til et solidt jern/stål center så er det stadigt ikke korrekt at skrive at den giver flere Hk .. men snarre at den "stjæler" færre end en tilsvarende solid skive ...

Forfatter:  Yugo Turbo [ 02 okt 2008, 14:02 ]
Titel: 

årh så forstår jeg bedre... ku heller ikke helt se sammenhængen :oops:

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/